printlogo


کد خبر: 242515تاریخ: 1400/11/24 00:00
اسپانیول 23:30 بارسلونا
هیجـــان در شهرآورد بارسلونـــا

بارسلونا به‌دنبال سومین پیروزی پیاپی خود در لالیگا است. آنها به ورزشگاه RCDE می‌روند تا در شهرآورد بارسلونا با رقیب کاتالان خود، اسپانیول بازی کنند.
اسپانیول فصل گذشته قهرمان دسته دوم شد و به لالیگا برگشت. به این ترتیب اولویت آنها در این فصل، بقا در دسته برتر است. از این جهت، آنها با وجود مشکلات اخیرشان، فصل نسبتاً موفقی را پشت سر می‌گذارند.
اسپانیول در 23 بازی در این فصل هفت برد، شش تساوی و 10 شکست داشته است و پیش از آغاز این هفته در رده سیزدهم جدول بوده است. البته این تیم از انتهای دسامبر تاکنون حتی یک برد هم نداشته است و در چهار دیدار اخیر برابر الچه، کادیس، رئال بتیس و اتلتیک بیلبائو تنها یک امتیاز گرفته است.
اسپانیول در 173 بازی برابر بارسلونا در لیگ تنها 34 بار پیروز شده و 101 شکست را تجربه کرده است، از جمله باخت در بازی رفت در نوکمپ.
بارسلونا هم در لالیگا توانسته آلاوس را یک بر صفر و اتلتیکو مادرید را چهار بر دو شکست دهد. آداما ترائوره و پیر-امریک اوبامیانگ هم اولین دیدارهایشان را با پیراهن تیم جدیدشان تجربه کرده‌اند.
تیم ژاوی مقابل اتلتیکو در 49 دقیقه چهار گل زد و با این نتیجه، بالاتر از این تیم در جدول قرار گرفت. آنها البته در کورس قهرمانی نیستند، اما موقعیت خوبی دارند تا به لیگ قهرمانان فصل بعد راه یابند.
بارسلونایی‌ها در هفته‌های پیش رو برنامه فشرده‌ای دارند و باید دو بار با ناپولی در لیگ اروپا بازی کنند و در لیگ هم به مصاف اسپانیول، والنسیا و اتلتیک بیلبائو بروند. اما نمایش برابر اتلتیکو بی‌تردید اعتماد به نفس آنها را افزایش داده است.
بارسلونا از فوریه 2009 تاکنون در لالیگا برابر اسپانیول نباخته است. آنها البته در این فصل در خانه حریفان خیلی خوب نبوده‌اند و تنها سه بار پیروز شده‌اند و در 11 بازی خارج از خانه تنها 15 امتیاز به دست آورده‌اند.
اسپانیول در این بازی اسکار گیل را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. فرناندو کالرو هم مصدوم است. البته رائول ده‌توماس، بهترین گل‌زنشان پس از پایان محرومیتش برمی‌گردد.
تونی ویلنا مقابل اتلتیک بیلبائو گل زد و در ترکیب باقی می‌ماند. خاوی پوادو و اسکار ملندو هم حضورشان را حفظ خواهند کرد.
در بارسلونا، دنی آلوس محروم است و ساموئل اومتیتی، آنسو فاتی، سرخی روبرتو و الخاندرو بالده هم مصدوم هستند. کلمان لنگله، ممفیس دیپای و اریک گارسیا هم شاید به این دیدار نرسند.
سرجینیو دست احتمالاً جای آلوز را در سمت راست خط دفاعی می‌گیرد، ولی اوبامیانگ احتمالاً باید صبر کند تا اولین حضورش در ترکیب اصلی تیم را تجربه کند، چرا که گاوی، فران تورس و ترائوره برابر اتلتیکو خوش درخشیدند.
تنها تغییر بارسلونا نسبت به بازی با اتلتیکو حضور دست به جای آلوز خواهد بود و احتمالاً در خط میانی هم فرنکی دی‌یونگ در کنار پدری و سرخیو بوسکتس بازی خواهند کرد.
 
بارسلونا: تراشتگن؛ دست، آرائوخو، پیکه، آلبا؛ ف. دی‌یونگ، بوسکتس، پدری؛ ترائوره، تورس، گاوی.
 اسپانیول: دیه‌گو لوپس؛ ویدال، گومس، کابررا، پدروسا؛ داردر، مورلانس، ملندو؛ پوادو، ده‌توماس، ویلنا.
 

 


Page Generated in 0.0057 sec