printlogo


کد خبر: 242354تاریخ: 1400/11/20 00:00
خداحافظی با نیوکمپ، سلام به اسپاتیفای

دیگر با نام نیوکمپ باید خداحافظی کرد. ظاهراً باشگاهی که تا همین چند سال پیش حتی حاضر نبود روی لباسش لوگوی اسپانسری بخورد، به‌دلیل مشکلات مالی حاضر شده نام ورزشگاهش را هم بفروشد.
طبق ادعای رسانه‌های اسپانیایی، بارسلونا با شرکت سوئدی اسپاتیفای (پخش‌کننده موسیقی بر بستر وب) بر سر قراردادی سه ساله به ارزش 280 میلیون یورو به توافق رسیده است و این کمپانی اسپانسر اول باشگاه کاتالان خواهد شد. نام اسپاتیفای به‌زودی روی پیراهن تیم‌های فوتبال مردان و زنان و نیز دیگر رشته‌های ورزشی که باشگاه در آنها فعالیت دارد، حک خواهد شد. اما نکته مهم این است که توافق حتی بر سر تغییر نام نوکمپ به اسپاتیفای از فصل آینده نیز صورت گرفته است.
اولین تبعات این توافق نیز استعفای فران رِوِرتر مدیر اجرایی باشگاه بود. او با انتشار بیانیه‌ای از سمت خود کناره‌گیری کرد و رسانه‌های اسپانیا مخالفت او را با اسپاتیفای دلیل اصلی استعفا وی عنوان کرده‌اند.
باشگاه بارسلونا تا سال 2006 اسپانسری را برای پیراهن انتخاب نکرده بود، اما این کار با نقش بستن نام مؤسسه خیریه «یونیسف» شروع شد. سال2011 هم کاتالان‌ها در قراردادی بحث‌برانگیز با بنیاد قطر و سپس قطر ایرویز تا سال 2017 با قطری‌ها برای اسپانسر پیراهن همکاری کردند. اسپانسر بعدی هم شرکت ژاپنی راکوتون بود که امسال قراردادش به پایان می‌رسد.
 

Page Generated in 0.0053 sec