printlogo


کد خبر: 242509تاریخ: 1400/11/24 00:00
وریا بهترین دفاع راست ایران است
فنونی‌زاده: قهرمانی نیم‌فصل استقلالی‌ها را فریب داد!

گفت و گو
مهدیه دریابیگی  
 
استقلال در فرصتی که تیم‌های دیگر در استراحت بودند، مجبور شد دو بازی معوقه خود را انجام دهد اما آنقدر این بازی‌ها پر حرف و حدیث بود که مورد انتقاد کارشناسان فوتبال قرار گرفت و حتی گفته شد با این سبک بازی صدرنشینی استقلال به خطر می‌افتد. به نظر می‌رسد خط دفاع استقلال هم انسجام نیم‌فصل اول را ندارد و فرهاد باید مشکلات این تیم را هر چه زودتر حل کند. البته در این میان استقلال دو بازیکن را هم خرید که یکی از آنها از ازبکستان آمد هر چند که هشت بازیکن استقلال از این تیم جدا شدند و مهم‌ترین بازیکنی که جدایی‌اش به چشم آمد امین قاسمی‌نژاد بود که با سر و صدای زیادی به استقلال آمد، اما این بازیکن هم مثل بازیکنانی نظیر بختیار رحمانی، بیت سعید و چند بازیکن دیگر حضور بسیار ناموفقی در استقلال داشت و سرانجام ترجیح داد این تیم را ترک کند. در خصوص تمام مسائلی که طی چند وقت اخیر پیش آمد با مهدی فنون‌‌زاده صحبت کردیم؛ دفاع سابق استقلال که عرق خاصی نسبت به تیم سابق خود دارد.
استقلال دو بازی معوقه خود را انجام داد و هر دوی این بازی‌ها پرانتقاد بود! نظر شما در خصوص این دو بازی چیست؟
 من هم معتقدم که استقلال در این دو بازی خوب نبود و در بازی با هوادار اصلاً شبیه بازی رفت بازی نکرد. این مسأله هم می‌تواند دلایل خودش را داشته باشد. تعطیلات لیگ، بازیکنان کرونایی… اینها می‌تواند دلیل افت تیم استقلال در دو بازی اخیر باشد. من فکر می‌کنم بازیکنان استقلال با قهرمانی در نیم فصل فریب خوردند و تصور کردند کار تمام شده است به همین دلیل شاید این‌طور بازی کردند.
فرهاد مجیدی یکی از دلایل افت بازیکنانش نظیر سیاوش یزدانی را بازی نکردن برای تیم ملی می‌داند. چقدر با نظر سرمربی استقلال موافق هستید؟
 من حق را به فرهاد می‌دهم. سیاوش حقش بازی کردن در تیم ملی بود. وقتی بازیکنی در لیگ بهترین بازیکن است باید در تیم ملی بازی کند آن وقت اسکوچیچ اصرار به بازی دادن به کنعانی‌زادگانی دارد که به مراتب از یزدانی ضعیف‌تر بوده است. نکته دیگر در مورد این بازیکن بازی کردنش در دو بازی قبلی تیم ملی است بدون توجه به رفتار منشوری که داشته است و در نهایت هم دو جلسه محروم شد. فکر کنم اگر فشار رسانه‌ها نبود حتی این مقدار هم محروم نمی‌شد.
به نظرتان چه میزان محرومیت باید برای او در نظر می‌گرفتند؟
 با توجه به حرمت‌شکنی که این بازیکن در تیم ملی داشت، باید ماداالعمر محروم می‌شد. شما توجه کنید با مدیر آژاکس چطور برخورد می‌شود؟ اما به نظرم نوع محرومیت کنعانی‌زادگان یک جور ماست‌مالی بود.
شاید آینده فوتبالی‌اش را در نظر گرفتند و خواستند که فوتبال او نابود نشود!
 به هر حال او کاری انجام داده که باید تاوانش را بدهد اما نمی‌دانم چطور رأی دادند!
استقلال بازی با ذوب را در پیش دارد، هواداران نگران هستند که این تیم مقابل ذوب هم شبیه دو بازی قبلی به میدان نرود!
 به هر حال فرهاد ضعف‌های تیم را برای بازی با ذوب برطرف می‌کند و فکر نکنم مشکلات بازی قبلی را داشته باشیم. ذوب هم مثل گذشته قوی نیست و نمی‌تواند استقلال را اذیت کند.
استقلال برای ادامه فصل حردانی و آمانوف را خریداری کرده است، نظر شما در خصوص خریدهای جدید استقلال چیست؟
 نمی‌دانم چرا حردانی را خریداری کرده‌اند. در آن پست وریا هست و خیلی خوب هم بازی می‌کند.
گفته می‌شود فرهاد آینده‌نگری کرده است و شاید فصل بعد وریا در استقلال نباشد؟
وریا با اختلاف بهترین دفاع راست ایران است و تا چند سال دیگر هم بخوبی می‌تواند در آن پست بازی کند. فکر نمی‌کنم هیچ کس بتواند جای وریا را در استقلال بگیرد.
 

Page Generated in 0.0062 sec