printlogo


کد خبر: 242480تاریخ: 1400/11/23 00:00
خرده گزارش

مدافع راست چالش یحیی برای بازی با نساجی
 فرجی، منوچهر یا وحدت؟
پرسپولیس در حالی به مصاف نساجی خواهد رفت که جدا از مصدومیت عالیشاه، سیامک نعمتی و عیسی آل‌کثیر، مهدی ترابی را هم به خاطر منفی نشدن تست کرونایش در اختیار ندارد. در عین حال مهدی شیری هم از تیم کنار گذاشته شده تا مهم‌ترین مشکل کادر فنی برای چیدن ترکیب ایده‌آل در دفاع راست باشد؛ جایی که شیری کنار گذاشته شده، نعمتی مصدوم است و به منوچهر صفروف هم سخت می‌شود اعتماد کرد.
صفروف در تیم قبلی‌اش در سیستم 2-5-3 وینگ‌بک یا همان پیستون راست بوده و به همین خاطر در فاز دفاع در سیستم چهار دفاعه شرایط جالبی ندارد. البته او در بازی با فولاد در سوپرجام نشان داد در فاز حمله نیز کیفیت بالایی ندارد هر چند هم او هم وحدت هنانوف بیشتر از یک ماه دور از مسابقه بودند و شاید این افت‌شان طبیعی باشد.
در شرایطی که یحیی در بازی فردا نخواهد به منوچهر صفروف بازی بدهد دو گزینه را برای حضور در این پست در اختیار دارد که البته هیچ کدام مدافع راست تخصصی نیستند و شاید باید قید حمله از این جناح را بزند. یکی فرشاد فرجی که در اصل مدافع میانی است اما در پست دفاع راست هم بازی می‌کند کما اینکه در پرسپولیس هم یکی دو بار دقایقی در این پست به میدان رفته است. اگر فرشاد به جناح راست برود علی نعمتی در مرکز دفاع کنار سیدجلال بازی خواهد کرد.
گزینه بعدی وحدت هنانوف دیگر بازیکن تاجیک پرسپولیس است. وحدت هم در سیستم سه دفاعه به‌عنوان استاپر یا مدافع جلوزن راست بازی می‌کند و در اصل مدافع میانی است نه کناری اما شاید به خاطر استحکامش در فاز دفاعی در ترکیب اصلی قرار بگیرد. البته در مورد فرجی و وحدت مشکل کار این است که هیچ کدام از این دو بازیکن در فاز حمله کارآیی نخواهند داشت چون پیش رفتن با توپ، حضور در کارهای ترکیبی و باز شدن در زمان حمله را مثل شیری یا سیامک نعمتی بلد نیستند و این می‌تواند کیفیت بازی پرسپولیس در فاز حمله را تحت تأثیر قرار دهد.
 
 
 
