printlogo


کد خبر: 242382تاریخ: 1400/11/21 00:00
اخراج اینستاگرامی!

بسیاری از هواداران پرسپولیس از تصمیم یحیی برای کنار گذاشتن مهدی شیری حمایت کرده‌اند و البته برخی هم می‌گویند در حق او نامردی شده اما احتمالاً تعداد آنهایی که موافق این تصمیم هستند بیشتر است. این عده پرتعداد از هواداران، رامین رضاییان یا بازیکنی با خصوصیات او را بیشتر می‌پسندند چرا که جدا از بحث فنی به زعم آنها گزینه جذاب‌تری برای حضور در پرسپولیس به نظر می‌رسد. غالب نظرات هواداران پرسپولیس در اینستاگرام و فضای مجازی حاکی از این است که مهدی شیری به خاطر از دست رفتن دومین جامی که با اشتباه او اتفاق افتاده لایق این اخراج بوده است و به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی هم تحت تأثیر این فضا چنین تصمیمی گرفته. یحیی در حالی شیری را کنار گذاشت که بعد از بازی تأکید کرد مسئولیت شکست را به عهده می‌گیرد اما حالا با این اخراج تأکید می‌کند عامل باخت در سوپرجام کسی نبوده جز مهدی شیری. برای این مهم هم مهدی شیری احتمالاً بهترین گزینه بود. بازیکنی که بعد از فینال آسیا مورد غضب کادر فنی قرار گرفت و تا امروز هواداری بین هواداران پرسپولیس نداشت.
تصمیم یحیی گل‌محمدی اما بیشتر از اینکه برآمده از ذهن و تفکر خودش و همکارانش باشد تصمیمی ناشی از فضای تلخ و عجیب اینستاگرام و فضای مجازی پیرامون پرسپولیس است. یحیی حالا با این تصمیم ضرب کامنت‌های توهین‌آمیز را گرفته اما تیمش را در این شرایط کمبود بازیکن از یک بازیکن دیگر محروم کرده است که عواقب منفی‌اش بیشتر از هر کسی گریبان خودش را خواهد گرفت.
 
پاتوسی در پرسپولیس؟ چیزی مشخص نیست!
پس از آن که نامه عدم نیاز مهدی شیری یکی از کاپیتان‌های پرسپولیس توسط یحیی گل‌محمدی امضا شد و به دست رضا درویش مدیرعامل باشگاه رسید، شایعات دیگری در فضای فوتبال پیچید. برخی رسانه‌ها از معاوضه شیری با آیاندا پاتوسی خبر دادند و گفتند از آنجا که پرسپولیس به یک هافبک بازیساز احتیاج دارد، بد نیست حالا و در پنجره نقل و انتقالاتی، بازیکنی مثل پاتوسی وارد لیست سرخپوشان شود. البته برای دریافت رضایتنامه، می‌توان با باشگاه فولاد به توافق رسید. با این حال، فولادی‌ها نظر دیگری دارند. یکی از مسئولان باشگاه فولاد در مورد این شایعه به ما گفت: «نه، چنین موضوعی مورد قبول ما نبوده و نیست. البته مهدی شیری را می‌خواهیم و به‌دنبال راهی برای جذب این بازیکن هستیم اما اصلاً درست نیست که می‌گویند پاتوسی را به‌عنوان بخشی از این معامله به پرسپولیس می‌دهیم. پرسپولیس یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ است و شاید سیاست باشگاه ما این نباشد که حریفان را قوی کنیم.» باشگاه‌های تراکتور و گل‌گهر هم برای جذب این بازیکن با باشگاه فولاد نامه‌نگاری‌هایی انجام داده‌اند و باید دید در نهایت این بازیکن کدام باشگاه را انتخاب می‌کند.
 
