printlogo


کد خبر: 242517تاریخ: 1400/11/24 00:00
عارضه‌ای به‌نام وقت تلف کردن

روزنامه مارکا گزارشی تحلیلی منتشر کرد که نشان می‌داد چه میزان فوتبال واقعی به طور متوسط در میان باشگاه‌های اروپایی بازی می‌شود.
رقابت‌های لالیگا در میان لیگ‌های ممتاز اروپایی کمترین میزان بازی را داشت به این معنا که به طور متوسط در لالیگا 4/54 درصد زمان بازی توپ در جریان است، این رقم در بوندس‌لیگا بیشتر از بقیه است و به 9/56 درصد می‌رسد.
رئال مادرید در این جهت پیشتاز است که در هر بازی‌اش به طور متوسط 13/58 دقیقه توپ بازی در گردش است. این می‌شود 45/60 درصد بازی و این تیم را در رده هشتم اروپا در رده‌بندی بیشترین دقایق جریان توپ در بازی‌ها قرار می‌دهد. بارسلونا در اسپانیا دوم است و 02/55 دقیقه به طور متوسط در بازی‌هایش توپ در جریان است. کادیس شاید خیلی‌ها را شگفت‌زده کند اگر بدانند پنجمین تیم اسپانیا از نظر متوسط گردش توپ در جریان بازی‌ها است. در 9/55 درصد زمان بازی‌های این تیم توپ در گردش است و با فاصله کمی نسبت به والنسیا تیم پنجم اسپانیا در این رده‌بندی است.
اما پاری‌سن‌ژرمن بهترین تیم در این رنکینگ است که در 8/63 درصد زمان بازی‌هایش توپ جریان دارد.
این آمار نشان می‌دهد تیم‌های اسپانیایی اگر زمان بیشتری را با توپ بگذرانند به نفع خودشان است چون به افزایش شانس‌های گلزنی و همچنین روانی بازی کمک می‌کند.
برخی تیم‌های طراز اول لالیگا می‌توانند از تیم‌های پایین جدول یاد بگیرند که چطور این کار امکانپذیر است. با توجه به آماری که تا اینجای فصل ارائه شده، مسابقه‌ای که بیشترین زمان بازی بدون وقفه در آن صورت گرفته دیدار ختافه و کادیس بوده که 37/5 دقیقه بازی بدون توقف در جریان بوده.
در حال حاضر، مقدار متوسط زمان که توپ بین دو توقف در جریان است در اسپانیا 83/2 دقیقه است که با 21/3 دقیقه لیگ برتر انگلیس فاصله زیادی دارد.
در آمار تیم‌هایی که بیشترین خلل را در روند بازی ایجاد می‌کنند، از هشت تیم اول این فهرست شش تا اسپانیایی هستند(رایووایکانو، اوساسونا، والنسیا، آلاوس، اتلتیک بیلبائو و سلتاویگو).

Page Generated in 0.0059 sec