printlogo


کد خبر: 242513تاریخ: 1400/11/24 00:00
دادوستدی بی‌سابقه در NBA
تلاش برای تقویت خود یا حریف؟

فصل جدید NBA که شروع شد، تیم‌های بروکلین نتس و فیلادلفیا سونی سیکسرز هر دو با شرایط مشابه کارشان را آغاز کردند. آن موقع شون مارکس، مدیرعامل تیم نتس به خبرنگاران گفت:«هدف ما این است که آخرین تیمی باشیم که از مسابقات کنار می‌رود.» داریل موری، رئیس سونی سیکرز هم رؤیایی مشابه را در سر می‌پروراند. او گفت:«من روی قهرمانی و بردن جام تمرکز دارم.» هر دو نفر قهرمانی می‌خواستند اما از شانس بدشان فقط یکی از آنها می‌توانست این افتخار را کسب کند. با جاه‌طلبی که این دو نفر داشتند هر چیزی از آنها انتظار می‌رفت جز کمک کردن به طرف مقابل برای تقویت تیمش و ضربه زدن به خود. این دقیقاً همان اتفاقی بود که رخ داد وقتی که دو تیم در پنجره نقل و انتقالات زمستانی NBA، ستاره‌های‌شان را با یکدیگر معاوضه کردند. جیمز هاردن از نیویورکی‌ها جدا شد تا به فیلادلفیا برود و بن سیمونز از فیلادلفیا به بروکلین رفت تا یکی از مهم‌ترین جابجایی‌های چند فصل اخیر رخ دهد. بروکلین نتس با فرستادن هاردن به فیلادلفیا، بازیکنی را به حریفش داد که 10 سال گذشته حضور مداوم در بازی آل‌استار داشته است. هاردن، بازیکنی است که می‌تواند تأثیری فوری بر عملکرد سونی‌سیکسرز بگذارد. فیلادلفیایی‌ها تا قبل از این روی جوئل امبید به عنوان تنها ستاره‌شان حساب می‌کردند و حالا با آوردن هاردن نشان داده‌‌اند که نمی‌خواهند انتظارشان برای قهرمانی باز هم طولانی شود.
نتس اما انگار استراتژی متفاوتی در سر دارد. تیم نیویورکی افق‌های دوردست‌تر را می‌بیند و با خرید سیمونز، بازیکنی را به چنگ آورد که 7 سال جوان‌تر از هاردن است. اما اشتباه نکنید. حتی با رفتن هاردن، بروکلین نتس هنوز هم مدعی است چون ستاره‌هایی مانند کوین دورانت و کایری ایروینگ دارد. روی کاغذ سیمونز هم می‌تواند به این دو نفر اضافه شود و مثلثی خطرناک‌تر بسازد.
دادوستد ستاره‌ها در NBA موردی نادر است حتی در مورد تیم‌های بزرگ چه برسد به مدعیان قهرمانی، آن هم در یک کنفرانس و در اواسط یک فصل اما این اتفاق بی‌سابقه امسال رخ داده و باید دید که کدام یک از این دو تیم کنفرانس شرق بیشتر و زودتر از این جابجایی سود می‌کنند.

Page Generated in 0.0061 sec