printlogo


کد خبر: 242483تاریخ: 1400/11/23 00:00
نعیم‌آبادی: یحیی باید بعد از فینال آسیا قید شیری را می‌زد
انگار نمی‌خواهند پرسپولیس امسال قهرمان شود

مصاحبه
امیر محمد  قراگزلو   
 
بعد از آن که یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت مهدی شیری را کنار بگذارد، به سراغ سعید نعیم آبادی مدافع راست پیشین پرسپولیس رفتیم تا نظرات او را بدانیم؛ پیشکسوتی که مدعی است به خواسته علی پروین برای مدتی، با رباط صلیبی پاره برای سرخپوشان بازی کرده بود:
 
نظر شما در مورد کنار گذاشتن مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس چیست؟
 من فکر می‌کنم پرسپولیس در دفاع کناری مشکل دارد چون سیامک نعمتی مصدوم است، مهدی شیری هم که جدا شده و ظاهراً انتقال رامین رضاییان هم به بن‌بست رسید. این کمبود در دفاع راست، پرسپولیس را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند. از همین رو، پرسپولیس باید با سیستم سه دفاعه بازی کند. شیری در فینال آسیا مقابل تیم اولسان هیوندای اشتباهی نابخشودنی داشت. من اگر جای یحیی بودم در آن مقطع شیری را از تیم کنار می‌گذاشتم نه بعد از سوپرجام با یک اشتباه به مراتب کوچک‌تر. رفتن شیری در شرایطی اتفاق افتاده که هنوز مشخص نیست انتقال رامین به کجا می‌رسد.
در نیم فصل اول، پرسپولیس در چند پست دیگر هم مشکل داشت. با احتساب دفاع راست، فکر می‌کنید سرخپوشان امیدی برای تکرار قهرمانی‌ دارند؟
 پرسپولیس همیشه در شرایط سخت بهترین نتایج را گرفته اما امسال همه چیز به ضرر ماست. انگار از بیرون زمین، علیه پرسپولیس جریاناتی وجود دارد تا تکرار قهرمانی برای ششمین دوره، دشوار شود. 
در این بین وزارت ورزش و دولت که متولی سرخابی‌ها هستند، حمایت قاطعی از پرسپولیس نکردند. در واقع بعد از پنج سال متوالی که پرسپولیس قهرمان شده، حالا به نظر می‌رسد که شرایط و جریانات به گونه‌ای است که نمی‌خواهند برای ششمین بار این اتفاق رخ بدهد. حتی در داوری‌ها هم این شرایط وجود دارد. مثلاً در بازی حذفی استقلال مقابل پیکان، همه دیدند که دروازه‌بان استقلال توپ را خارج از محوطه جریمه با دست زد و باید اخراج می‌شد اما داور از آن صحنه گذشت، یا در بازی‌های قبلی هم این مسائل بوده که باید به ضرر استقلال و به سود حریفانش پنالتی می‌گرفتند اما این اتفاق نیفتاد تا رقیب پرسپولیس از این موارد سود ببرد.
اما شاید استقلال مدیری دارد که برخلاف پرسپولیس مشکلاتش را حل و فصل کرده.
 مدیرعامل فعلی پرسپولیس از زمانی که ما بازی می‌کردیم، کنار پرسپولیس و علی پروین بود. رضا درویش چند دوره هم کاندیدای مدیرعاملی باشگاه بود ولی انتخاب نشد اما حالا به خواسته خود رسیده است.
 در حال حاضر، شرایط پرسپولیس با طلبکارانی که دارد بسیار سخت شده و برای تکرار موفقیت‌های قبلی، کار پرسپولیس دشوار است اما دست مدیر فعلی استقلال در زمینه اسپانسر و موارد اقتصادی باز است و آنها شرایط بهتری دارند.
عیسی آل‌کثیر هم وضعیت عجیبی دارد. مشخص نیست رباط صلیبی این بازیکن پاره شده یا نه!
 من هم مدت‌ها با رباط صلیبی پاره برای پرسپولیس بازی کردم. البته دوران بسیار سختی بود و شرایطم گاهی به‌دلیل خالی کردن زانویم به شکلی می‌شد که با سر به زمین می‌خوردم اما امیدوارم مشکل عیسی جدی نباشد و او به همراه مهدی عبدی و حامد پاکدل بتوانند شرایط پرسپولیس را در خط حمله بهبود بخشند.

Page Generated in 0.0047 sec