printlogo


کد خبر: 242422تاریخ: 1400/11/21 00:00
سوژه

توضیح رئیس دپارتمان حقوقی درباره شایعه دستوری بودن احکام
اعتراض دارید، به CAS بروید!
ماجرای انتشار فایل صوتی گفت‌و‌گوی مشاور حقوقی رئیس فدراسیون با ابوالفضل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی درباره رأی مربوط به پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر سیرجان، هجمه‌های بسیاری به ارکان قضایی فدراسیون وارد کرده است. تا جایی که محمد بابازاده درویش، رئیس دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال را وادار به توضیح در این رابطه کرده است.
او در گفت‌و‌گویی که روی سایت رسمی فدراسیون فوتبال منتشر شد، در این رابطه گفت: «ارکان قضایی فدراسیون در صدور رأی مستقل هستند و هجمه‌های اخیر به فدراسیون و ارکان قضایی تأثیری در عملکرد مستقل آنها نخواهد داشت.»
او معتقد است: «در صورت تشکیل یک پرونده و در مرحله تحقیقات و بررسی، تمام ارکان و کارکنان فدراسیون حتی رئیس، دبیرکل، کارکنان و مشاوران فدراسیون موظف به همکاری با ارکان قضایی و اجرای دستورات آنها و انجام استعلامات مد‌نظرشان هستند. در این مرحله، گفت‌و‌گوهای زیادی انجام می‌شود. ارکان قضایی از طریق ساختار اداری فدراسیون، استعلامات بیرون از فدراسیون اعم از داخل و خارج از کشور را انجام می‌دهند و پیگیر پاسخ آن مراجع هستند.»
او به نکته دیگری هم اشاره کرده است: «هم فدراسیون و مدیران و هم ارکان قضایی، در حد امکان و توان‌شان، سعی در حل و فصل اختلافات باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان دارند  تا اختلافات و دعاوی از طریق مصالحه حل و فصل گردد. در این مرحله نیز گفت‌و‌گوهایی صورت می‌گیرد و الزامی برای هیچکس ایجاد نمی‌کند.»
البته بابازاده درویش به این نکته هم تأکید کرده که حتی اعضای یک رکن، درون آن رکن هم دارای استقلال رأی هستند. ضمن اینکه او به بررسی مجدد این پرونده در کمیته استیناف هم اشاره کرده و شاهد ادعایش را پرونده مشهور سایپا-پیکان قرار داده که با وجود همه هجمه‌ها علیه فدراسیون، CAS هم رأی کمیته انضباطی و استیناف را تأیید کرده است. به همین خاطر معترضان را دعوت به ارائه درخواست تجدیدنظر از دادگاه حکمیت ورزش کرده است.
 
 
اعلام فهرست سرمربی امید برای بازی‌های آسیایی هانگژو
امید دوباره برای بازگشت مهدوی‌کیا
بعد از استعفای مهدی مهدوی‌کیا از مدیریت فنی فدراسیون فوتبال و جایگزینی میرشاد ماجدی به جای او، دیگر شکی باقی نمانده بود که او برای ادامه کار در تیم امید هم به ایران نخواهد آمد. با اینکه هنوز هم خبری از عقد قرارداد رسمی با مهدوی‌کیا و دستیارانش نیست اما خبر اعلام فهرست بازیکنان برای بازی‌های آسیایی هانگژو، بار دیگر امیدها را برای ادامه همکاری او با تیم امید قوت بخشیده است.
تیم فوتبال امید ایران سال آینده در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین شرکت خواهد کرد. بر همین اساس فهرست اولیه و ۶۰ نفره تیم‌های ملی فوتبال حاضر در این مسابقات باید ظرف چند هفته آینده به ستاد برگزاری این بازی‌ها ارسال شود.
با درخواست کمیته ملی المپیک ایران، مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم ملی امید فهرست ۶۰ نفره و ابتدایی خود را به کمیته جوانان فدراسیون فوتبال اعلام کرده و با تکمیل مدارک، اطلاعات لازم به این کمیته ارسال خواهد شد. با توجه به کمبودهای موجود در خطوط مختلف، مهدوی‌کیا از تعدادی بازیکن با شرایط سنی نامناسب برای حضور در المپیک هم استفاده کرده اما همه آنها زیر ۲۳ سال هستند. تمرکز مهدوی‌کیا و همکارانش روی بازی دادن به بازیکنانی است که امکان حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را داشته باشند و بر همین اساس شاکله اصلی این تیم زیر ۲۱ سال خواهد بود.
 
