printlogo


کد خبر: 242443تاریخ: 1400/11/23 00:00
من می‌گویم شما می‌نویسید، چون ما عاشقیم
حاج رضایی: تضاد و سیاست یک بام و دو هوا در فدراسیون وجود دارد

گفت و گو
جعفر برزگر   
 
نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم در حالی از امروز آغاز می‌شود که بیشتر اخبار فوتبال پیرامون موضوع عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم است. امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال کشورمان مدعی است که تضاد و نابسامانی‌های زیادی در فدراسیون وجود دارد که ضربه شدیدی به فوتبال ما می‌زند. او درباره عملکرد تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات هم بر این باور است که تیم‌های متمول و وابسته به صنایع مشکلی برای خریدهای‌شان 
ندارند.
 
نیم فصل دوم از امروز آغاز می‌شود، با توجه به اتفاقات 16 بازی گذشته و فعالیت تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات، ارزیابی‌تان از نیم فصل پیش رو چگونه است؟
 در فصل نقل و انتقالات همه تیم‌ها دلبسته به فعالیت‌شان در نقل و انتقالات زمستانی هستند. موفقیت آنها نیز در این بازار ارتباط مستقیم با شرایط مالی‌شان دارد. هر سال جدول مسابقات به سه گروه تقسیم می‌شود؛ گروه اول تیم‌هایی هستند که برای قهرمانی و کسب سهمیه می‌جنگند، گروه دوم تیم‌هایی که دنبال جایگاه امن می‌باشند و بخش سوم هم تیم‌هایی که برای بقا و ماندن در لیگ تلاش می‌کنند. همه اینها در فصل نقل و انتقالات به‌دنبال برطرف کردن نقاط ضعف‌شان هستند.
مصداقی صحبت کنیم؟
بله، استقلال که نسبت به سال گذشته شرایط بهتری دارد و هوادارانش امیدوارند پس از نزدیک به یک دهه قهرمانی تیم‌شان را ببینند جدا از حردانی شنیدم پیگیر جذب یک بازیکن خارجی هم هستند. پرسپولیس هم اگر مشکلات مالی‌اش برطرف و هر روز شایعه بسته شدن پنجره‌شان مطرح نباشد به‌دنبال روند 5 ساله گذشته، می‌خواهند با جذب بازیکن، ششمین قهرمانی‌شان را هم جشن بگیرند.
اما می‌بینیم دو تیم فولاد خوزستان و فولاد سپاهان فعالیت بیشتر و بهتری داشته‌اند.
اینها به صنعت بزرگ فولاد وابسته هستند که خیلی از مشکلات‌شان را به همین دلیل مرتفع می‌کنند. سال‌ها است که در فوتبال نمی‌توان به سادگی از مباحث اقتصادی گذشت چه برسد به اینکه بخواهیم آن را نادیده بگیریم. البته خیلی خوب است که در کنار دو تیم سرخابی تیم‌های دیگری هم در لیگ مدعی باشند چون به نفع فوتبال است. من یک مثال بزنم.
بفرمایید.
چرا در فوتبال آلمان همواره یا در بیشتر سال‌ها تیم بایرن قهرمان می‌شود و هر چند سال یک بار تیم‌هایی مثل دورتموند به جام نزدیک می‌شوند. در یک کشور کاملاً صنعتی ما می‌بینیم تعدادی از صنایع بزرگ و درآمدزای این کشور جزو اسپانسرهای اصلی بایرن هستند و به همین دلیل تیم‌های دیگر توان رقابت با آنها را ندارند. همین هم باعث می‌شود که مربیان بایرن کار خیلی سختی نداشته باشند. آنها لواندوفسکی و متس هولمس را از دورتموند و زمانی هم که هولمس از شرایط آرمانی‌اش فاصله می‌گیرد او را دوباره به دورتموند می‌دهند. حالا من این موضوع را به تیم‌های متمول لیگ خودمان سنجاق می‌کنم و می‌بینیم تیم‌هایی که مشکل مالی ندارند دست روی هر بازیکنی می‌گذارند او را جذب می‌کنند.
حتماً اخبار فدراسیون و موضوع عزل موقت یا استیضاح عزیزی خادم را شنیده‌اید.
بله؛ متأسفانه تضاد و سیاست یک بام و دو هوا در فدراسیون وجود دارد. من سؤالم این است که چرا آنهایی که با ویلموتس قرارداد بستند و آن فاجعه را رقم زدند استیضاح نشدند. هنوز هم به طور خیلی شفاف نگفتند چرا این مربی بلژیکی از تیم ملی رفت. الان هم حدود 17 روز مانده به یکساله شدن فدراسیون جدید و ما می‌شنویم که مسئولش کفایت لازم را برای این پست ندارد. در شرایطی که باید همه انرژی‌مان را برای تقویت تیم ملی بگذاریم بحث استیضاح رئیس فدراسیون یا نیمکت لرزان اسکوچیچ شنیده می‌شود که همه این نابسامانی‌ها با هیچ منطقی سازگار نیست. حرف‌های ما و نوشته‌های شما هم به نظر می‌رسد در ظاهر برای آقایان مهم است.
من نگارنده به این نتیجه می‌رسم پس ننویسم چون هر روز به قول شما این نابسامانی بیشتر می‌شود.
من می‌گویم و شما می‌نویسید چون ما عاشق هستیم نه کاسب. شک نکنید اگر عاشق کارمان نبودیم الان سراغ کار دیگری رفته بودیم. من باز هم هر آنچه را که به نفع فوتبال باشد می‌گویم همان‌طور که شما این موضوع را با نوشتارتان انجام می‌دهید. در سال‌های گذشته عزیزانی در حوزه ورزش و بخصوص فوتبال بودند که امروز نیستند و روزگار فوتبال می‌گذرد، اما چطور می‌گذرد، برای دلسوزانش مهم است. به هر حال عاشق فوتبال بودن و با شرافت زندگی کردن خیلی خیلی غرامت دارد و این عده همیشه قربانی می‌شود.
 

Page Generated in 0.0058 sec