printlogo


کد خبر: 242516تاریخ: 1400/11/24 00:00
بوسکتس و گاوی؛ کدامیک برای بارسا مفیدترند؟
دو جواهر ژاوی

 سرخیو بوسکتس و گاوی، دو بازیکن ثابت ترکیب اصلی بارسلونا زیر نظر ژاوی هستند که بارها در مصاحبه‌ها و کنفرانس خبری‌ها عملکرد هر دو هافبک را تحسین کرده است. ژاوی، بوسکتس را بهترین هافبک وسط جهان می‌داند و این را در موقعیت‌های مختلف به زبان آورده. او همچنین استعداد و توانایی گاوی را می‌ستاید.
مربی سابق السد قطر بعد از گلزنی گاوی و بازی خوبش در برد 3 بر 2 مقابل الچه به تمجید از این هافبک جوان پرداخت:«اصلاً به نظر نمی‌رسد که او 17 سال دارد. داشتن گاوی یک موهبت است. اینکه او در این سن و سال این‌طور اهل رقابت است، خارق‌العاده است. او هیجان‌انگیز و برای هر مربی بی‌قیمت است.»
این دو محصول آکادمی باشگاه، نماینده حال و آینده بارسلونا هستند و اگرچه در پست‌های مختلفی بازی می‌کنند، اما ویژگی‌های مشابهی دارند. نویسنده مارکا به مقایسه این دو از جنبه‌های مختلف پرداخته است.
  
رساندن پاس به مقصد
بوسکتس توانسته 7/86 درصد پاس‌هایش در این فصل را به مقصد برساند، در حالی که آمار گاوی 89 درصد است. البته گاوی تنها به اندازه کمی بیشتر از نصف بوسکتس پاس داده اما این را هم باید در نظر گرفت که گاوی بیشتر در نزدیکی یک سوم دفاعی حریف با توپ بازی می‌کند که در آنجا خطر از دست دادن توپ بیشتر است.
تعداد خطا
بوسکتس و گاوی، دو هافبکی هستند که بیشتر در دفاع مشارکت دارند و به ترتیب با 33 و 32 خطا بیشترین مورد را در میان بازیکنان بارسلونا مرتکب شده‌اند. آنها همچنین بیشترین کارت زرد را در میان بازیکنان بارسلونا گرفته‌اند و هر کدام یک بازی را به خاطر پنج کارته شدن از دست داده‌اند.
اما در آمار کسانی که بیشترین خطا رویشان انجام شده، ممفیس دپای با 37 خطا، نفر اول فهرست بارسلونا است اما دو محصول آکادمی باشگاه در رده‌های بعدی هستند، 36 بار بازیکنان حریف روی بوسکتس خطا کرده‌اند و 35 بار روی گاوی.
  مشارکت در حمله
گاوی با توجه به پستش بیشتر از هم‌تیمی خود در حملات بارسلونا مشارکت می‌کند. این نابغه 17 ساله یک گل بیشتر از کاپیتان تیم زده، دو در برابر یک. گاوی همچنین سه پاس گل داده و 11 موقعیت به وجود آورده و از این جهت آمار بهتری نسبت به بوسکتس دارد.
 

Page Generated in 0.0053 sec