printlogo


کد خبر: 242552تاریخ: 1400/11/24 00:00
فشار وحشتناک روی کادر فنی پرسپولیس:
دست و پایمان را بسته‌اند، از چپ و راست می‌کوبند

حدود هشت ساعت قبل از پایان پنجره نقل و انتقالات زمستانی، بازیکنان و مربیان پرسپولیس در فرودگاه مهرآباد بودند تا برای بازی با نساجی به مشهد بروند. در این سفر احمد گوهری تنها خرید زمستانی سرخ‌ها با کارت بازی و جزئی از اسکواد تیم همراه بقیه بود اما خبری از بازیکن جدید دیگر نشد. نه مهاجم برزیلی نه رامین رضاییان و نه آیاندا پاتوسی. حتی تلاش برای جذب پیمان بایایی هم با وجود اینکه او تنها سه ماه دیگر با باشگاهش تراکتور قرارداد داشت به نتیجه نرسید تا تمام تیرهای باشگاه برای جذب بازیکن جدید به سنگ بخورد.
این شرایط موجی از ناامیدی را در اردوی پرسپولیس ایجاد کرد آن هم در شرایطی که تقریباً همه تیم‌ها بخصوص تیم‌های بزرگ از این فرصت استفاده کرده و بازیکنان جدیدی به خدمت گرفته‌اند اما پرسپولیس یکی از ضعیف‌ترین عملکردها را در این بازه نقل و انتقالاتی داشته است.
فصل قبل درست در همین مقطع پرسپولیس موفق شد مهدی ترابی، فرشاد فرجی و شهریار مغانلو را جذب کند که این سه خرید تأثیر بزرگی در بردن رقابت میلیمتری قهرمانی لیگ برتر داشتند اما امسال خبری از خریدهای جدید و مهم نشد که نشد.
 دیروز شایعاتی در مورد نهایی شدن انتقال آیاندا پاتوسی از فولاد به پرسپولیس به میان آمد تا پرسپولیس که در جذب مدافع راست و مهاجم نوک ناکام مانده بود حداقل یک هافبک وسط بازیساز تور کند اما این انتقال هم میسر نشد. در واقع وقتی مربیان پرسپولیس به درویش اعلام کردند پاتوسی را می‌خواهند درویش هم به باشگاه فولاد این مسأله را اعلام کرد اما نکونام، هافبک آفریقایی‌اش را نداد و دست پرسپولیس خالی ماند. در این میان نقل قول‌های متضادی هم از سوی درویش و گرشاسبی مطرح شد اما در نهایت نفهمیدیم که چه کسی راست می‌گوید چه کسی نه.
مربیان پرسپولیس دیروز در اوج ناامیدی و ناراحتی راهی مشهد شدند. آنها می‌گفتند شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذرانند و آنقدر فشار روی‌شان زیاد است که تاکنون چنین شرایطی را تجربه نکرده بودند. یحیی و همکارانش می‌گویند شرایط الان پرسپولیس به گونه‌ای است که انگار دست و پایشان را بسته‌اند و مدام از چپ و راست دارند این تیم را می‌کوبند و ضعیفش می‌کنند.
البته بر یحیی و همکارانش مسجل بود که درویش و باشگاه نمی‌توانند کار خاصی در نقل و انتقالات انجام بدهند اما آنها کار خودشان را کردند و لیست بلندبالایی به باشگاه دادند که جز یک دروازه‌بان بازیکن دیگری جذب نشد و دست یحیی و کادرش خالی ماند. روزی که یحیی و تیمش با انتشار استوری مشترک از مدیریت صدری حمایت کردند دنبال انتخاب از بین بد و بدتر بودند و می‌دانستند با اعمال تغییرات چه اتفاقاتی خواهد افتاد اما حداقل امید داشتند روزنه‌ای باز شده و باشگاه حداقل دو تا سه بازیکن کارگشا در پست‌های مورد نیازشان جذب کند که اینگونه نشد.
دیروز پرسپولیس در حالی به مشهد رفت که هم چند بازیکن مهمش را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشت هم بازیکن جدیدی به خدمت نگرفته بود تا حال تیم خوب نباشد. با این شرایط پرسپولیس امروز باید برنده شود و همچنان در مسیر قهرمانی بماند که اصلاً کار راحتی نیست.
 
 
درویش طلب‌های پرسپولیس را زخمی کرد اما...
خبری از خرید جدید نشد
رضا درویش بعد از عقد قرارداد با ایرانسل به عنوان جدیدترین حامی مالی پرسپولیس مبلغ 12 میلیارد تومان از این اسپانسر گرفت تا کمی شرایط را سر و سامان دهد. او با این پول پاداش بردهای بازیکنان و مربیان را داد و بخشی از بدهکاران بزرگ هم که پنجره باشگاه را بسته بودند زخمی کرد. او با این پول طلب بیرانوند و پدیده را قسط بندی کرد و مبالغی هم به آنها پرداخت. همچنین او 30 هزار دلار از 105 هزار دلار بدهی به باشگاه کورتریک بابت بدهی رضایتنامه این بازیکن را به باشگاه بلژیکی پرداخت کرد تا پنجره باشگاه باز بماند. در این میان مذاکراتی هم با فرشاد احمدزاده، میثاق معمارزاده و مجتبی شیری سه طلبکار داخلی باشگاه صورت گرفت که در مورد احمدزاده موفقیت آمیز بود و قرار شد بخشی از طلب او هم پرداخت شود. باشگاه و مدیر تازه‌واردش همه این کارها را کردند تا پرسپولیس بتواند بازیکن جدید جذب کند که موفق به این کار نشد و تنها کارت بازی امید گوهری صادر شد که نیمکت نشین خواهد بود و در شرایط مقتضی به کمک تیم می‌آید.
 
 

Page Generated in 0.0052 sec