printlogo


کد خبر: 242499تاریخ: 1400/11/23 00:00
سه فرضیه حوالی فدراسیون فوتبال پس از انتشار نامه عزل آقای رئیس
شایعات حقیقی!

یادداشت
مازیار فیروزی   
 
از روزی که مشخص شد اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال زیر نامه عزل عزیزی خادم را امضا کرده‌اند، فضای فوتبالی کشور پر شده از حدس و گمان؛ قطار شدن شایعات پشت سر هم که خیلی از آنها را می‌توان حتی به واقعیت نزدیک دانست. در این بین سخنگوی فدراسیون فوتبال هم مصاحبه کرد و تمام تلاش خودش را برای اینکه چنین نامه‌ای نه امضا شده و نه طبق اساسنامه و‌جهات قانونی دارد، انجام داد. این در حالی است که دو حالت در این رابطه وجود دارد؛ یا حسین شریفی اساسنامه فدراسیون را مطالعه نکرده و یا اینکه به حالت دستوری آن مصاحبه را انجام داده است! ساعاتی بعد اما انتشار نامه رسمی درخواست اعضای هیأت رئیسه برای عزل موقت عزیزی خادم پرده دیگری از ماجرا را برداشت تا بازار شایعات هم داغ داغ شود. شایعاتی که ذهن مخاطب را درگیر خودش کرده و البته کسی هم پاسخ روشنی به آن نمی‌دهد.
شایعه اول: در ماجرای ارسال اساسنامه به فیفا، نفراتی که زیر نامه عزل را امضا نکرده‌اند بر این عقیده‌اند که همه کارها قانونی انجام شده است و در جریان ارسال این نامه به فیفا بوده‌اند! نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد، این است که این اساسنامه به تأیید مجلس شورای اسلامی نرسیده است و از آن مهمتر استوری براتی (یکی از اعضای هیأت رئیسه) در این زمینه بوده که نوشته بود:«ای کاش قبل از ارسال این اساسنامه به فیفا آن را به ما هم نشان می‌دادید!» متن تأمل برانگیزی که نشان از شکاف بین اعضای هیأت رئیسه دارد و آنها را در فدراسیون به دو دسته تقسیم کرده است.
شایعه دوم: ساعاتی پس از انتشار نامه رسمی اعضای هیأت رئیسه، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، مهرداد سراجی را به‌مدت شش ماه محروم کرد. او که یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون و یکی از امضا‌کنندگان نامه عزل عزیزی خادم بود، به‌دلیل آنچه نقض مقررات اخلاقی این رشته عنوان شده، محروم شده است. شایعه‌ای که در این زمینه به گوش می‌رسد این است که ظاهراً قرار بوده پس از عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم، مهرداد سراجی به‌صورت موقت امورات فدراسیون را در دست بگیرد که با این محرومیت عملاً او فرصت و اجازه چنین کاری را نخواهد داشت!
شایعه سوم: این شایعه بسیار جدی به گوش می‌رسد. اینکه قرار است در جلسه هیأت رئیسه و پس از استماع سخنان عزیزی خادم همه چیز به روال عادی برگردد و رئیس فدراسیون فوتبال در سمت خودش باقی بماند! بخصوص پس از محروم کردن سراجی تعداد معترضین به عدد 5 خواهد رسید و با توجه به اینکه خود عزیزی خادم هم یک رأی دارد، عزل موقت او به باد فراموشی سپرده می‌شود! از زمان ابلاغ دستور هیأت رئیسه، عزیزی خادم یک هفته زمان دارد تا دفاعیات خودش را انجام بدهد. جلسه‌ای که احتمالاً اواخر هفته جاری برگزار خواهد شد.
 
 

Page Generated in 0.0052 sec