printlogo


کد خبر: 242407تاریخ: 1400/11/21 00:00
روایتی از اولین بازگشت آقای خاص به سن‌سیرو
شب فراموش نشدنی اما تلخ

این اولین بازی ژوزه مورینیو در سن‌سیرو از زمان بازگشتش به سری A نبود. حتی اولین بازی‌اش برابر اینتر در این فصل هم نبود. با این حال او از سال 2010 که اینتر را برای هدایت رئال مادرید ترک کرد، هرگز برای بازی مقابل تیم سابقش به میلان نیامده بود. قرار بود برای ژوزه مورینیو شب خاصی باشد و تا حدودی هم به یک شب فراموش‌نشدنی برای او تبدیل شد، هر چند اولین بازی او به‌عنوان حریف اینتر در میلان آن‌طور که او می‌خواست تمام نشد چرا که رم تحت هدایتش از جام حذفی حذف شد و 2-0 شکست خورد.
 ناراحتی بابت این ناکامی در چشم‌های مورینیو موج می‌زد وقتی که او در پایان بازی سرش را پایین انداخت و به سمت تونل رختکن‌ها رفت. آقای خاص فقط دستش را بالا برد تا با هواداران اینتر خداحافظی کند قبل از اینکه خیلی سریع در تونل رختکن‌ محو شد. هیچ کسی در نیمه آبی شهر میلان کارهایی را که مورینیو 12 سال پیش برای این تیم انجام داد، از یاد نبرده است. 5 جام در دو فصل شامل یک سه‌گانه افسانه‌ای در فصل
 10-2009 و کلی احساسات در داخل و خارج از زمین بازی. مورینیو هرگز از یاد هواداران اینتر نخواهد رفت و آنها هم بار دیگر عشق و علاقه‌شان را به مربی پرتغالی نشان دادند.
آنها استقبال گرم‌شان از مورینیو را با نمایش یک بنر بزرگ در ورزشگاه کورا نورد (قوس جنوبی ورزشگاه سن‌سیرو محل استقرار هواداران دو‌‌آتشه) نشان دادند که روی آن نوشته شده بود:«به خانه خوش برگشتی ژوزه.» مورینیو اما نه قبل از بازی کنفرانس خبری برگزار کرد نه برای نظارت بر گرم کردن بازیکنانش به زمین رفت. اولین باری که هواداران اینتر او را در حال بازگشت به خانه دیدند، دقایق قبل از شروع مسابقه و حین خروج از تونل بود. مورینیو و اینزاگی پشت سر بازیکنانشان وارد زمین شدند با هم دست دادند و به سمت نیمکت‌های خود رفتند. در آن هنگام هواداران اینتر هم سرمربی پرتغالی را با سردادن نامش تشویق کردند. در واقع سیمونه اینزاگی نزدیک به 30 دقیقه منتظر ماند تا بتواند نامش را از سوی هواداران کورا نورد بشنود. جو ورزشگاه جوری بود که اگر یک فرد از فوتبال بی‌خبر بازی را می‌دید، تصور می‌کرد که مورینیو سرمربی اینتر است و اینزاگی سرمربی رم. مورینیو حتی قبل از آنکه روی نیمکت رم بنشیند، از محوطه فنی خود خارج شد تا برای هواداران اینتر دست تکان دهد.
لذت استقبال گرم اینتری‌ها اما برای مورینیو خیلی دوام نداشت چون دروازه تیم او در دقیقه 2 توسط ادین ژکو باز شد. بازیکنان او شوکه و سردرگم به‌نظر می‌رسیدند و همین احساس به مورینیو هم منتقل شده بود و او گاهی اوقات برمی‌گشت تا با دستیارانش صحبت کند و بپرسد «اینها دارند چه کار می‌کنند؟» رم نتوانست در نیمه نخست اینتر را به دردسر بیندازد. نیمه دوم عملکرد این تیم خیلی فرق کرد و یکی دو موقعیت خوب گلزنی به دست آورد اما الکسیس سانچس با زدن گل دوم اینتری‌ها امید رم برای صعود به مرحله نیمه نهایی جام حذفی را کشت. مورینیو دو ماه دیگر باید به همین ورزشگاه برگردد تا در لیگ مقابل اینتر بازی کند و می‌داند که آن زمان هم همین قدر از او استقبال خواهد شد اما در آن بازی او قطعاً نتیجه دیگری می‌خواهد.
 

Page Generated in 0.0037 sec