printlogo


کد خبر: 242473تاریخ: 1400/11/23 00:00
خبر و مصاحبه

حضور سجادی در راهپیمایی ۲۲ بهمن
در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان همراه با جمعی از مدیران ارشد ورزش در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن حضور یافتند.
به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز گذشته حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با شرکت در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و حضور در غرفه وزارت ورزش و جوانان همراه با جمع پرشور مردم، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، مهرعلی باران‌چشمه، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه، اورسجی، رئیس فدراسیون کبدی، محمد شروین اسبقیان، رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان و علی جوادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران از جمله همراهان وزیر ورزش و جوانان در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه بودند.
 
 
فدراسیون جهانی بوکس به حواشی پایان داد
آیبا: رستمی را نمی‌شناسیم!
به دنبال اتهامات روزهای اخیر فردی که خود را عضو کمیته فنی اتحادیه بین‌المللی بوکس جهان (آیبا) معرفی کرده بود، فدراسیون بوکس ایران با ارائه گزارش و شکایتی به آیبا در خصوص این فرد استعلام گرفت. بر همین اساس ایستوان کواکس، دبیر کل اتحادیه بین‌المللی بوکس جهان با ارسال نامه‌ای به فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران ضمن عدم تأیید حضور این فرد در کمیته فنی آیبا، از بررسی اتهامات این فرد علیه بوکس ایران خبر داد.
در نامه دبیر کل فدراسیون جهانی بوکس آمده است: «فدراسیون جهانی بوکس کلیه اطلاعات دریافتی از فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران در خصوص آقای فرشید رستمی را بررسی می‌کند. لطفاً در نظر داشته باشید که طبق سوابق ما (اتحادیه بین‌المللی بوکس)، آقای فرشید رستمی هیچ‌گونه سمتی در آیبا ندارد و هرگز نداشته است.» این در حالی است که فرشید رستمی ضمن اینکه اتهاماتی را به نتایج اخیر تیم ملی وارد کرد، خودش را به‌عنوان عضو کمیته فنی اتحادیه جهانی معرفی نمود.
 
 
بلغارستان، میزبان دو رویداد جهانی تکواندو
فدراسیون جهانی تاریخ دو رویداد قهرمانی جهان در رده‌های سنی پایه به میزبانی بلغارستان را اعلام کرد. بعد از لغو رویدادهای متعدد تکواندو به‌دلیل پاندمی کرونا در نقاط مختلف جهانی طی دو سال گذشته، فدراسیون جهانی تقویم اجرایی سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد که طی آن بلغارستان در صوفیه میزبان دو رویداد قهرمانی جهان در رده سنی نونهالان و نوجوانان معرفی شده است. بر همین اساس بلغارها طی روزهای۶ تا ۹ مردادماه ۱۴۰۰ (۲۸ تا ۳۱ جولای) میزبان پنجمین دوره رقابت‌های نونهالان و ۱۱ تا ۱۶ مردادماه (۲ تا ۷ آگوست) میزبان سیزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی نونهالان جهان می‌باشد. برنامه مسابقات قهرمانی جهان در رده‌های سنی پایه در حالی منتشر شده که تا‌کنون تکلیف رئیس فدراسیون تکواندو مشخص نشده است.
 
 
برترین های کاراته زنان انتخاب شدند
نفرات برتر مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته بانوان که بین نفرات سوم مشترک و منتخب کادر فنی برگزار شده بود، مشخص شدند. دومین مرحله از انتخابی تیم ملی کاراته بانوان، میان نفرات سوم مشترک و کاراته‌کای انتخاب شده از سوی کادر فنی برگزار شد و در نهایت یک کاراته‌کا از هر وزن به مرحله بعدی انتخابی راه پیدا کردند. برهمین اساس، در وزن منفی 50 کیلوگرم: مهدیه عباسی از استان گیلان، در وزن منفی 55 کیلوگرم: فاطمه سعادتی از استان مازندران، در وزن منفی 61 کیلوگرم: آتوسا گلشادنژاد از استان کرمانشاه، در وزن منفی 68 کیلوگرم: زهرا یاوری از استان تهران و نهایتاً در وزن مثبت 68 کیلوگرم: هنگامه جعفری از استان اصفهان نفراتی بودند که به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند. در مرحله بعدی انتخابی تیم ملی بانوان، در هر وزن 4 کاراته‌کا حضور دارند. این افراد شامل ملی پوشان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 2021، نفرات اول و دوم مسابقات قهرمانی کشور و کاراته‌کای برگزیده از دومین مرحله انتخابی هستند.این انتخابی طی سه هفته و در روزهای6، 13 و 18 اسفند به‌صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود تا در نهایت در هر وزن
 3 کاراته‌کا به عضویت تیم ملی درآیند.
 

Page Generated in 0.0056 sec