printlogo


کد خبر: 242474تاریخ: 1400/11/23 00:00
الهام حسینی: قید تدریس در دانشگاه را زدم
چوب بلاتکلیفی وزنه‌برداری را ما می‌خوریم

رضا عباسپور     

قطعاً بلاتکلیفی و بی‌سرپرستی این روزهای وزنه‌برداری ایران، بیش از مردان، وزنه‌برداری نوپا و تازه جان گرفته زنان را تحت‌الشعاع قرار داده و در مسیر آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو با مشکل مواجه کرده است. این را الهام حسینی، نخستین مدال‌آور تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران در رده سنی بزرگسالان می‌گوید. دارنده نشان برنز تورنمنت گزینشی المپیک 2021 توکیو در جام نعیم سلیمان اغلوی ترکیه با تأکید روی این موضوع می‌گوید: «اگر مسئولان ورزش کشور هرچه سریعتر فکری به حال شرایط مبهم وزنه‌برداری نکنند، مطمئناً بانوان خیلی بیشتر از مردان چوب این بلاتکلیفی و سردرگمی وزنه‌برداری را می‌خورند.» کاپیتان تحصیلکرده تیم ملی وزنه‌برداری می‌گوید که انگیزه بسیاری برای درخشش در بازی‌های آسیایی چین دارند، ولی چون از نظر تجربه و امکانات، فاصله زیادی با وزنه‌برداری مردان دارند، از این بلاتکلیفی ضربه جدی خواهند خورد. به همین بهانه با این وزنه‌بردار همکلام شدیم تا وضعیت آمادگی و شرایط تیم ملی وزنه‌برداری زنان را از زبان او بشنویم.

 
خسته شده ایم
سیده‌الهام حسینی ملی‌پوش وزن 81 کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری درباره وضعیت مبهم فدراسیون می‌گوید: «ما در وزنه‌برداری زنان خیلی بیشتر از مردان چوب این بلاتکلیفی را می‌خوریم. چون هم از نظر تجربه، هم از لحاظ تجهیزات و نداشتن سرمربی از جنس خودمان، دچار مشکل هستیم. حالا شما این بلاتکلیفی و سردرگمی را نیز به این شرایط اضافه کنید، ببینید که چه وضعی برای وزنه‌برداری زنان پیش می‌آید. خود من بعد از جهانی به خاطر فشارهای تمرینی و آسیب‌دیدگی‌هایی که داشتم، مدتی را استراحت کردم. الان که می‌خواهم تمریناتم را برای بازی‌های آسیایی استارت بزنم، نه اردویی داریم، نه اصلاً مشخص است چه شرایطی پیش رو خواهیم داشت؟! به همین دلیل اگرچه خودم شخصاً تمریناتم را دنبال می‌کنم تا بدنم از فرم استاندارد خارج نشود، ولی خب هرچقدر هم که در تمرین انفرادی و شخصی خوب باشیم، حتی نمی‌شود آن را با یک روز تمرین دسته جمعی و اردویی مقایسه کرد. حقیقتاً از این بلاتکلیفی خسته شدیم و امیدواریم که مسئولان ورزش کشور هرچه سریعتر فکری به حال مدیریت و سرپرستی وزنه‌برداری کنند.»
 
اردو نباشد، مجبوریم کار کنیم
ملی‌پوش تحصیلکرده تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان درخصوص وضعیت شغلی و تحصیلی خود تأکید دارد: «همانطوری که می‌دانید، مدرک تحصیلی‌ام دکترای فیزیولوژی ورزش است. قبل از اینکه وزنه‌برداری را به‌صورت حرفه‌ای شروع کنم، در دانشگاه تدریس می‌کردم و موقعیت خوبی هم داشتم. اما مجبور شدم قید همه اینها را به عشق تیم ملی و وزنه‌برداری بزنم. حالا هم وقتی که اردو هستیم، مشکلی نداریم و کارمان را طبق برنامه‌ریزی اردویی پیش می‌بریم. ولی وقتی اردو تعطیل است، مجبوریم برای اینکه خرج و هزینه تمرین را در‌بیاوریم، همزمان با کار، تمرین کنیم تا بتوانیم بدن‌مان را در شرایط ایده‌آل تمرینی برای حضور در اردوی تیم ملی حفظ کنیم. واقعاً این شرایط مخصوصاً برای ما سخت است. به همین دلیل امیدوارم هرچه سریعتر تکلیف وزنه‌برداری معلوم شود تا بتوانیم به اردو برگردیم.»
 
برای موفقیت در المپیک 2024 برنامه دارم
سیده‌الهام حسینی برنامه و هدف‌گذاری آینده خود برای حضور و کسب مدال در بازی‌های آسیایی، رقابت‌های جهانی و المپیک 2024 پاریس را اینچنین ترسیم می‌کند: «اولویت اصلی من کسب سهمیه بازی‌های آسیایی 2022 و مدال‌آوری در این آوردگاه معتبر است. معتقدم کسب مدال در بازی‌های آسیایی برای زنان خیلی سخت‌تر از المپیک است، چون اغلب رقبای قدرتمند ما در آسیا هستند و حتماً با تمام قدرت در این رویداد حاضر می‌شوند. به همین دلیل اولویت اصلی من هانگژو و درخشش در این رویداد است، اما بعد از بازی‌های آسیایی حتماً بزرگترین هدفم حضور در المپیک 2024 پاریس و تاریخ‌سازی در المپیک برای وزنه‌برداری زنان ایران است. البته برای رسیدن به این اهداف ما نیاز به داشتن تجهیزات استاندارد، حمایت و پشتیبانی کامل فدراسیون و از همه مهمتر جذب یک مربی کاربلد و درجه یک بین‌المللی داریم که بتواند وزنه‌برداری زنان ایران را متحول کند. انصافاً آقای خورشیدی مشاور فنی ما مثل یک پدر در این مدت برای ما زحمت کشید و حمایت‌مان کرد که باید از او تقدیر و تشکر فراوان کنم. ولی اگر ما دنبال مدال جهانی برای دختران وزنه‌برداری هستیم، چاره‌ای نداریم جز استخدام یک مربی بانوی درجه یک و شناخته شده خارجی که بتواند تحول و تغییری که ما انتظار داریم را در وزنه‌برداری زنان ایران ایجاد کند.»
 

 


Page Generated in 0.0058 sec