printlogo


کد خبر: 242374تاریخ: 1400/11/21 00:00
مالک هال‌سیتی، باشگاهی که صیادمنش را جذب کرده بهتر بشناسید
شومن معروف ترک و رکوردار اینستاگرام

 رسول مجیدی     
 
انتقال اللهیار صیادمنش به تیم هال سیتی بالاخره نهایی شد و او سه‌شنبه شب حتی دقایقی برای تیم جدیدش به میدان رفت. حضور او در نیمه دوم گرچه نتوانست مانع شکست خارج از خانه هال سیتی مقابل دربی کانتی شود اما حاکی از آن بود که سرمربی هال سیتی به بازی مهاجم ایرانی کاملاً باور دارد.
هال سیتی در چند وقت اخیر حسابی در رسانه‌های انگلیسی مورد توجه قرار گرفته. دلیلش هم مشخص است؛ حضور یک سرمایه‌دار ترک. همان سرمایه‌داری که دلیل اصلی پیوستن صیادمنش از لیگ ترکیه به هال سیتی بود. مردی که در ترکیه حسابی معروف است و همه می‌شناسندش: آجون ایلیجالی.
مردی که با توجه به فعالیت‌های خود در دو دهه اخیر توانسته محبوبیت خاصی را در ترکیه و حتی در بعضی از کشورهای دیگر به دست بیاورد. او برنده بیش از ۱۰۰۰ جایزه در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شده است. نکته قابل توجه در مورد آجون ایلیجالی این است که او جزو یکی از خیرین برتر ترکیه نیز هست و میلیون‌ها لیر را در اختیار سازمان‌های خیریه قرار داده و حامی بسیاری از نابغه‌ها نیز شده است. نام او به‌عنوان یکی از ۳ فرد مورد اعتماد ترکیه در ۱۵ سال اخیر نیز همواره وجود داشته است. همین چند وقت پیش هم مجله انگلیسی Variety برای چهارمین سال پیاپی نام او را در بین 500 فرد مؤثر در حوزه رسانه و تأثیرگذار جهان قرار داد.
آجون در ۱۹ ماه مه ‌سال ۱۹۶۹ در شهر ادیرنه ترکیه به دنیا آمد. در سن ۲۲ سالگی و در سال ۱۹۹۰ برای اولین بار به تلویزیون رفت و در کانال ShowTv به‌عنوان خبرنگار ورزشی شروع به فعالیت کرد. در سال ۱۹۹۹ به‌عنوان مجری Acun Firarda (آجون در حال فرار)‌ انتخاب شد که در واقع یک آیتم در دل برنامه‌ای دیگر بود. هدف این برنامه نشان دادن جاذبه‌های گردشگری جهان بود. بعدها در سال ۲۰۰۲ این برنامه به‌عنوان یک برنامه مستقل از کانال ShowTv پخش شد و تا سال ۲۰۰۶ ادامه پیدا کرد. در این برنامه آجون ایلیجالی به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سفر کرد و مکان‌های توریستی آنها را برای بینندگان معرفی کرد. این برنامه که بسیار پرطرفدار نیز بود، باعث شهرت آجون شد.
در سال ۲۰۰۴، آجون ایلیجالی سرانجام تصمیم بر تأسیس یک شرکت در زمینه برنامه‌های تلویزیونی گرفت و شرکت آجون مدیا (Acun Medya) را افتتاح کرد. شرکت آجون مدیا از همان زمان تأسیس شروع به تولید بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی بخصوص برنامه‌های مسابقه‌ای کرد. میزبان بیشتر این برنامه‌ها همان کانال Show Tv بودند که از مشهورترین آنها می‌توان به مسابقه سوروایور ترکیه (Survivor Türkiye)، مسابقه صدای برتر ترکیه یا همان او سس ترکیه (O Ses Türkiye)، مسابقه استعدادهای ترکیه (Yetenek Sizsiniz Türkiye) و… اشاره کرد. تمامی این برنامه‌ها همه ساله جزو پرطرفدارترین برنامه‌های تلویزیون ترکیه انتخاب شدند و شرکت آجون مدیا توانست سرمایه بسیار بزرگی را از این طریق به دست بیاورد تا آجون در سال 2018 بتواند یکی از معروف‌ترین شبکه‌های ترکیه یعنی TV8 را بخرد و همه برنامه‌هایش را در این شبکه پخش کند.
نکته جالبی که درباره آجون وجود دارد این است که او رکورددار لایو اینستاگرام در دنیاست و موفق شده پربیننده‌ترین لایو این شبکه اجتماعی را به‌نام خودش ثبت کند. مسأله‌ای که نشان از محبوبیت این شومن تلویزیونی دارد. مردی که با علم به بدهی‌های هنگفت هال سیتی آن را خریده و قول داده که این تیم را نجات دهد. هال سیتی تا همین چند هفته پیش پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته بود و نمی‌توانست بازیکن بخرد اما حالا به لطف آجون پنجره‌اش باز شده.
 

Page Generated in 0.0047 sec