printlogo


کد خبر: 242383تاریخ: 1400/11/21 00:00
کار خطرناک پرسپولیسی‌ها درباره کرونا
دو ساعت بعد از تست، واکسن زدند!

کرونا و امیکرون را می‌توان عامل بزرگی در شکست پرسپولیس در سوپرجام و از دست رفتن یک جام مهم معرفی کرد. بیرون رفتن احسان پهلوان و بعد مهدی ترابی دو بازیکن آماده هفته‌های اخیر از ترکیب تیم در بازی با فولاد عملاً یحیی را در فاز حمله خلع سلاح کرد تا جایی که مجبور شد به حامد پاکدل و علی شجاعی جای آنها بازی دهد.
چرا کرونای پهلوان دیر اعلام شد؟
یحیی گل‌محمدی قصد داشت در کنفرانس خبری قبل از بازی با فولاد کرونایی شدن احسان پهلوان را اعلام کند اما وقتی هیچ خبرنگاری در نشست خبری از او درباره تعداد غایبان تیمش نپرسید ساعاتی بعد در حالی که ساعت‌ها از حضور تیم در سیرجان می‌گذشت سایت رسمی باشگاه اعلام کرد اصلاً پهلوان به سیرجان نیامده و در قرنطینه به سر می‌برد.
 
ترابی با بیماری در سیرجان تمرین کرد
مهدی ترابی دقایقی قبل از بازی سوپرجام از لیست پرسپولیس بیرون آمد تا شوک بزرگی به این تیم وارد شود. عجیب اینکه مهدی ترابی با وجود بیماری که داشت در تمرین روز یکشنبه تیمش که در سیرجان و ورزشگاه امام علی(ع) برگزار شد حاضر بود. همان زمان البته این صحبت در تمرین مطرح شد که ترابی بعد از این تمرین شرایط سختی پیدا خواهد کرد که دقیقاً همین‌طور هم شد. تازه جای خوش‌اقبالی است که بقیه بازیکنان پرسپولیس حاضر در آن تمرین از ترابی کرونا نگرفتند.
 
ستاره پرسپولیس با کمری برگشت
بعد از بازی سوپرجام خبری در رسانه‌ها منتشر شد که مهدی ترابی به تنهایی و زمینی به تهران برگشته است. بعد از مسابقه و حتی فردای بازی برخی مدعی بودند این خبر درست نیست و بعید است ترابی حاضر شده باشد سختی و خستگی این سفر طولانی را به صورت زمینی به جان بخرد و این بازیکن هم با پرواز تیم و به صورت مخفیانه به تهران برگشته اما مطلع شدیم بعدازظهر روز بازی یعنی دوشنبه باشگاه یک خودروی تویوتا کمری گرفته و مسئول حراست ورزشگاه شهید کاظمی که ظاهراً با لیدرها به سیرجان آمده بوده در نقش راننده، ترابی را به تهران برگردانده است. البته طبیعی بود که این سفر طولانی شود چرا که وقتی هواپیمای پرسپولیسی‌ها در تهران به زمین نشست ترابی تازه در قم بود.
 
قبل از تمرین تست دادند، بعد از تمرین واکسن زدند
یکی از درخواست‌های یحیی گل‌محمدی بعد از بازی در سیرجان این بود که بازیکنان تیم‌ها هرچه سریع‌تر دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند تا بیماری در تیم‌ها فراگیر نشود. گل‌محمدی، پیروانی و برخی اعضای کادر فنی دز سوم واکسن را زده بودند اما برخی بازیکنان هنوز این اقدام را انجام نداده بودند که روز سه‌شنبه در ورزشگاه شهید کاظمی
 واکسن زدند.
سه‌شنبه و در حاشیه ریکاوری تیم، ابتدا از تمام اعضای تیم تست کرونا گرفته شد اما بعد از تمرین در حالی که برخی بازیکنان در حال ترک مجموعه بودند به آنها اعلام شد باید دز سوم واکسن را بزنند. این اتفاق در حالی رخ داد که هنوز جواب تست‌هایی که قبل از تمرین گرفته شده بود را هیچ‌کس نمی‌دانست و این اقدام به نوعی ریسک حساب می‌آمد، آن هم با در نظر گرفتن اینکه ترابی و پهلوان دو بازیکن کرونایی تا مدتی قبل در اردوی تیم حضور داشتند.
خوشبختانه سه‌شنبه شب جواب تست‌های بازیکنان و سایر اعضای تیم به آنها اعلام شد و مشخص شد هیچ‌کس به کرونا مبتلا نیست.
 
بیشتر بازیکنان اسپایکوژن زدند
برای واکسیناسیون دز سوم پرسپولیسی‌ها هم واکسن آسترازنکا و هم اسپایکوژن وجود داشت اما با توجه به پیشنهاد تیم پزشکی حاضر در محل بیشتر بازیکنان اسپایکوژن زدند. واکسن ساخت کشور استرالیا که مثل آسترازنکا ساختار پروتئینی دارد اما تیم واکسیناسیون اعلام می‌کردند مثل آسترازنکا عوارض جانبی ندارد.

Page Generated in 0.0055 sec