printlogo


کد خبر: 242508تاریخ: 1400/11/24 00:00
استقلال- ذوب‌آهن، ساعت 19:00
قلب استقلال برای امتیاز می‌تپد

استقلال در شرایطی مقابل ذوب آهن قرار می‌گیرد که  وضعیت مطلوبی در صدر جدول دارد. آبی‌ها با  3 امتیاز  اختلاف نسبت به تیم دوم در موقعیتی هستند که با پیروزی مقابل ذوب آهن می‌توانند همچنان دراین جایگاه باقی بمانند. استقلال در بازی رفت هم ذوب آهن را برده بود واگر در این بازی هم به برتری برسد، مانند هوادار دومین تیم راهم  رفت و برگشت شکست داده است.
 
رونمایی از حردانی و آمانوف
با جدایی قاسمی‌نژاد و پیش‌تر هفت بازیکنی که به تناوب از ترکیب آبی‌ها جدا شدند استقلال باید به سرعت به سمت استفاده از بازیکنان جدید برود و هیچ بعید نیست از همین بازی با ذوب‌آهن فرهاد مجیدی از بازیکنان جدیدش رونمایی کند. به احتمال زیاد شانس بازی صالح حردانی بیش از آمانوف خواهد بود و این بازیکن که قابلیت بازی در پست دفاع راست و گوش راست را دارد می‌تواند اولین بازی خود با پیراهن استقلال را انجام دهد. حضور آمانوف در ترکیب استقلال اما منوط به تأیید آمادگی او است. اینکه فرهاد مجیدی تصمیم به استفاده از این بازیکن بگیرد شاید از ابتدا بعید باشد اما می‌شود آمانوف را یک گزینه مناسب برای تعویض نامید. آخرین خبر از باشگاه استقلال این بود که دو بازیکن جدید مشکلی برای بازی در ترکیب اصلی ندارند و مجوز بازی‌شان صادر شده است.
 
تارتار، یک پرسپولیسی سختگیر
مهدی تارتار توانایی خود در دایره مربیگری را سال‌ها است به اثبات رسانده و با وجود اینکه در فوتبال ایران صاحب جامی نشده اما اکنون به‌عنوان یک مربی شناخته شده و باتجربه شناخته می‌شود. تارتار هرچه باشد یک پرسپولیسی است و برای فرهاد مجیدی یک انگیزه پنهان ایجاد می‌کند تا خود را مقابل این مربی محکوم به پیروزی بداند. البته که مجیدی شانس بیشتری برای رسیدن به این مهم دارد. هم تیم او تیم‌تر است و هم از روحیه مطلوب‌تری سود می‌برد. اینکه تصور کنیم استقلال در بازی امروز با چالش سختی مواجه می‌شود، بستگی به واکنش تارتار و بازیکنانش دارد. شاید آنها تصمیم گرفته باشند با سیمایی متفاوت گام به نیم‌فصل دوم بگذارند که باید در بازی امروز اگر ادعایی دارند، این ادعا را به اثبات برسانند. تقابل تارتار با استقلال اما همواره جذاب است.
 
روزی که یزدانی نیست
در ترکیب استقلال بازیکنی را نخواهیم دید که هفته‌های متوالی برای مجیدی بازی کرد و نمایش تحسین‌برانگیزی هم داشت. یزدانی در بازی با هوادار بر اثر رفتار نامناسبی که داشت از بازی اخراج شد تا این بازی را از دست بدهد. بسیاری آن واکنش را حاصل نیمکت‌نشینی‌های او در  تیم ملی می‌دانند اما به هر حال برای استقلال نیز فرصتی ایجاد شده تا عیار خود را در غیاب این مدافع تأثیرگذار بسنجد. احتمالاً روزبه چشمی جای یزدانی را در دفاع را خواهد گرفت اما باید توجه داشت که ممکن است فرهاد مجیدی روشی را به کار بگیرد که اساساً  نیازی به بازی با 3 مدافع نباشد. به هر حال فقدان یزدانی در ترکیب دفاعی استقلال قطعی است و آبی‌ها باید یک روز حساس را در غیاب این بازیکن سپری کنند.
 چهار دفاع، یا سه دفاع؟!
مهم‌ترین سؤالی که درباره انتخاب ترکیب استقلال می‌شود پرسید این است که مجیدی تیمش را با چهار دفاع راهی بازی با ذوب‌آهن می‌کند یا سه دفاع؟! صالح حردانی در این سؤال نقش محوری ایفا می‌کند! در واقع مجیدی از امروز مشخص می‌کند که قصد دارد از صالح در ترکیب دفاعی تیمش بهره بگیرد یا اینکه می‌خواهد این بازیکن را در خط میانی به کار بگیرد. اگر حردانی در خط میانی بازی کند بدون شک جنگی تمام عیار برای تسخیر ترکیب استقلال با وریا غفوری خواهد داشت و این جدال می‌تواند حاشیه‌هایی را هم برای استقلال ایجاد کند. به هر حال آنچه در بازی امروز اهمیت دارد این است که مجیدی از صالح در چه پستی بهره می‌گیرد.
 
صدرنشینی از  همه بهتر است
اما از همه مسائل فنی و غیرفنی این بازی که بگذریم، استقلال هرگز نباید 3 امتیاز این بازی را از دست بدهد. دیگر مدعیان با انرژی و انگیزه‌ای مضاعف در پی رسیدن به صدر جدول هستند و اگر استقلال بخواهد در  امتیاز دادن دست و دلباز باشد بی‌شک جایگاهش در صدر جدول به مخاطره خواهد افتاد. آنچه تا به امروز دیدیم، با وجود همه کاستی‌های فنی، اما استقلال شایسته‌تر از دیگر رقبا بوده و اگر قدر این فرصت را بداند و صدر را از کف ندهد، به سمت قهرمانی در این فصل پیش خواهد رفت.
 

 


Page Generated in 0.0055 sec