printlogo


کد خبر: 242451تاریخ: 1400/11/23 00:00
مصاحبه و خبر

طالقانی: عزیزی خادم باید از خودش دفاع کند
مربیان ملی باید قرارداد داشته باشند
عبدالکاظم طالقانی، عضو پیشین هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره ماجرای استیضاح عزیزی‌خادم از سوی اعضای هیأت رئیسه می‌گوید: «بعد از تعلیق رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه هیأت رئیسه، در اولین مجمع فدراسیون فوتبال که برای رسیدگی به همین موضوع تشکیل خواهد شد، فرد تعلیق شده از خودش دفاع می‌کند و بعد از سوی اعضای مجمع مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بعد با رأی‌گیری مشخص می‌شود که می‌تواند به کارش برگردد یا خیر.»
از عضو سابق هیأت رئیسه فدراسیون از برخی ابهاماتی که اعضای هیأت رئیسه فعلی به آن اشاره می‌کنند، پرسیدیم. اینکه شفافیت مالی وجود ندارد و قرارداد هیچ یک از مربیان تیم‌های مختلف فدراسیون ثبت نشده است. طالقانی در واکنش به این سؤال می‌گوید: «در رابطه با اینکه مربیان تیم‌های مختلف باید قرارداد داشته باشند، اصلاً شکی نیست. ببینید دو مطلب وجود دارد. در فدراسیون سیستم‌هایی که مراقبت می‌کنند، همیشه وجود داشته‌اند. سیستمی داریم به‌نام بازرسی مجمع فدراسیون. اینکه می‌گویند تذکر داده‌ایم و پیگیری نکردند را من نمی‌دانم و مطلع نیستم. در کل باید همه اعضای هیأت رئیسه توافق داشته باشند و به یک نتیجه واحد برسند و سپس آن را اعلام کنند.»
 
 
قرار بود قرضی به عراق بروم اما نشد
رحمانی: در دالکورد به فوتبالم ادامه می‌دهم
بختیار رحمانی که زمانی عضو تیم ملی بود، در جام جهانی 2014 حضور داشت و بازوبند کاپیتانی فولاد را نیز بر بازو بست، این روزها فوتبال خود را در باشگاه دالکورد سوئد دنبال می‌کند. او درباره شایعه انتقالش به لیگ عراق می‌گوید: «قرار بود به‌صورت قرضی به لیگ عراق بروم اما نشد. فدراسیون فوتبال سوئد با توجه به قوانین این کشور به ما اجازه نداد که این انتقال صورت بگیرد و اگر می‌رفتم و برمی‌گشتم، وضعیت خوبی برایم پیش نمی‌آمد. من تا سال ۲۰۲۳ با دالکورد قرارداد دارم و همین جا به کارم ادامه می‌دهم. امیدوارم در لیگ پیش روی سوئد بتوانم موفق عمل کنم.» پیش از این قرار بود با توجه به مالکیت مشترک دو باشگاه دهوک عراق و دالکورد سوئد، بختیار رحمانی برای هشت بازی به لیگ عراق منتقل شود که این انتقال منتفی شد.
 
 
قاسمپور: باید با فساد برخورد کنند
اگر مشکل بود، یقه عزیزی خادم را هم بگیرید
ابراهیم قاسمپور از جمله پیشکسوتان خوشنام فوتبال ایران محسوب می‌شود. او در خصوص تصمیم هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برای عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم می‌گوید: «امیدوارم اگر واقعاً تخلفی بوده و یا مماشاتی در این بین شده برخوردی جدی صورت بگیرد. در هر جایی وقتی ببینند کسی برخورد نمی‌کند مشکلات به وجود می‌آید. فدراسیون‌های گذشته هم شامل اتفاقاتی بود و بعضاً برخی 7،6 سال سر کار بودند اما کسی با آنها برخورد نکرد. حالا هم اگر واقعاً قرار است برخوردی شود بهتر است بموقع یقه‌گیری کنند، چه عزیزی خادم باشد چه فرد دیگری.» بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال در خصوص اینکه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال چنین تصمیمی گرفته‌اند و قصد دارند مستقیم با تخلفات رئیس فدراسیون برخورد کنند، می‌گوید: «من طرفدار کسی نیستم ولی امیدوارم وجدان‌ اعضای هیأت رئیسه بیدار و احساسات آنها جریحه‌ دار شده باشد تا بخواهند جلوی فساد را بگیرند. پیش از این یا مسائل پشت پرده وجود داشت یا اعضای هیأت رئیسه پست‌هایی داشتند و اتفاقاتی رخ نمی‌داد اما حالا امیدوارم اگر قرار است با دلیل برخورد شود این اتفاق رخ بدهد.»
 
 
دو بازی تدارکاتی و تعطیلی لیگ
دلایل اختلاف کی‌روش و مصر
نشریه «الیوم السابع» مصر در گزارشی به اختلاف اخیر کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی با فدراسیون مصر پرداخت و دلایل این اختلاف را افشا کرد. کی‌روش به همراه مصر به فینال جام ملت‌های آفریقا 2022 راه یافت ولی در ضربات پنالتی مغلوب سنگال شد و از قهرمانی بازماند. سرمربی اسبق ایران اکنون تیم ملی مصر را برای دیدار با سنگال در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر آماده می‌کند. طبق گزارش رسانه مصری، کی‌روش از فدراسیون مصر درخواست کرده 10 روز مانده به آغاز این بازی لیگ داخلی را تعطیل کند. همچنین درخواست برگزاری دو بازی تدارکاتی قبل از آغاز این مرحله حساس رقابت‌ها را داده که باعث اختلاف او با فدراسیون شده. به همین خاطر کی‌روش در صورت مهیا نشدن شرایط لازم برای آمادگی، خواهان جدایی شده است.
 

 


Page Generated in 0.0055 sec