printlogo


کد خبر: 242512تاریخ: 1400/11/24 00:00
طلای یاکوبلیس بعد از 2 دهه انتظار

بعد از نزدیک به 20 سال انتظار برای کسب اولین مدال طلای المپیکی‌اش، لیندسی یاکوبلیس در عرض چند روز نه یکی، بلکه دو مدال طلای المپیک به گردنش آویخت. این ورزشکار امریکایی با تیم اسنوبورد کراس مختلط امریکا هم موفق به کسب گردن‌آویز طلا شد. یاکوبلیس یک بازگشت تحسین‌برانگیز دیرهنگام را به نمایش گذاشت تا نه تنها دومین طلای خود در بازی‌های المپیک زمستانی 2022 را کسب کند بلکه یک دستاورد ارزشمند را هم برای امریکایی‌ها به ارمغان بیاورد. به لطف مدال طلای دوم او، امریکایی‌ها برای اولین بار در تاریخ رقابت‌های المپیک موفق شدند عنوان قهرمانی تیمی ماده اسنوبورد کراس مختلط را کسب کنند.
یاکوبلیس 20 ساله که سال 2006 یکی از بدشانس‌ترین شرکت‌کنندگان المپیک زمستانی تورین بود و پیشتازی قابل توجه‌اش را به خاطر یک پرش نامناسب از دست داد، در حالی مدال طلای اسنوبورد کراس مختلط را از آن خود کرد که چند روز قبل هم در همین رویداد در بخش زنان گردن‌آویز طلا را به چنگ آورده بود.
زوج یاکوبلیس در ماده اسنوبورد کراس مختلط، نیک بائوم‌گارتنر بود که عملکرد ضعیفش در بخش انفرادی مردان - رویدادی که در آن نفر دهم شد - را جبران کرد. او همچون مسابقه قبلی‌اش در پایان رقابت اشک ریخت اما جنس اشک‌هایش با اشک‌هایی که پس از ناکامی در بخش انفرادی ریخت فرق داشت. بائوم‌گارتنر گفت:«این اشک‌ها خیلی بهتر از اشک‌هایی است که آن روز ریختم. می‌دانستم که اگر امروز هم خراب کنم، یاکوبلیس هست و می‌تواند جبران کند و مرا پوشش دهد.»

Page Generated in 0.0055 sec