مورد عجیب در باره بدهی‌های باشگاه پرسپولیس
فقط پول معمارزاده را نداده‌اند!
دیروز گفته شد پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس با وجود توافق با بیرانوند و باشگاه پدیده دوباره بسته شده و دلیل این مسأله شکایت و حکم انضباطی میثاق معمارزاده و چند بازیکن دیگر سابق پرسپولیس از این باشگاه است. البته دیروز مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس این مسأله را تکذیب کرد و به نقل از حسن کامرانی‌فر دبیر کل فدراسیون اعلام کرد که باشگاه پرسپولیس هیچ منعی برای ثبت قراردادهایش ندارد و پنجره بسته نیست.
دیروز میثاق معمارزاده با رسانه‌ها مصاحبه کرد و گفت از پولش نمی‌گذرد اما مشخص نیست که به خاطر شکایت و حکم او علیه پرسپولیس پنجره باشگاه واقعاً بسته است یا خیر. از یک طرف نورشرق و کارمندان کمیته تعیین وضعیت به معمارزاده اطمینان خاطر می‌دهند که پنجره پرسپولیس بسته است و باید پول او را بدهند اما از طرف دیگر کامرانی‌فر به روابط عمومی پرسپولیس گفته پنجره باز است و این مسأله هم معمارزاده هم باشگاه پرسپولیس و هم هواداران این تیم را سرگردان کرده است.
اما نکته عجیب در مورد بدهی به معمارزاده اینجاست که این بازیکن از 12 سال پیش مبلغی از باشگاه طلب دارد و هنوز به حقش نرسیده است. در این سال‌ها بسیاری از بازیکنان به پرسپولیس آمدند و بعد از نیم فصل یا یک فصل بازی یا نیمکت نشینی یا حتی سکونشینی پول‌های کلانی از این باشگاه گرفتند و رفتند اما عجیب است که باشگاه پول گلر سابقش که دو مقطع برای این تیم بازی کرد، از قراردادهای بالاتر سپاهان و استقلال گذشت و در این تیم رباط صلیبی داد را پرداخت نمی‌کند.
مبلغ طلب میثاق معمارزاده 370 میلیون به علاوه مالیات قرارداد سال 1388 اوست که در کل شاید این مبلغ یک بیستم طلب رادوشویچ با آن عملکرد ضعیف یا یک ششم طلب باقیمانده بیرانوند هم نباشد اما پرسپولیس به شکل عجیبی در پرداخت طلب معمارزاده تعلل می‌کند. عجیب اینکه از لیست موجود طلبکاران داخلی پرسپولیس که در دوره مدیریت جعفر سمیعی تهیه شد تا با آنها توافق یا تسویه شود حالا پول همه طلبکاران از جمله رضا نورمحمدی، باشگاه پدیده و ... پرداخت شده اما مشخص نیست چرا در حق معمارزاده کم‌لطفی می‌کنند؟
معمارزاده در حالی برای دریافت حق و حقوقش از باشگاه پرسپولیس حکم دارد که چند سالی است دنبال این مبلغ می‌دود و البته ارزش واقعی طلبش نسبت به دوازده سال قبل یک بیست و هشتم شده است! در عین حال برخی هواداران با حمله به صفحه شخصی او، علیه‌اش فحاشی می‌کنند و می‌گویند تو که پرسپولیسی هستی چرا در این مقطع چوب لای چرخ باشگاه می‌گذاری و اجازه ثبت قرارداد بازیکن جدید را نمی‌دهی اما واقعیت اینکه او در هر مقطع که بخواهد از راه قانونی دنبال حق و حقوقش باشد باز هم از سوی هواداران متهم خواهد شد در حالی که سال‌هاست دنبال طلبش می‌دود و در حالی به حقش نرسیده که برخی بازیکنان خارجی یا داخلی با چند دقیقه یا چند مسابقه حضور در میدان با پیراهن پرسپولیس مبالغ کلانی از این باشگاه گرفته و رفته‌اند.
البته شاید اگر میثاق معمارزاده هم مثل بیرانوند ملی پوش بود و در رسانه ملی هوایش را داشتند تا بعد از بارها قطع تماس تلفنی‌اش دوباره با او ارتباط برقرار می‌کردند، الان پولش را گرفته بود!
 
 
گوهری تنها خرید زمستانی پرسپولیس
دو جای خالی در لیست سرخ‌ها باقی ماند
با منتفی شدن حضور رامین رضاییان و مهاجم برزیلی مد نظر یحیی، حالا احمد گوهری 26 ساله تنها خرید زمستانی سرخ‌هاست که در اردوی پرسپولیس حضور دارد تا سرخپوشان با دو جای خالی آخرین روز نقل و انتقالات را سپری کنند. نکته مهم اینکه با خروج احتمالی مهدی شیری که در فهرست مازاد پرسپولیس حضور دارد، یک جای خالی دیگر در فهرست سرخپوشان خواهد بود.
نکته دیگر اینکه مصدومیت رباط صلیبی عیسی آل‌کثیر باعث شده تا یحیی امکان خروج او را هم از فهرست داشته باشد که البته با توجه به شرایط این باشگاه در زمینه خرید بازیکن، شاید این سهمیه هم چندان به درد آنها نخورد.
مهدی عبدی، علی شجاعی و مهدی مهدی‌خانی بازیکنانی هستند که در فهرست زیر 25 سال پرسپولیس قرار دارند که در این بین شجاعی و مهدی‌خانی فصل آینده به لیست بزرگسالان منتقل خواهند شد اما عبدی همچنان فرصت این را دارد تا بدون اشغال یک سهمیه، در ترکیب قرمزها بدرخشد.
وحدت هنانوف، منوچهر صفروف، محمد شریفی، علی جودکی و محمد عمری از جمله بازیکنان حاضر در لیست امید یا زیر 23 سال تیم پرسپولیس محسوب می‌شوند. در فهرست بازیکنان خارجی هم که 3 غیر آسیایی و یک آسیایی می‌توانند حضور داشته باشند، تنها وحدت هنانوف و منوچهر صفروف حضور دارند و پرسپولیس می‌تواند دو خارجی دیگر جذب کند.

 


Page Generated in 0.0044 sec