printlogo


کد خبر: 242457تاریخ: 1400/11/23 00:00
ژوزه با بازیکنان متوسط رم به جایی نمی‌رسد
مورینیو حق دارد

رم فصل ناامیدکننده‌ای زیر نظر ژوزه مورینیو داشته و از 24 بازی‌اش در لیگ ایتالیا تنها 39 امتیاز گرفته است. احتمالاً آنها نمی‌توانند به سهمیه لیگ قهرمانان برسند که هدف اصلی تیم در آغاز فصل بود. حذف از جام حذفی ایتالیا به وسیله اینتر به معنای آن است که لیگ کنفرانس اروپا تنها جایی است که مورینیو می‌تواند در نخستین فصل حضورش در پایتخت در آن به جام برسد.
خیلی‌ها انتظار نتایج بهتری از آقای خاص داشتند که با آن تجربه و کاریزمایش باید شور و اشتیاق بیشتری را به رم می‌آورد. مدیران باشگاه و هواداران همچنان از مربی سابق منچستریونایتد، تاتنهام و چلسی حمایت می‌کنند. با وجود آنکه رم در تابستان بیش از هر تیم دیگری در سری A خرج کرد، مورینیو را آورد تا یک پروژه بلندمدت را آغاز کند و می‌دانست فقط به خاطر اینکه یکی از شاخص‌ترین چهره‌های مربیگری جهان را آورده، مدعی قهرمانی نمی‌شود.
معروف است که مورینیو از بازیکنانش خیلی حمایت می‌کند بخصوص مقابل رسانه‌ها اما این روند در چند فصل اخیر تغییر و بخصوص در رم، یونایتد و تاتنهام تغییر کرده. کوریره دلو اسپورت گزارش داد مربی 59 ساله پرتغالی بعد از باخت 2 بر صفر مقابل اینتر در جام حذفی بازیکنانش را متهم کرد که بی‌دل و جرأت هستند و شخصیت ندارند. مورینیو با عصبانیت گفت:«می‌خواهم بدانید چرا در این دو سال گذشته مقابل تیم‌های بزرگ اینقدر کوچک شده‌اید. اگر کوچک باشید داورها هم با شما مثل کوچک‌ها رفتار می‌کنند. اینتر یک ابرتیم است اما به جای اینکه مقابلش انگیزه پیدا کنید، خودتان را خراب می‌کنید.»
اگرچه این مسئولیت او است که سطح تیم را بالا ببرد اما نمی‌توان با او موافق نبود که جالوروسی در بازی‌های بزرگ تیم کوچکی شده است. سلف او، پائولو فونسکا، تنها چهار امتیاز از 33 امتیاز بازی با تیم‌های طراز اول فوتبال اروپا در دوران دو ساله حضورش در المپیکو به دست آورد. بیشتر بازیکنان او الان هم در تیم هستند. رم در تابستان و همچنین پنجره ژانویه تامی آبراهام، الدور شوموردوف، ماتیاس وینا، روی پاتریسیو، سرجیو الیویرا و آینزلی مایتلند نایلز را خرید، که تعداد کمی از آنها تجربه و پختگی لازم را به رختکن تیم منتقل کرده‌اند.
مورینیو هم مسئولیت دارد. رم یک فوتبال مدرن با ذهنیت هجومی را به نمایش نمی‌گذارد اما این قابل پیش‌بینی بود حتی قبل از اینکه مورینیو به این تیم بیاید. او در اوج دوران حرفه‌ای خود هم چنین  چیزی را ارائه نکرده و حالا هم همان است. جالوروسی زیر نظر مربی پرتغالی پیشرفت نکرده، این درست است اما اینکه رم درست همان کمبودهای دو فصل اخیر را نشان می‌دهد، اتفاقی نیست.
این واقعاً درست است که مربی‌های متوسط می‌توانند با بازیکنان بزرگ به جام برسند اما غیرممکن است که یک مربی خوب بدون داشتن بازیکنان باارزش به موفقیت نایل شود.
مورینیو و رم باید در بخش آخر فصل تمام تلاششان را بکنند و با رفتن تا آخرین مراحل لیگ کنفرانس فصل را نجات بدهند. باید دید آیا آقای خاص صبوری لازم را دارد برای اینکه پروژه رم را جلو ببرد بدون اینکه رختکن را به هم بریزد.
 

Page Generated in 0.0051 sec