printlogo


کد خبر: 242456تاریخ: 1400/11/23 00:00
سوژه

فرار استراماچونی از شکست
پاس گل عزت، صعود الغرافه
الغرافه که طی هفته‌های اخیر روند پرنوسانی داشته، در چهارچوب هفته هجدهم لیگ ستارگان قطر مقابل الخور به میدان رفت. بازی دو تیم در ورزشگاه اختصاصی الخور برگزار شد و الغرافه با 26 امتیاز به‌دنبال کسب حداکثر امتیازها در بازی‌های باقی‌مانده برای ورود به جمع بالانشینان بود. سعید عزت‌اللهی، ملی‌پوش ایرانی الغرافه که در بازی قبل مقابل السد اولین بازی خود را برای این تیم انجام داد، این بار هم در ترکیب اصلی زردپوشان حضور داشت و در دقیقه 51 روی ارسال کرنر او، گل اول شاگردان استراماچونی به ثمر رسید؛ این گل را هانی با ضربه ‌وارد دروازه الخور کرد. این گل در دقیقه 72 توسط میزبان جواب داده شده تا دو تیم به تقسیم امتیازها رضایت بدهند. الغرافه با تک امتیاز این بازی خارج از خانه 27 امتیازی شد تا با توجه به شکست العربی، به رتبه چهارم جدول رده‌بندی صعود کند.
 
 
انتخاب سرمربی رقیب ایران
شهد، جانشین پتروویچ
 بالاخره پس از چند روز مذاکره میان گزینه‌های مختلف، فدراسیون فوتبال عراق با سرمربی بعدی خود به توافق رسید. اتحادیه فوتبال عراق رسماً تصمیم گرفت عبدالغنی شهد را به‌عنوان سرمربی تیم ملی این کشور برای بازی‌های باقی‌مانده از مرحله مقدماتی جام جهانی و دیدار برابر امارات و سوریه انتخاب کند. شهد از میان چند گزینه داخلی از جمله ایوب اودیشو، راضی شنیشل و باسم قاسم انتخاب شد. شهد در حال حاضر هدایت تیم نفت الوسط در لیگ برتر را بر عهده دارد و تیمش با 38 امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد. عراق در گروه اول با 5 امتیاز در رتبه پنجم گروه قرار دارد. جایی که ایران با 22 امتیاز و کره جنوبی با 20 امتیاز صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده‌اند و تیم‌های امارات با 9 امتیاز سوم و لبنان با 6 امتیاز در رده چهارم قرار دارند و سوریه تنها با 2 امتیاز در قعر جدول قرار گرفته است. سه تیم امارات، لبنان و عراق برای کسب رتبه سوم و حضور در پلی‌آف تلاش می‌کنند.
 
 
پاس گل خلیل‌زاده، تساوی الریان
شجاع در نقش ژاوی
در هفته هجدهم لیگ ستارگان قطر دو تیم الریان و السیلیه که در نیمه دوم جدول قرار دارند به مصاف هم رفتند. این دیدار به دلیل موقعیت دو تیم از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود و هیچ کدام از تیم‌ها نمی‌خواستند دست خالی زمین را ترک کنند. در این بازی تلاش بازیکنان در نیمه نخست سرانجامی نداشت و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. در نیمه دوم نیز برتری آماری هم‌تیمی‌های شجاع در الریان کاملاً محسوس بود اما برخلاف جریان بازی، السیلیه در دقیقه 70 یکی از دو شوت در چارچوبش را توسط استرندبرگ به گل تبدیل کرد تا الریانی‌ها در آستانه یک باخت دیگر قرار بگیرند.
پس از دریافت گل، فشار الریان زیادتر شد و بازیکنان این تیم حملات همه جانبه‌ای را ترتیب دادند. در دقیقه 76 نفوذ و یک و دوی خوب شجاع با هم‌تیمی‌اش او را در موقعیت ارسال از سمت راست محوطه قرار داد و سانتر دقیق مدافع تیم ملی ایران روی پای یوهان بولی نشست و گل تساوی به ثمر رسید. در ادامه بازی نیز تلاش الریانی‌ها برای بازگشت و به ثمر رساندن گل پیروزی‌بخش نتیجه نداشت تا امتیازها تقسیم شود. الریان که یک بازی کمتر دارد 18 امتیازی شد و در رده نهم قرار گرفت. السیلیه نیز هشت امتیازی شد و در قعر جدول همچنان گزینه اول سقوط است.
 
 
تمجید سرمربی سابق روسیه از آزمون
سردار در بوندس‌لیگا چهره‌ برجسته‌ای می‌شود
یوری سمین، سرمربی سابق تیم ملی روسیه و تیم‌های دیناموکیف و لکوموتیو، خالی بودن جای سردار آزمون را برای زنیت نگران‌کننده دانست و با بیان اینکه، این بازیکن می‌تواند در بوندس‌لیگا به بازیکن شاخصی تبدیل شود، گفت:«سردار به خصوص در دیدارهای سرنوشت‌ساز گل‌های زیادی را به ثمر رساند. البته رفتن چنین مهاجمی در نیم فصل ریسک است. گاهی اوقات تغییر ساختار در حمله غیرقابل پیش‌بینی است. البته او تمام ویژگی‌های لازم را برای اثبات خود در بایرلورکوزن دارد تا تبدیل به یک مهاجم برجسته در بوندس‌لیگا شود و این لیگ برای آزمون خیلی خوب است. اینکه او چگونه خودش را در آنجا ثابت می‌کند، آینده آن را نشان خواهد داد.»
 

 


Page Generated in 0.0045 sec