printlogo


کد خبر: 242475تاریخ: 1400/11/23 00:00
پایان کار کاروان المپیک زمستانی با یک نتیجه به یادماندنی!
از کرونا و دوپینگ تا نرسیدن به خط پایان

ایران ورزشی - کار کاروان اعزامی ایران به المپیک زمستانی با نتایج عجیبی به پایان رسید. از سه نماینده‌ای که به چین رفتند، یکی به خط پایان نرسید، یکی هشتاد و چهارم شد و یکی هم قبل از اینکه مسابقه بدهد، به خاطر تست مثبت دوپینگ از دهکده بازی‌ها اخراج شد.
عاطفه احمدی و حسین ساوه شمشکی، دو پرچمدار ایران در این بازی‌ها بودند که هر کدام ماجرای متفاوتی را پشت سر گذاشتند. عاطفه احمدی در مرحله اول مسابقه‌اش بین 58 نفری که به مرحله دوم رسیدند، پنجاه و هفتم یعنی یکی مانده به آخر شد اما به هر حال به مرحله بعد رفت که در مانش دوم، به خط پایان نرسید. اما بعد از مسابقه خوشحال بود و راضی از نتیجه‌ای که نگرفته بود!
او البته دقایقی بعد از مسابقه، در صفحه شخصی‌اش نوشت که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از نبود مربی ناراحت است.
بعد از این مسابقه و در شرایطی که صدای اعتراض برخی از ورزشکاران و اهالی اسکی نسبت به این نتیجه درآمده بود، خبری روی خبرگزاری‌های خارجی آمد که شوک بزرگی برای ورزش ایران و اسکی بود. تست دوپینگ حسین ساوه شمشکی، پرچمدار دیگر ایران مثبت شد و چه اتفاقی بدتر از این برای کاروانی که کلاً سه ورزشکار دارد.
حسین ساوه شمشکی که می‌خواست سومین المپیک‌اش را تجربه کند، پیش از اینکه مسابقه‌ای بدهد، تست داد و نتیجه مثبت این تست، حکم اخراج او از دهکده را داد و این در حالی است که هنوز عده‌ای از اهالی اسکی اعتراض دارند به اینکه چرا این خبر اعلام شده است! در حالیکه در ورزش دنیا آن هم در سطح المپیک، کسی با موضوع دوپینگ شوخی ندارد، در ایران این نگرانی وجود دارد که چرا خبر این تست مثبت اعلام شده است؟ با توجه به اینکه ساوه شمشکی باید روز 24 بهمن ماه مسابقه می‌داده و اجازه شرکت در این مسابقه را نداشته، فدراسیون چطور می‌خواسته موضوع را پنهان کند که حالا به جای اینکه دغدغه علت وقوع این مسأله وجود داشته باشد، نگرانی بابت شفاف‌سازی این موضوع وجود دارد.
بعد از عاطفه احمدی و حسین ساوه شمشکی که به این ترتیب به کارشان در المپیک زمستانی پایان دادند، دانیال ساوه شمشکی که دقیقه نود به کاروان ایران اضافه شد، دیروز در رقابت‌های اسکی صحرانوردی ۱۵ کیلومتر کلاسیک به مصاف رقبایش رفت و بین 97 ورزشکار، در رده هشتاد و چهارم قرار گرفت و با این نتیجه، کار کاروان ایران در المپیک زمستانی تمام شد.
به این عملکرد اگر مثبت شدن تست کرونا ستار صید و مربی‌اش، در آستان اعزام را اضافه کنیم، مشخص می‌شود که فدراسیون اسکی چه تیم خوب و کاملی را برای المپیک زمستانی مهیا کرده است. یک تست مثبت کرونا، یک تست مثبت دوپینگ و دو نتیجه ضعیف عملکرد کاروان ایران در المپیک زمستانی 2022 است.

Page Generated in 0.0055 sec