printlogo


کد خبر: 242569تاریخ: 1400/11/24 00:00
شکست پروژه مظلوم نمایی
کمیته اخلاق ایران زیرتیغ AFC

مثل همه 11 ماه اخیر که بیراهه را به شهاب‌الدین‌عزیزی خادم نشان دادند، این بار هم با مشاوره غلط به او آسیب زدند. تلاش کردند رئیس فدراسیون فوتبال را فردی «مظلوم» نشان دهند که قرار است قربانی تسویه حساب‌های غیر فوتبالی شود. پروژه‌ای که بر خلاف تصور طراحانش، شکست خورد.
بعد از انتقاد اعضای هیأت رئیسه چند برنامه طراحی شد تا به کمک رئیس بیایند؛ اما این برنامه‌ها نه تنها کمکی به رئیس نکرد که او را تنهاتر از قبل به گوشه رینگ برد. حقیقت این است که اعضای هیأت رئیسه، مجموعه‌ای کامل از پرسش‌ها و ابهامات دارند که فدراسیون تلاشی برای پاسخ دادن به آنها نکرد. از عدم شفافیت مالی فدراسیون تا عدم دسترسی اعضای هیأت رئیسه به اسناد و نامشخص بودن وضعیت بعضی تیم‌های ملی و سرمربیان و پنهان کاری و هزار سؤال دیگر همه و همه دلیل جلسه کاملاً قانونی و فوتبالی هیأت رئیسه است. تلاش برای منحرف کردن مسیر چنین جلسه‌ای کاملاً بیهوده است.
 
استعفایی در کار نبود
بر خلاف آنچه شایعه شد، رئیس فدراسیون فوتبال دیروز استعفا نکرد که البته قابل پیش‌بینی بود. شایعه شده بود که رئیس فدراسیون اجازه نمی‌دهد کار به عزل از سوی اعضای هیأت رئیسه بکشد.
 
نایب رئیسان غیرقانونی به جلسه نمی‌روند
حمیدرضا مهرعلی، نایب رئیس اول و حیدر بهاروند، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال از مجمع فدراسیون فوتبال رأی نگرفتند. رئیس فدراسیون خبر سرپرستی مهرعلی به‌عنوان نایب رئیس اول را در سایت فدراسیون زد و برای بهاروند همچنین  کرد؛ اما با گذشت 3 ماه از این احکام، مجمعی برگزار نشد تا به انتخاب رئیس رأی دهد. در حقیقت این دو صندلی هیأت رئیسه به‌صورت غیر قانونی در اختیار این دو نفر است. مهرعلی که تا چندی پیش مسئولیت‌هایی از جمله شرکت آلمانی را بر عهده داشت، مدام در سفر بود و وقت نداشت به همه جلسات هیأت رئیسه برود؛ اما بهاروند در همه جلسات هیأت رئیسه حاضر بود و یکی از دلایل اعتراض هیأت رئیسه حضور این افراد غیر قانونی در جلسات بود. حالا این نگرانی وجود دارد که در جلسه تعیین‌کننده پنجشنبه برای رأی دادن به عزل موقت عزیزی خادم، باز هم این دو عضو غیر قانونی حضور پیدا کنند.
 انتقاد استیناف از اخلاق
حکم محرومیت سراجی بعد از آن صادر شد که این عضو هیأت رئیسه به‌عنوان منتقد اول رئیس فدراسیون وارد عمل شد تا اعضای مخالف جلسه‌ای دیگر برای عزل موقت رئیس فدراسیون برگزار کنند. فدراسیون فوتبال در توجیه حکم اعلام کرد این رأی بر اساس شکایت کمیته استیناف در مورد پرونده بازی پیکان – سایپا صادر شده است. هنوز یک روز از این اظهار نظر نگذشته بود که معاون کمیته استیناف اعلام کرد اصلاً این پرونده به استیناف نیامده و اعضای کمیته هم شکایتی از این عضو هیأت رئیسه ندارند. این انتقاد نرم نشان می‌دهد حتی اعضای دیگر ارکان قضایی فدراسیون هم چندان با اتفاقاتی که رخ می‌دهد موافق نیستند و دوست دارند ارکان قضایی، مستقل و آزاد عمل کنند.
سراجی به جلسه می‌رود؟
با ایرادهایی که به وجاهت کمیته اخلاق گرفته شد و همین طور انتقادی که معاون کمیته استیناف به رأی کمیته اخلاق کرد، هنوز فدراسیون لجاجت می‌کند و حکم محرومیت 6 ماهه سراجی را نشکسته است. البته چنین رفتاری از این فدراسیون چندان هم بعید نبود. چهار روز به جلسه سرنوشت‌ساز هیأت رئیسه برای حکم عزل موقت رئیس فدراسیون باقی مانده و همه ما امیدواریم فدراسیون دست از اشتباهات پرشمارش بردارد تا جلسه پنجشنبه کاملاً آزاد و با همه اعضای قانونی برگزار شود.
 
کمیته اخلاق ایران زیر تیغ AFC
مهرداد سراجی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در اعتراض به حکم محرومیت کمیته اخلاق که ناحق می‌داند به شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نوشته و شکایت به AFC برده است. اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا به غیر قانونی بودن حکم یا خود کمیته رأی دهد آن وقت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران زیر تیغ کنفدراسیون خواهد رفت.
 
نماینده کنفدراسیون را به جلسه پنجشنبه بیاورید
احسان اصولی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به حسن کامرانی فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران از وی خواسته نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه پنجشنبه حاضر باشد تا همه چیز قانونی و عادلانه برگزار شود. امیدواریم کمیته اخلاق برای این درخواست، اصولی را 6 ماه محروم نکند.
 

Page Generated in 0.0049 sec