printlogo


کد خبر: 242347تاریخ: 1400/11/20 00:00
فولاد، آبدیده می‌شود

آرمن ساروخانیان
 
سوپرجام در فصول گذشته برای پرسپولیس خامه روی کیک بود و آنها بعد از قهرمانی‌های لیگ برتر این جام را هم در دو مرتبه‌ای که برگزار شد، به دست آوردند ولی این بار قابل پیش‌بینی بود که فولاد بر خلاف نفت تهران (1396) و تراکتور (1399) قافیه را براحتی واگذار نخواهد کرد.
دو تیم در آخرین بازی لیگ برتر با هم روبه‌رو شده بودند و در همان بازی هم فولاد حریف سرسختی برای پرسپولیس بود. تیم اهوازی در این مدت تمرینات منظمی پشت سر گذاشت و انگیزه زیادی برای جبران آن شکست داشت، بر خلاف پرسپولیس که تمریناتش به‌دلیل استعفای گل‌محمدی و برگزاری اردوی تیم ملی شرایط خوبی نداشت.
برای فولاد که در نیم‌فصل اول مشکلات مختلفی را پشت سر گذاشته بود، این بازی می‌توانست یک نقطه عطف باشد. نکونام در شروع فصل برای ادامه همکاری با فولاد به توافق نرسید و باشگاه سراغ ویسی رفت. در همین زمان چهار بازیکن اصلی تیم (فروزان، آقاسی، نیک‌نفس و احمدزاده) جدا شدند و با توجه به پنجره بسته بازیکنی جایگزین نشد. نکونام از هفته پنجم به فولاد برگشت، ولی تیم ناآماده‌ای تحویل گرفت و اعتراف می‌کند که خودش و باشگاه بابت این قطع همکاری آسیب دیدند.
فولاد اما برای نیم‌فصل دوم شرایط متفاوتی دارد و امیدوار است که با جذب بازیکنان جدید، بخشی از عقب‌ماندگی در لیگ برتر را جبران کند و در لیگ قهرمانان هم نتایج خوبی بگیرد. قهرمانی سوپرجام از این نظر شارژ روحی خوبی برای بازیکنان است که بازی‌های باقی‌مانده فصل را با اعتماد به نفس بالاتری دنبال کنند.
البته بازیکنان جدید یکی دو روز مانده به سوپرجام به فولاد اضافه شدند و طبیعی بود که نکونام از آنها در ترکیب اصلی استفاده نکند. تنها علیرضا کوشکی به‌دلیل تست مثبت کرونای پاتوسی به ترکیب اضافه شد و خلعتبری و رضاوند هم در نیمه دوم به زمین رفتند.
فولاد مطابق انتظار با ساختار دفاعی منظم و پرس میانه زمین پرسپولیس را به دردسر انداخت و روی یک ضربه ایستگاهی به گلی که می‌خواست رسید. پرسپولیس به جز شروع نیمه دوم که دقایق کوتاهی فولاد را تحت فشار قرار داد، نتوانست ساختار دفاعی این تیم را بشکافد.
فولاد در میانه مسیر لیگ در رده دهم است، ولی با بازیکنان جدیدی که گرفته و انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده به ترکیب تیم اضافه شوند، حریف سختی برای بقیه تیم‌ها خواهد بود و می‌خواهد برای گرفتن سهمیه تلاش کند. آنها تا تیم چهارم جدول-‌مس رفسنجان- تنها پنج امتیاز فاصله دارند و می‌توانند این فاصله را جبران کنند.

Page Generated in 0.0055 sec