printlogo


کد خبر: 242514تاریخ: 1400/11/24 00:00
آرنولد بهترین مدافع راست جهان
آقای خاص لیورپول
او مجوز خروج از پست و راه انداختن حمله لیورپول را دارد و جای تعجب ندارد که تا همین جای فصل از آمار پاس گل فصل قبل عبور کرده و 7 پاس گل را به 10 پاس گل رسانده

«دیوانه‌کننده» کلمه‌ای بود که یورگن کلوپ به کار برد. روی کین برای توصیف او از «درخشان» و چند کلمه دیگر استفاده کرد. دیگران هم کلمات وصفی فوق‌العاده‌ای برای تعریف از ترنت الکساندر آرنولد بر زبان جاری کرده‌اند. این بازیکن 23 ساله در برد 2 بر صفر پنجشنبه شب مقابل لستر، در میان تشویق فوق‌العاده هواداران آنفیلد یکصدوپنجاهمین بازی‌اش در لیگ برتر را کامل و یک بار دیگر خودش را به‌عنوان بهترین مدافع راست جهان مطرح کرد. حتی از نظر آماری هیچ کس در این پست در 150 بازی ابتدایی‌اش در لیگ برتر عملکرد بهتری نسبت به او نداشته است.
یان آرنه ریسه، مدافع نروژی سابق لیورپول، یان هارت و دن پترسکیو گل‌های بیشتری نسبت به الکساندر آرنولد زده‌اند که 10 گل زده اما با 43 پاس گل او فاصله زیادی دارند.
کلوپ ماه گذشته گفت:«هیچ کس را مثل ترنت نمی‌شناسم که هم دفاع راست باشد، هم این‌طور تأثیرگذار و هم همه ویژگی‌ها را داشته باشد. واقعاً خوشم نمی‌آید که به کار دفاعی او اشاره می‌کنند و می‌گویند از نظر دفاعی خوب نیست اما در حمله بهتر است. پکیج ویژگی‌های ترنت دیوانه‌کننده است. او بازیکن بی‌نقصی نیست و هنوز از برخی جهات قابلیت پیشرفت دارد و باید بهتر شود و ما رویش کار می‌کنیم و مرتب به او می‌گوییم اما مجموعه توانایی‌های او عالی است. نمی‌دانم در اعداد و ارقامش چه اتفاقی می‌افتد. اما شاید هنوز 15 سال دیگر بتواند بازی کند و گل بسازد و گل بزند و یاد بگیرد و پیشرفت کند اما از نظر من این پنج سال اخیر برای شروع یک دوران حرفه‌ای عالی برای او خیلی خوب بوده است.»
 
 توانایی خاص
یکی از ویژگی‌های شاخص الکساندر آرنولد توانایی خاصش روی ضربات شروع مجدد و وقت شناسی او است. نمی‌توان فراموش کرد سرعت عمل او را روی کرنر بازی با بارسلونا در لیگ قهرمانان در آنفیلد که با موقعیت‌شناسی دیووک اوریگی زمینه‌ساز صعود لیورپول به فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2020-2019 شد. جای تعجب نیست که لیورپول بیشترین گل زده در لیگ برتر را از روی ضربات شروع مجدد دارد و از آمار چلسی هم عبور کرده است. تیم کلوپ 12 گل زده در حالی که تیم توماس توخل 10 گل از روی ضربات شروع مجدد زده است. ضربه ایستگاهی الکساندر آرنولد که با ضربه سر سادیو مانه گل شد، شروع پیروزی درخشان 4 بر صفر سه ماه پیش لیورپول مقابل آرسنال بود.
لیورپول از ستاره‌های بومی خود استفاده فراوان برده مثل استیون جرارد و رابی فاولر اما الکساندر آرنولد همین حالا خود را در میان بهترین‌ها قرار داده و با آماری که او همچنان بر جای می‌گذارد، بدون رقیب بهترین مدافع راست جهان در حال حاضر است.
 