 پشت پرده وساطت کاپیتان‌ها برای بازگشت شیری
هیچ‌کس دوست ندارد رامین به رختکن برگردد!
مهدی شیری از لیست تیم کنار گذاشته شد و فوراً برخی گفتند جا برای بازگشت رامین رضاییان باز شده است. حتی یکی از مسئولان این باشگاه اعلام کرد نام رامین در لیست یحیی گل‌محمدی دیده می‌شود و او به پرسپولیس نزدیک است. اگر بتواند رضایتنامه‌اش را از باشگاه الدحیل قطر بگیرد، بسرعت پرسپولیسی می‌شود. جالب اینکه سه‌شنبه شب، خبر دیگری در مورد وساطت چند بازیکن از جمله کاپیتان‌ها برای بازگشت مهدی شیری به لیست تیم شنیده شد. گویا بازیکنان قدیمی به سراغ یحیی رفته و از او خواسته بودند به شیری، فرصتی دوباره بدهد اما گل‌محمدی چنین موضوعی را نپذیرفت. در این مورد، شایعاتی مطرح شده مبنی بر اینکه قدیمی‌های تیم که سابقه همبازی بودن با رامین را داشتند، اصلاً دوست ندارند این بازیکن دوباره به رختکن تیم‌شان بازگردد. به همین علت، به یحیی اصرار کرده‌اند که شیری را برگرداند و اجازه خروج به این بازیکن ندهد اما مرغ گل‌محمدی فقط یک پا دارد!
 
شیری: تکلیفم را نمی‌دانم!
از این به بعد، مدیران باشگاه پرسپولیس هستند که باید در مورد آینده مهدی شیری، تصمیم نهایی را بگیرند. دیروز این بازیکن برای دقایقی با ما همکلام شد و گفت: «شرمنده هواداران شدم. بالاخره در فوتبال اتفاقات زیادی رخ می‌دهد و من هم نمی‌خواستم اخراج شوم اما همه می‌دانند که با تمام وجودم همیشه برای پرسپولیس بازی کرده‌ام و هرگز کم کاری نداشتم.» او اضافه کرد: «دوست ندارم در این شرایط حرفی بزنم و در مورد مسائل پیش آمده، صحبت کنم. در حال حاضر تکلیفم را نمی‌دانم. به من گفتند به باشگاه برو، من هم جلسه‌ای با مدیرعامل داشتم و حالا باید منتظر آخرین تصمیم مدیران باشم. من بازیکن حرفه‌ای هستم و با این شرایط آشنایی دارم. فعلاً منتظر می‌مانم تا ببینم چه پیش می‌آید.»
 
 
با گرشاسبی آمد با گرشاسبی می‌رود؟
در زمان بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس، طی توافقی که حمید گرشاسبی مدیرعامل وقت باشگاه سرخپوشان پایتخت با مدیران باشگاه پیکان داشت، مهدی شیری به‌عنوان یار جدید به لیست قرمزها اضافه شد. او تا نیم فصل همراه پیکان بود و سپس به تمرینات پرسپولیس آمد. حالا گرشاسبی مدیرعامل فولاد شده و این امکان وجود دارد که مهدی را در فولاد ببینیم. در واقع شیری با گرشاسبی به پرسپولیس اضافه شد و شاید این بار، گرشاسبی او را از پرسپولیس جدا کرده و به فولاد بکشاند.
 
 
شیری شاگرد نکونام بود!
 جواد نکونام حالا بهترین مشتری مهدی شیری است. سرمربی فولاد خوزستان به‌دنبال آن است تا شیری را به خدمت بگیرد و به جای صالح حردانی که به استقلال رفته، بازی بدهد. فعلاً فولاد تنها یک مدافع راست به‌نام مجتبی نجاریان در اختیار دارد که با وجود سن و سال کم، هنوز به مرز پختگی نرسیده و بازی دادن به این فوتبالیست جوان در لیگ قهرمانان آسیا، به نوعی یک ریسک برای تیم جواد به حساب می‌آید. از سوی دیگر، نکونام شناخت کاملی از شیری دارد. به هر حال مهدی سال‌ها در بالاترین سطح فوتبال ایران توپ زده و اهالی فوتبال، او را بخوبی می‌شناسند. از طرفی، مهدی در زمان شروع فوتبالش، هنگامی که بچه محل جواد نکونام بود، به‌عنوان شاگرد پدر نکونام فعالیت می‌کرد و از لحاظ اخلاقی و فنی، خانواده نکونام شناخت خوبی از مدافع راست سرخپوشان دارند. شیری شاگرد تعداد زیادی از مربیان سرشناس فوتبال کشورمان بوده و در زمان سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ، گابریل کالدرون و یحیی گل‌محمدی، همواره به‌عنوان مدافع فیکس در ترکیب اصلی تیمش به میدان می‌رفت.
 

 


Page Generated in 0.0045 sec