printlogo


کد خبر: 242533تاریخ: 1400/11/24 00:00
سوژه

واکنش سجادی به احتمال برکناری عزیزی‌ خادم:
به اساسنامه فدراسیون فوتبال احترام می‌گذاریم
حضور وزیر ورزش و جوانان در اختتامیه نخستین لیگ ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی، بهانه‌ای شد برای اینکه ابهامات اخیر درباره مسائل روز ورزش و فوتبال از حمید سجادی، پرسیده شود. یکی از این موارد مربوط می‌شود به نامه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره عزل عزیزی‌خادم. 
موضوعی که سجادی درباره آن تأکید دارد: «شنیده‌ایم و هنوز چیزی به‌صورت رسمی و کتبی به ما منعکس نشده است. هر فدراسیونی برای خودش اساسنامه دارد و طبق آن نیز هیأت رئیسه دارد. هیأت رئیسه اختیارات و وظایفی دارد و منتظریم این مسأله به‌صورت رسمی و کتبی به ما اعلام شود تا ببینیم کجای کار هستیم. به هر حال ما هم وظایفی داریم که شامل وظایف نظارتی و همکاری‌هایی است که باید انجام دهیم. منتظر هستیم که فدراسیون فوتبال این مسأله را رسماً به ما منعکس کند.»
آیا اقدامات عزیزی خادم و انتصاب‌های صورت گرفته از سوی او، برای وزارت ورزش نیز مورد ابهام قرار داشت یا خیر؟ 
سجادی در پاسخ به این سؤال گفت: «در حال بررسی هستیم و تا زمانی که گزارش رسمی برای ما نیاید، نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. 52 فدراسیون داریم که همه آنها دارای اساسنامه هستند. به مجمع و اساسنامه احترام می‌گذاریم. از دیرباز موضوع تهیه اساسنامه جدید فدراسیون‌ها شروع شده بود که این موضوع به قبل از حضور علی‌نژاد در وزارت ورزش برمی‌گشت. در زمان او اساسنامه جدید فدراسیون‌ها و آیین‌نامه‌ها و... ابلاغ شد. وقتی این کارهای حقوقی انجام شده، ما به داخل فدراسیون‌ها احترام می‌گذاریم که آنها روی پای خودشان بایستند و بتوانند با قوانین جدید و اساسنامه، فضای حقوقی محکمی را دنبال کنند و طبق اساسنامه و طبق ضوابطی که در دنیا هم مرسوم است، پیش بروند.»
 
 
برنامه جایگزین وزارت ورزش بعد از بازگشت از چین:
در لوزان، باخ را ملاقات می‌کنیم
او درباره ملاقات نداشتن با توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در چین توضیح داد: «خیلی علاقه‌مند بودیم که با توماس باخ دیدار داشته باشیم ولی به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی، تدابیر بسیار شدیدی اتخاذ شده بود. روز سه‌شنبه قرار بود باخ را ملاقات کنیم. تقاضا کردیم ملاقات ما به زمان جلوتری منتقل شود که در نهایت به ساعت 13 روز دوشنبه منتقل شد. متأسفانه پرواز ما بامداد روز دوشنبه بود. اگر پرواز بامداد دوشنبه را از دست می‌دادیم تا روز پنجشنبه می‌بایست در پکن باقی می‌ماندیم یعنی حدود 8 روز خارج از کشور بودیم. از طرفی امکان تغییر برنامه توماس باخ وجود نداشت. با وجود همه این سختی‌ها دیداری با رئیس کمیته ملی المپیک کره‌جنوبی داشتیم و وزیر ورزش چین و سه مدیر مؤثر توماس باخ را ملاقات کردیم. در نهایت با توجه به اینکه زمان پرواز ما و ساعت ملاقات توماس باخ هماهنگ نشد، مقرر شد دیداری را با او در لوزان داشته باشیم و قرار است در اولین فرصت ممکن با دعوت توماس باخ در مقر IOC با ایشان ملاقات کنیم.»
وزیر ورزش در مورد اعزام نشدن تیم ملی کشتی به امریکا این‌طور توضیح داد: «وزارت ورزش موضع خاصی در این مورد ندارد و به نظرات فدراسیون کشتی احترام می‌گذاریم. در فدراسیون کشتی یک قهرمان المپیک و یک مدیر موفق ورزشی حضور دارد و پشتیبان فدراسیون‌ها هستیم.»
 
 
جلسه واگذاری سرخابی‌ها در وزارت اقتصاد
روز گذشته (شنبه)، جلسه‌ای با حضور وزیر ورزش و جوانان در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد که به واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، اختصاص داشت. ضمن اینکه قرار بود در این جلسه درباره نماد استقلال و پرسپولیس در بورس هم تصمیم‌گیری شود.
حمید سجادی، وزیر ورزش، پیش از حضور در این جلسه گفت: «ما خودمان هم به این نتیجه رسیده‌ایم که بالا آمدن نماد استقلال و پرسپولیس کم‌کم در حال وقوع است. بزودی خبرهای خوب را خواهیم شنید.»
 
 
قنبرزاده: درخواست برای برکناری عزیزی‌خادم
 فرصت است نه تهدید
منصور قنبرزاده، سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون فوتبال در زمان ریاست شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، درباره درخواست هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برای عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال گفت: «من اطلاعی در این زمینه ندارم و نمی‌توانم قضاوت کنم، ولی این موضوع نشان می‌دهد دموکراسی و آزادی در تشکیلات ورزشی ما وجود دارد که کمتر به آن عادت داشتیم. در اساسنامه، هیأت رئیسه فدراسیون اختیاراتی دارد. احتمالاً ابهاماتی برای آنها وجود دارد که باید برطرف شود.»
او تأکید می‌کند: «این حق هیأت رئیسه است که اگر ابهاماتی باشد سؤال کند. نباید این را به‌عنوان تهدید ببینیم، بلکه این را باید فرصت دید که آزادی عمل در فدراسیون‌ها به وجود آمده است. همان‌طور که گفتم من در جریان جزئیات آن نیستم و با توجه به اینکه در هیأت رئیسه مسئولیتی ندارم نمی‌توانم خیلی در این مورد اظهارنظر کنم.»
قنبرزاده در واکنش به این موضوع که کمیته اخلاق نیز در مقابل اقدام اعضای هیأت رئیسه، مهرداد سراجی یکی از اعضای هیأت رئیسه را محروم کرده است، توضیح داد: «من هم این را از رسانه‌ها شنیدم که چنین اتفاقی افتاده است. قطعاً باید دلایل متقن و مستند بررسی شود تا قابل اظهارنظر باشد. خیلی به این موضوع اشراف ندارم که اظهار نظر کنم.»
 
 
صیادمنش جایی در ترکیب اصلی هال‌سیتی ندارد
تیم فوتبال هال‌سیتی شنبه شب در هفته سی‌وسوم چمپیونشیپ انگلیس به مصاف فولام رفت. 
اللهیار صیادمنش، مهاجم ملی‌پوش کشورمان که به تازگی به این تیم انگلیسی پیوسته در این مسابقه جایی در ترکیب اصلی نداشت.
صیادمنش در بازی‌های قبل هم دقایقی بازی کرد اما هنوز نتوانسته به ترکیب اصلی راه پیدا کند. مهاجم ملی‌پوش ایرانی بعد از درخشش به همراه زوریا اوکراین به‌صورت قرضی راهی این تیم انگلیسی شد.

 


Page Generated in 0.0057 sec