 
3 غایب قطعی و چندین غایب احتمالی
دردسرهای اسکوچیچ برای بازی با کره‌جنوبی
دو دیدار نهایی تیم ملی فوتبال ایران در نوروز 1401 مقابل لبنان و کره‌جنوبی، گرچه دیگر تأثیری در معادلات صعود ندارد اما نمی‌توان از اهمیت پیروزی ایران در این دو بازی غافل شد. شاگردان اسکوچیچ در حالی در سئول به مصاف کره جنوبی می‌روند که برنده این بازی به احتمال بسیار زیاد صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی در قاره آسیا خواهد بود که برای دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است.
این اتفاق در شرایطی است که اسکوچیچ از هم‌ اکنون سه بازیکن تأثیرگذار خود را برای این دیدار در اختیار ندارد. صادق محرمی (به علت اخراج مقابل امارات)، سعید عزت‌اللهی (به علت دو اخطاره شدن) و محمدحسین کنعانی‌زادگان (به علت مسائل اخلاقی) در این دیدار غایب هستند. اسکوچیچ در غیاب این سه بازیکن باید به سراغ نفرات جدیدی در ترکیب تیمش برود. علاوه بر محرومیت‌های قطعی، این احتمال وجود دارد که برخی مصدومیت‌ها و همین‌طور ابتلا به کرونا گریبان او و تیمش را بگیرد. اهمیت دیگر این بازی در رنکینگ جهانی است که تیم اسکوچیچ را در صورت پیروزی می‌تواند از رتبه بیستم فیفا بالاتر ببرد و به همین اندازه، شکست در این دیدار هم به منزله سقوط در آخرین رده‌بندی منتهی به قرعه‌کشی جام جهانی خواهد بود.دیدار رفت ایران و کره جنوبی در مهر ۱۴۰۰ با تساوی یک بر یک دو تیم در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد.
 
 
چهره جدیدی از دروازه‌بان‌های ایرانی شاغل در پرتغال
علیپور: در میان دو گلر برتر لیگ‌مان هستم
حضور دروازه‌بان‌های ایرانی در لیگ‌های اروپایی، از پروسه‌های دشواری بود که در سال‌های اخیر تعدادی از دروازه‌بان‌های ایرانی موفق به پیمودنش شده‌اند. از علیرضا حقیقی و سوشا مکانی تا علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده، همه از دروازه‌بان‌هایی هستند که با وجود همه سختی‌ها توانستند در قامت لژونر ظاهر شوند. حالا علیرضا علیپور، دروازه‌بان جوان تیم «کرچِنسه» پرتغال، نام جدیدی است که در این پست مطرح می‌شود. او درباره شرایط خود در لیگ پرتغال و آینده‌ای که پیش رویش می‌بیند، می‌گوید: «بتو، بازیکن اودیننزه، یکی از هم‌تیمی‌های من در لیگ دسته سه پرتغال بود که الان در سری‌آ، لیگ برتر ایتالیا بازی می‌کند. در کل من حدود 5 سال است که در اروپا هستم و چهارمین سالی است که در پرتغال بازی می‌کنم. الان هم شرایطم خیلی خوب است و فکر می‌کنم تا‌کنون سه بار در تیم منتخب هفته بوده‌ام. از نظر تعداد سیو اولین یا دومین گلر لیگ هستم.»
آیا پیشنهادی برای حضور در دسته‌های بالاتر یا لیگ‌های دیگر برای او مطرح شده است؟ علیپور می‌گوید: «خدا را شکر شرایطم اینجا خیلی خوب است و پیشنهاد هم داشتم ولی بعد از مشورت‌هایی که گرفتم، قرار شده این فصل را هم به پایان برسانم و ببینم بعد از آن چه شرایطی برایم پیش خواهد آمد. هدفم این است که در قدم اول در لیگ برتر پرتغال بازی کنم و بعد از آن به یکی از چهار لیگ معتبر اروپا برسم.»
 
 
وقتی پیشنهاد پونفرادینا آمد، درنگ نکردم
امیر عابدزاده: بازی در اسپانیا، رؤیای من بود
امیر عابدزاده درباره حضورش در تیم پونفرادینا اسپانیا گفت: رؤیای من همیشه بازی در اسپانیا بود. وقتی پیشنهاد پونفرادینا به من رسید، درنگ نکردم. تیم بسیار متحدی داریم؛ با انگیزه بالا برای صدمین سالگرد. اینها عواملی برای رسیدن به اهداف‌مان هستند. از کاری که در این فصل انجام می‌شود، خوشحالم. باید هر روز سخت کار کنیم. می‌خواهم تا جایی که امکان دارد به تیم کمک کنم. دروازه بان تیم ملی ایران با بیان اینکه از بودن در پونفرادینا بسیار خوشحال است، گفت: «من طبیعت اینجا را خیلی دوست دارم و می‌توانم از آن لذت ببرم.» عابدزاده درباره صعود به جام جهانی به همراه تیم ملی ایران هم تأکید کرد: «باعث افتخار است که فرصتی برای حضور در تیم کشورم به دست آوردم. خیلی خوب بود که دیدم مردم کشورم و خانواده‌ام در حال جشن گرفتن برای راهیابی به جام جهانی بودند.»
 

 


Page Generated in 0.0049 sec