printlogo


کد خبر: 242395تاریخ: 1400/11/21 00:00
خبر

برگزاری کاراته وان امارات با روشی نو
با اعلام فدراسیون جهانی کاراته شیوه جدید برگزاری مسابقات کاراته برای اولین بار در لیگ برتر کاراته وان فجیره اعمال می‌شود.
در قوانین جدید برگزاری جداول مسابقات ۳۲ نفره است و ورزشکاران در هر وزن به ۸ گروه چهار نفره تقسیم می‌شوند. از هر گروه یک ورزشکار راهی مرحله بعدی شده و پس از آن مسابقات به‌صورت تک حذفی برگزار می‌شود. 
اولین دوره مسابقات لیگ برتر کاراته وان ۲۰۲۲ طی روزهای ۲۹ بهمن الی یک اسفند ماه در فجیره امارات برگزار می‌شود. دومین مرحله مسابقات کاراته وان، لیگ برتر پورتو پرتغال خواهد بود که طی روزهای ۲ الی ۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
مرحله سوم، چهارم و پنجم مسابقات کاراته وان ۲۰۲۲ به ترتیب در کشورهای مراکش، باکو و مسکو تدارک دیده شده است.
 
 
هشدار هواشناسی درباره کوهنوردی
خطرناک است جدی بگیرید
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش برف، وزش باد و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات به کوهنوردان هشدار داد. 
با اعلام هواشناسی از غروب پنجشنبه تا شنبه (۲۱ تا ۲۳ بهمن‌ماه) شرایط جوی رشته‌ کوه‌های البرز و زاگرس به‌گونه‌ای است که به کوهنوردان توصیه می‌شود از کوهنوردی خودداری کنند. صادق ضیاییان در این‌باره گفت: «از امروز سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و انتظار داریم استان‌های لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و گیلان بارش‌هایی دریافت کنند. بارش‌های خفیفی نیز برای ارتفاعات رشته کوه البرز در استان‌های تهران و البرز پیش‌بینی می‌شود. بارش‌ها در ارتفاعات البرز بویژه از امشب (۲۱ بهمن‌ماه) شروع می‌شود.» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: «در روز جمعه (۲۲ بهمن‌ماه) گستره بارش‌ها بیشتر می‌شود و ارتفاعات استان‌های چهار محال و بختیاری، اصفهان و شرق لرستان بسیار خطرناک می‌شود.» این هشدار در حالی داده می‌شود که در هفته‌های اخیر هم انجام شده بود اما باز هم عده‌ای بدون توجه به هشدارها به کوه رفتند و در نتیجه عده‌ای جان خود را از دست دادند.
 
 
مسابقات بدمینتون‌ جام فجر به نیمه نهایی رسید  
درخشش ایرانی‌ها در دو نفره
سومین روز از مسابقات بدمینتون بین‌المللی جام فجر با راهیابی چهار ورزشکار خارجی در بخش یک‌نفره زنان به نیمه نهایی مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر پیگیری شد. سومین روز این مسابقات در دو قسمت یک نفره و دونفره پیگیری شد که در نهایت نفرات راه‌یافته به نیمه نهایی مشخص شدند. در بخش دو نفره زنان، صعود سه تیم از ملی‌پوشان ایران به مرحله نیمه نهایی و کسب مدال قطعی شد. تیم‌های یگانه تفرشی و نازنین زمانی، هاجر کبیری و ساغر رفیعی، ساره امینیان و فاطمه بابایی در کنار مالکوا و شاپولاوا از روسیه به مرحله نیمه نهایی دو نفره قطعی شد. همچنین در بخش یک نفره نیز، رسپیکار از روسیه، تسنیم میر و شاشیداران از هندوستان و سوسانتو از اندونزی به مرحله نیمه نهایی یک نفره راه یافتند. مسابقات نیمه نهایی امروز  ۲۱ بهمن ماه در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار می‌شود. در بخش انفرادی رسپیکا از روسیه ، تسنیم میر و شاشیداران از هندوستان و  سوسانتو از اندونزی با برتری مقابل رقبای خود به نیمه نهایی رسیدند. در بخش دو نفره زنان هم مالکوا و شاپولاوا از روسیه تنها تیم خارجی بود که به نیمه نهایی رسید. یگانه تفرشی و نازنین زمانی به همراه هاجر کبیری و ساغر رفیعی و مریم اسماعیل تبار و نرگس طلوعی، سه تیم دو نفره ایرانی بودند که به نیمه نهایی رسیدند. 
 

Page Generated in 0.0049 sec