printlogo


کد خبر: 242476تاریخ: 1400/11/23 00:00
دورهمی ستاره‌های کشتی در جام یاشاردوغو
ایران و روسیه ، سرشاخ در ترکیه

ایران ورزشی -  رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو به‌عنوان نخستین رویداد مؤثر در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، از ۶ تا ۸ اسفند در استانبول ترکیه برگزار می‌شود. تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران و روسیه اسامی نفرات خود را برای حضور در این مسابقات اعلام کردند که حضور چهره‌های شاخص در ترکیب دو تیم نشان از اهمیت این مسابقات دارد. 
تدیف برای این مسابقات از زائور بک سیداکوف و شاخیف استفاده کرده و پژمان درستکار هم محمد‌حسین محمدیان و امیر‌محمد یزدانی را انتخاب کرده است. حضور این ستاره‌ها در یاشاردوغو سطح مسابقات را بالا می‌برد و رویارویی کشتی‌گیران ایران و روسیه در تورنمنتی که در خاک ترکیه انجام می‌شود، بسیار جذاب خواهد بود.
 تیم ملی کشتی آزاد ایران در وزن
 ۵۷ کیلوگرم سیدعلی عظیمی، در وزن ۶۱ کیلوگرم محمدباقر یخکشی و سعید انوری، در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی و رحمان رحیم‌پور، در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی و علی‌اکبر فضلی، در وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور، در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی، در وزن ۸۶ کیلوگرم مجتبی اصغری و علی منصوری، در وزن ۹۲ کیلوگرم احمد بذری و در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان راهی ترکیه می‌شوند.
 در ترکیب ایران محمد‌حسین محمدیان مهم‌ترین چهره است و بعد از او امیرمحمد یزدانی دارنده مدال نقره جهان و مرتضی قیاسی و احمد بذری در این تورنمنت به میدان می‌روند.
در کنار تیم ملی کشتی آزاد ایران، روسیه هم می‌خواهد با ترکیبی از جوانان و ستاره‌های خود راهی یاشاردوغو شود. روسیه از بین نفرات شاخص خود زائوربک سیداکوف دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک و زاگیر شاخیف دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۱ را انتخاب کرده و در کنار آنها نیز نفرات برتر جام یاریگین که چند روز پیش در شهر کراسنویارسک برگزار شد را برای یاشاردوغو انتخاب کرده است. روسیه برای یاشاردوغو در وزن ۵۷ کیلوگرم رامیز گامزاتوف، در وزن ۶۵ کیلوگرم زاگیر شاخیف، قهرمان جهان و اروپا و شامیل ممدوف قهرمان جام یاریگینف، در وزن ۷۰ کیلوگرم ویکتور راسادین، در وزن ۷۴ کیلوگرم زائوربک سیداکوف دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک و چرمن والیف، در وزن ۹۲ کیلوگرم گورام چرتکویف، در وزن ۹۷ کیلوگرم شامیل موسایف و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم آنزور خیزریف را انتخاب کرده است.
با توجه به برنامه ای که ترک‌ها اعلام کردند، مسابقات یاشاردوغو در اوزان ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم روز شنبه ۷ اسفندماه و مسابقات اوزان ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۷۹، ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم روز یکشنبه برگزار می‌شود. مسابقات هر روز در همان روز به پایان می‌رسد.

Page Generated in 0.0054 sec