printlogo


کد خبر: 242330تاریخ: 1400/11/20 00:00
محمد صلاح خودشیفته است!

دنی مورفی ستاره انگلیسی سابق تیم فوتبال لیورپول از تصمیم ستاره این تیم، محمد صلاح در بازی اخیر تیم ملی کشورش انتقاد کرد. صلاح و یارانش در فینال جام ملت‌های آفریقا در ضربات پنالتی در حالی به سنگال باختند که کاپیتان فراعنه امیدوار بود با زدن ضربه آخر سند قهرمانی تیمش را امضا کند. مصر اما نه تنها قهرمان نشد بلکه فرصت به صلاح نرسید که پنالتی پنجم تیمش را بزند و با هدر رفتن ضربات دو هم‌تیمی‌اش پیروزی 4 بر 2 سنگالی‌ها را در پی داشت.
دنی مورفی درباره تصمیم صلاح 29 ساله برای منتظر ماندن تا فرا رسیدن ضربه پنالتی پنجم مصری‌ها اشاره‌ای هم به تحلیل دیگر اسطوره لیورپول جیمی کاراگر داشت، کسی که نگه داشتن صلاح برای زدن پنالتی آخر تیم کارلوس کی‌روش را دیوانگی دانست.
مورفی گفت: «من فکر می‌کنم اینکه یک بازیکن تصمیم می‌گیرد منتظر بماند تا ضربه پنالتی پنجم را بزند، این نشأت گرفته از نوعی خودشیفتگی او است. او به جای اینکه به این فکر کند که چه چیزی به صلاح تیم است، به این فکر می‌کند که برای خودش بهتر است که کدام پنالتی را بزند. به نظر من صلاح هرگز نباید ضربه پنجم انتخاب می‌کرد. یادم هست که کاراگر هم درباره هدر رفتن پنالتی رونالدو (در بازی منچستریونایتد مقابل میدلزبورو در جام حذفی) چیزهایی گفت. من می‌بینم که گاهی اوقات مردم می‌‌آیند در برنامه‌های تلویزیونی درباره پنالتی زدن نظر می‌دهند، کتاب می‌نویسند یا پادکست ضبط می‌کنند. هیچ یک از آنها اما در بازی‌های بزرگ پنالتی نزده‌اند و درکی از آن ندارند. به نظر من تمرین کردن شما را بی‌عیب و نقص نمی‌کند بلکه فقط به عملکردتان ثبات می‌دهد. تمرین زمانی خوب است که به شیوه اصولی انجام شود. شما در تمرینات هرگز نمی‌توانید فشار را شبیه‌سازی کنید. شما هرگز نمی‌توانید کاری که بازیکن قرار است در لحظه شیرجه برای مهار توپ انجام دهد را شبیه‌سازی یا پیش‌بینی کنید. بله من هم قبول دارم که بهترین پنالتی‌زن تیم نباید برای زدن ضربه پنجم نگه داشته شود. پنالتی‌زن اما باید از نظر ذهنی آمادگی کامل داشته باشد. به نظر من اگر شما نگران تبعات از دست دادن پنالتی باشید نمی‌توانید با ذهنی آرام بروید و پنالتی‌تان را بزنید.»
 

Page Generated in 0.0053 sec