printlogo


کد خبر: 242462تاریخ: 1400/11/23 00:00
سری آ ایتالیا
جنگ قدرت صدرنشینان

 
 
 
اینتر صدرنشین سری آ امشب به مصاف ناپولی، مدعی عنوان قهرمانی این لیگ می‌رود. اینتر پس از شکست در دربی میلان، حالا تنها یک امتیاز بیشتر از میلان و ناپولی دارد، هرچند که یک بازی کمتر از این دو تیم انجام داده است.
ناپولی در دیدار اخیر خود با نتیجه دو بر صفر در خانه ونتزیا پیروز شده و چهارمین پیروزی پیاپی خود در لیگ را کسب کرده است. این در حالی است که آنها در 9 بازی قبل‌تر خود، تنها دو برد داشتند.
مردان لوچیانو اسپالتی بازی‌های ساده‌ای داشتند و بازیکنان این تیم هم در تعطیلات زمستانی از نظر فیزیکی و روانی استراحت کرده‌اند. به این ترتیب بود که ناپولی توانست در چهار برد اخیرش، سه بار دروازه‌اش را بسته نگه دارد.
این تیم حالا دوباره سرسخت‌ترین خط دفاعی سری آ را دارد. آنها تنها 16 گل دریافت کرده‌اند و حتی از اینتر با 19 گل دریافتی هم بهتر هستند.
این خط دفاعی قدرتمند ناپولی حتی در غیاب کالیدو کولیبالی که با سنگال در جام ملت‌های آفریقا شرکت کرده بود هم خوش درخشید و امیدهای این تیم برای غلبه بر دو تیم میلانی را زنده نگاه داشت.
ناپولی در 15 بازی اخیر خانگی برابر اینتر، تنها یک باخت داشته که در ژانویه 2020 بوده است. اما این تیم در 9 بازی اخیر در لیگ برابر اینتر، تنها یک پیروزی داشته است.
اینتر پس از پیروزی سه بر دو مقابل ناپولی در سن‌سیرو در بازی رفت، عملکردی عالی داشته و تنها در دربی دلامادونینا برابر تیم همشهری شکست خورده است. اما آنها بعد از باخت مقابل میلان توانستند در جام حذفی برابر رم پیروز شوند و به جمع چهار تیم برتر برسند. اینتر بعد از بازی با ناپولی باید در لیگ قهرمانان به مصاف لیورپول برود و بعد دو بازی رفت و برگشت با میلان در نیمه‌نهایی جام حذفی را انجام دهد.
اینتر پیش از این 28 بازی خانگی در سری آ بود که نباخته بود (و 25 برد هم کسب کرده بود)، اما این تیم در خانه حریفان هم عالی بوده است.
پیش از برد ماه نوامبر مقابل ناپولی، بدترین آمار سیمونه اینتزاگی در سری آ مقابل این تیم رقم خورده بود. او با لاتزیو در 10 بازی برابر ناپولی هفت شکست را تجربه کرده بود.
اینتر در این مسابقه بیشتر بازیکنانش را در اختیار خواهد داشت. از ترکیب اصلی این تیم، تنها الساندرو باستونی به‌دلیل محرومیت غایب است. خواکین کوریا، مهاجم ذخیره و روبین گوسنس، خرید جدید این تیم هم مصدوم‌اند.
فلیپه کایسدو که از جنوا قرض گرفته شده شاید روی نیمکت بنشیند و گل تماشایی الکسیس سانچس برابر رم باعث شده امید او برای حضور در ترکیب ثابت بیشتر باشد. هر چه باشد، لائوتارو مارتینس در پنج بازی اخیر در سری آ گل نزده است و ادین ژکو هم در 13 بازی قبلی تنها دو گل به ثمر رسانده است، اما اینتزاگی در هر حال احتمالاً به این دو بازیکن اتکا خواهد کرد.
دانیلو دی‌آمبروزیو هم که در جام حذفی به میدان رفت، احتمالاً جای باستونی را در خط دفاعی سه‌نفره اینتر می‌گیرد.
کولیبالی، ستاره ناپولی که به تازگی از سنگال برگشته، بعید است بازی کند. اما آندره زامبو آنگوییسا، هافبک اهل ساحل عاج، می‌تواند به میدان برود.
آدام اوناس و ایروینگ لوسانو، بال‌های ناپولی باید از نظر آمادگی ارزیابی شوند و اکسل توانزبه هم همچنان مشکل کمر دارد. با این حال هر سه نفر ممکن است در فهرست تیم قرار بگیرند.
ویکتور اوسیمهن هم احتمالاً با ماسک مراقبتی روی صورتش در خط حمله قرار می‌گیرد و دریس مرتنس و آندره‌آ پتانیا هم گزینه‌های این تیم روی نیمکت خواهند بود.
 
ترکیب احتمالی:
 ناپولی: اوسپینا، دی‌لورنتزو، رحمانی، ژسوس، رویی، لوبوتکا، روییس، پولیتانو، زیه‌لینسکی، اینسینه، اوسیمهن.
اینتر: هاندانوویچ، اشکرینیار، دی‌فرای، دی‌آمبروزیو، دارمیان، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، پریشیچ، مارتینس، ژکو.
 

 


Page Generated in 0.0049 sec