printlogo


کد خبر: 242524تاریخ: 1400/11/24 00:00
توپ و تور

آیا  نامزد مورد تأیید در ثبت‌نام بعدی می‌آید؟
انتخابات بسکتبال؛ بعد از بازی‌های هانگژو؟
 پس از اینکه انتخابات فدراسیون بسکتبال برای بار سوم به تعویق افتاد، شایعه‌ای به راه افتاد که انتخابات این فدراسیون به سال آینده و حتی بعد از بازی‌های آسیایی موکول خواهد شد. شایعه‌ای که روز گذشته به نوعی تأیید شد و رنگ حقیقت گرفت تا چیزی بر سر بسکتبال بیاید که خیلی‌ها از آن می‌ترسیدند. دوران همواره ناخوشایند و تاریک سرپرستی که هیچ تجربه خوب و روشنی از آن وجود ندارد و حالا بسکتبال در سالی که باید در انتخابی جام جهانی و همین‌طور بازی‌های آسیایی به میدان برود، با آن سر و کار خواهد داشت. نکته دیگر در افتادن انتخابات بسکتبال به سال آینده، تمام شدن مهلت شش ماهه‌ای است که پس از ثبت‌نام نامزدها وجود دارد. به این ترتیب انتخابات بسکتبال در سال 1401 و در شرایطی برگزار خواهد شد که یک بار دیگر باید شاهد ثبت‌نام نامزدها باشیم و همه چیز از ابتدا آغاز خواهد شد. به این ترتیب به نظر می‌رسد با این مسیر پر پیچ و خم و چالش، وزارت ورزش هم به نوعی به هدف خود خواهد رسید و می‌تواند نامزد مورد نظر خود را در ثبت‌نام بعدی وارد انتخابات کند. نامزدی که نبودش، یکی از علل اصلی عدم برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود بود و ماجرا به تأیید یا عدم تأیید نامزدی گره خورده بود که وزیر ورزش اقبالی به رئیس شدن آن نداشت!
 
 
پولی که به جای ورزش به جیب افراد خاص می‌رود!
زمین‌های تنیس به فدراسیون برمی‌گردد؟
یکی از ماجراهای پر سر و صدای تنیس طی سال‌های اخیر، گرفتن همه مجموعه‌ها و زمین‌های این رشته از فدراسیون بود. ماجرایی که با اعتراض‌های بسیاری به شرکت تجهیز روبه‌رو شد اما در نهایت به جایی نرسید تا این شرکت با اجاره دادن این مجموعه‌ها به اشخاص حقیقی، بخش قابل توجهی از درآمد تنیس را از بین برده و جیب افرادی ریخت که هیچ بازگشتی به ورزش ندارد. سوای فساد و رفتارهای سلیقه‌ای که در روند این واگذاری‌ها اتفاق می‌افتد، در اختیار نداشتن مجموعه‌های تنیس لطمه بزرگی چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ مالی برای فدراسیونی به حساب می‌آید که باید برای داشتن سخت افزار اصلی خود، هزینه‌های سنگینی متحمل شود. حالا مدتی است که   فدراسیون نشین ها در تلاش هستند تا یک بار دیگر زمین‌های تنیس را در اختیار بگیرند و نامه‌نگاری‌هایی را هم در این راستا انجام داده‌اند. تلاش برای در اختیار گرفتن مجموعه‌هایی که می‌توانست بخش قابل توجهی از هزینه‌های تنیس را تأمین و مسیر را برای رشد این رشته هموارتر کند. حالا باید دید شرکت تجهیز که در این سال‌ها سالن‌ها و مجموعه‌های زیادی را از اجاره فدراسیون‌ها خارج کرده، در این مورد چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا مجموعه‌های تنیس به این فدراسیون بازخواهد گشت یا خیر؟
 
 
والیبالیست‌های گنبد در فینال لیگ یک
صعود سریک به لیگ برتر
تیم والیبال سریک گنبد موفق به صعود به رقابت‌های سوپر لیگ بانوان کشور شد. نماینده گنبد که مالکیت آن در اختیار سردار آزمون است، با شکست فدک قم به نیمه‌نهایی لیگ دسته یک بانوان رسیده بود، با غلبه بر حریف خود راهی فینال شد و جواز صعود به لیگ برتر را از آن خود کرد.
گنبدی‌ها در شرایطی فینالیست شدند که در پایان مرحله مقدماتی هم موفق شده بودند در صدر جدول رده‌بندی قرار بگیرند. به این ترتیب گنبدی‌ها که شانس اول قهرمانی به حساب می‌روند، با کسب سهمیه لیگ برتر، راهی فینال شده و  امروز  برای قهرمانی با علی بابای اصفهان  رقابت خواهند کرد.
 
 
مربی والیبال نشسته ایران  به ایتالیا رفت
معمری روی نیمکت لاجوردی پوشان
علیرضا معمری به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال نشسته ایتالیا انتخاب شد. مربی پیشین تیم ملی والیبال نشسته ایران که رئیس کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا و اقیانوسیه هم هست، با کارنامه قابل توجهی که در تیم ایران دارد، نظر ایتالیایی‌ها را جلب کرده تا هدایت تیم ملی والیبال نشسته‌شان را به او بسپارند. معمری سابقه 2 مدال طلای پارالمپیک‌های 2008 و 2016 و مدال نقره 2012 را به‌عنوان مربی در کارنامه دارد. او همچنین سابقه حضور در تیم‌های ملی والیبال نشسته مردان و زنان تایلند را هم به‌عنوان سرمربی دارد.

 


Page Generated in 0.0059 sec