printlogo


کد خبر: 242402تاریخ: 1400/11/21 00:00
فیتیله پیچ

حواشی بی‌پایان سفر تیم ملی کشتی آزاد به امریکا
کشتی‌گیران در خانه کشتی، همراهان در تگزاس
در حالی که فدراسیون کشتی سفر تیم ملی کشتی آزاد به امریکا را لغو کرده است، شنیده می‌شود ۴ نفر از همراهان برای دریافت ویزاهای خود اقدام کرده‌اند. در شرایطی که فدراسیون کشتی در اعتراض به رفتار امریکایی‌ها در ندادن ویزا به ۶ نفر از اعضای تیم ایران، با اعزام تیم ملی کشتی آزاد به امریکا برای انجام دیدار دوستانه مخالفت کرد، شنیده می‌شود ۴ نفر از همراهان از جمله برخی رؤسای هیأت‌های استانی و مسئولان فنی و مدیریتی، بدون انجام هماهنگی، ویزاهای خود را از سفارت امریکا در دوبی دریافت کرده‌اند. در حالی‌ که این افراد با معرفی از سوی فدراسیون کشتی و تحت عنوان کاروان اعزامی تیم ملی کشتی آزاد به امریکا، موفق به دریافت روادید شده‌اند، با وجود لغو سفر تیم ملی کشتی آزاد و گلایه شدید رئیس فدراسیون از اقدام امریکایی‌ها در ندادن ویزا به برخی نفرات که حتی به قیمت لغو اعزام تیم ملی نیز تمام شد، مشحص نیست که چرا این افراد ویزاهای خود را دریافت کرده‌اند و آیا قصد سفر شخصی به این کشور را دارند؟
 
 
اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بعد از جام تختی
متفاوت‌تر از همیشه
ایران ورزشی - اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی یک هفته پس از پایان رقابت‌های جام تختی، نخستین اردوی این تیم با حضور نفرات منتخب و واجد شرایط آغاز می‌شود. مسابقات کشتی فرنگی جام تختی به‌عنوان سومین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی نیز طی روزهای ۳ تا ۶ اسفند در اهواز برگزار می‌شود؛ مسابقاتی که بعد از قهرمانی کشور و انتخابی جام تختی از اهمیت بالایی برای مدعیان و همچنین کادر‌فنی تیم ملی کشتی فرنگی برخوردار است و می‌تواند تکلیف ملی‌پوشان برخی از اوزان را روشن کند. با توجه به زمان برگزاری رقابت‌های جام تختی و تأکید کادر‌فنی تیم ملی برای برگزاری نخستین اردوی این تیم در هفته بعد از پایان این جام، می‌توان پیش‌بینی کرد که شاگردان محمد بنا از ۱۵ اسفند به اردو می‌آیند. اردویی که آخرین مرحله آن قبل از رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ برپا شد و حالا باید با توجه به رویدادهای مهم آسیایی و جهانی سال ۲۰۲۲ هماهنگ و اجرایی شود. این در حالی است که تیم ملی کشتی آزاد شرایط متفاوتی را با تیم ملی کشتی فرنگی داشته و تا حالا چندین مرحله اردو برگزار کرده است. این تیم به بهانه سفر به امریکا، یک اردو در عراق برگزار کرد. بعد از آن‌هم به بهانه اعزام یک تیم به مسابقات دانکلوف و یک تیم هم به یاشارداغو، اردو را با نفرات مختلفی برپا کرده است. برنامه تیم ملی کشتی فرنگی همیشه این‌طور بوده که دو ماه بعد از مسابقات قهرمانی جهان آرام آرام برنامه آماده‌سازی خودش را شروع می‌کرد. اما امسال به‌دلیل اجرای چرخه انتخابی، این برنامه مدتی به تعویق افتاده و باید بعد از جام تختی شروع شود.
 وزن‌کشی مسابقات کشتی فرنگی جام تختی طبق قوانین اتحادیه جهانی صبح روز مسابقات برگزار و مراسم وزن‌کشی مجدد برای نفرات راه یافته به مرحله فینال و رده‌بندی و شانس مجدد نیز صبح روز دوم مسابقات همان اوزان برگزار می‌شود. بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی، این رقابت‌ها با یک کیلوگرم ارفاق وزن برای کشتی‌گیران داخلی برگزار می‌شود.

 


Page Generated in 0.0059 sec