بدون توقف
یکی از نکات خاص درباره الکساندر آرنولد این است که هیچ چیز او را متوقف نمی‌کند. ما درباره بازیکنی حرف می‌زنیم که در 19 سالگی بازیکن ثابت فینال لیگ قهرمانان اروپا بوده. او یک سال بعد قهرمان اروپا شد و یک سال بعدش قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد. علاوه بر اینها او به همراه نفر مقابلش، اندرو رابرتسون انتظارات از یک مدافع جلوزن در فوتبال مدرن را به طور کامل متحول کرده است. ترسناک برای رقبای لیورپول اینکه او دائماً در حال پیشرفت است. نقش او در این فصل کمی تغییر کرده و خود را به جمع هافبک‌ها می‌رساند تا موقعیت را بسنجد.
او مجوز خروج از پست و راه انداختن حمله لیورپول را دارد و جای تعجب ندارد که تا همین جای فصل از آمار پاس گل فصل قبل عبور کرده و 7 پاس گل را به 10 پاس گل رسانده است. بهترین آمار پاس گل او در لیگ به فصل 2020-2019 مربوط می‌شود که 13 پاس گل داد و چهار گل هم زد. این فصل به نیمه رسیده و آمار او در این فصل 10 پاس گل و دو گل است.
در 45 دقیقه ابتدایی بازی با لستر، الکساندر آرنولد به تنهایی سه موقعیت ایجاد کرد. برای اینکه ارزش کار او بیشتر مشخص شود باید گفت 10 بازیکن دیگر لیورپول روی هم دو موقعیت به وجود آوردند به اندازه کل تیم لستر.
مایکل اوون، ستاره سابق خط حمله لیورپول می‌گوید:«ترنت با هر مدافع کناری دیگری متفاوت است. او می‌تواند در هر پستی در آن منطقه بازی کند، واقعاً بااستعداد است.»
 
آمار فوق‌العاده
او که نخستین بار در سال 2016 در دیدار با میدلزبورو اولین بازی خود را به‌عنوان یار تعویضی انجام داد، آمار فوق‌العاده‌ای دارد. او 300 موقعیت برای هم‌تیمی‌ها ایجاد کرده و از سمت راست 279 سانتر صحیح داشته. این را هم باید یادآوری کرد که او فوتبال برنده بازی می‌کند و در این 150 بازی 105 برد به دست آورده که می‌شود
 70 درصد. این داستان که او در کار دفاعی موفق نیست هم رنگ می‌بازد اگر در نظر بگیریم که دقیقاً در یک سوم این 150 مسابقه دروازه لیورپول بسته مانده و قرمزها کلین‌شیت کرده‌اند. در این 150 بازی او تنها دو اشتباه منجر به گل مرتکب شده است.  روی کین که به سختی از کسی تعریف می‌کند و بازیکنی راضی‌اش می‌کند، قبل از بازی چند هفته پیش لیورپول مقابل کریستال پالاس درباره ترنت گفت:«او واقعاً درخشان است. چه بازیکنی! فوق‌العاده است. آمار درخشان، بازیکن درخشان و کسی که شاید فکرش را نمی‌کردند این‌طور شود. موقعیت‌هایی که ایجاد می‌کند، پاس گل‌هایش باورکردنی نیست. او بدن خیلی آماده‌ای دارد و پخته‌تر از سن و سالش است، ما همه از بازیکنان هجومی هیجان‌زده می‌شویم اما اینکه یک دفاع جلوزن این‌طور ما را به وجد آورد، نتیجه تغییر فوتبال در سال‌های اخیر است. مدافعان کناری اهمیت زیادی دارند. پاس گل و موقعیت‌هایی که خودش را درگیر آن می‌کند، شجاعت زیادی می‌خواهد، چه بازیکن درخشانی.»
 
 

 


Page Generated in 0.0068 sec