printlogo


کد خبر: 242454تاریخ: 1400/11/23 00:00
خبر

نگاهی به اصلی‌ترین اعتراض هیأت رئیسه
صورت‌های مالی تنظیم شدند؟
ارائه نشدن تراز مالی و تنظیم نشدن صورت‌های مالی و تلفیقی سالانه، از مواردی است که اعضای مخالف هیأت رئیسه آن را از دلایل خود برای ارائه درخواست عزل رئیس اعلام کرده‌اند. پیش از این هم البته بارها مهرداد سراجی، نسبت به این موضوع شکایت کرده بود و از ریاست فدراسیون خواسته بود که ترازهای مالی و صورت‌های مالی سالیانه را در جلسه هیأت رئیسه ارائه دهد. این اتفاق اما نیفتاد تا امروز این موضوع اهرم فشاری برای بیرون کردن رئیس باشد. براساس ماده 70 اساسنامه فدراسیون؛ «دوره مالی فدراسیون فوتبال یک سال است و از ابتدای مرداد ماه آغاز می‌شود و در 31 تیر ماه سال بعد خاتمه می‌یابد.»
علاوه بر این در بند 3 از همین ماده آمده: «دبیرکل مسئول تنظیم صورت‌های مالی، برنامه و بودجه و صورت‌‌های تلفیقی سالانه فدراسیون با زیرمجموعه‌های آن تا 30 آبان است.» آیا دبیرکل فدراسیون تا 30 آبان، صورت‌های مالی را تنظیم کرده و در هیأت رئیسه ارائه شده است؟
اعضای معترض هیأت رئیسه عدم شفافیت مالی رئیس فدراسیون فوتبال را هم به عنوان یکی از موارد قابل بحث مطرح کرده‌اند که معلوم نیست عزیزی‌خادم چطور قرار است از خود در برابر این موارد دفاع کند؟
 
 
بیانیه عجیب کمیته اخلاق
برخورد عبرت‌آموزی می‌کنیم!
حکم کمیته اخلاق درباره محرومیت سراجی، واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته است اما بعد از این حکم، بیانیه این کمیته از آن دسته اتفاقاتی است که تاریخ فوتبال ایران از خاطر نخواهد برد.
در متن بیانیه آمده است: «کمیته اخلاق با توجه به اختیارات قانونی منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوانین داخلی، اساسنامه فدراسیون فوتبال، آیین‌نامه اخلاق فیفا و فدراسیون فوتبال و مقررات انضباطی و در راستای حفظ یکپارچگی و حراست از دستاوردها و خوشنامی فوتبال، موضوع مواد ۱ و ۲و ۳و ۴ آیین‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، ضمن دعوت از تمامی مسئولین و اهالی فوتبال و رسانه‌های ورزشی به حفظ آرامش و انسجام و یکپارچگی و احترام به قوانین و حراست از دستاوردها و شخصیت و اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی، در صورت ارتکاب تخلف توسط هر شخص در هر رده و مسئولیت در حوزه فوتبال مطابق مقررات برخورد قانونی و عبرت‌آموزی به عمل خواهد آورد.»
 

Page Generated in 0.0046 sec