printlogo


کد خبر: 242328تاریخ: 1400/11/20 00:00
جشن پیروزی در جنگ با سرطان روی برف

روز چهارم رقابت‌های المپیک زمستانی 2022 پکن روز مکس پروت، اسکی‌باز کانادایی بود، کسی که سه سال پیش فهمید سرطان دارد و جنگی سخت را با این بیماری مهلک آغاز کرد. سرطان اما نه تنها او را از ادامه زندگی مأیوس نکرد بلکه اراده‌ای به او داد که نتیجه‌اش کسب مدال طلای ماده اسنوبورد بازی‌های المپیک زمستانی بود. این ورزشکار 27 ساله، چهار سال پیش در المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ در رشته اسلوپ‌‌استایل موفق به کسب مدال نقره شد و یک سال بعد از آن بود که فهمید به سرطان مبتلا شده است. در این سه سال اما او حتی قویتر هم شد تا در دوره بعدی المپیک زمستانی مدالی خوشرنگ‌تر و اولین گردن‌آویز طلایی خود را در این رقابت‌ها کسب کند. بهترین رکورد او با ثبت زمان 96/90 کافی بود تا او بر رقیب چینی 17 ساله‌اش سو ایمینگ با رکورد 77/80 و هموطنش مارک مک‌کوریس که مدال برنز را از آن خود کرد، غلبه کند و روی سکوی نخست بایستد.
پروت ماه دسامبر سال 2018 متوجه شد که به سرطان لنفوم مبتلا شده است. به این ترتیب او به دستور پزشک دوره شیمی درمانی را آغاز کرد و 12 دور شیمی درمانی کرد تا اینکه سال بعد از آن در ماه جولای اعلام کرد که سرطان را شکست داده است. شیوع کرونا به پروت اجازه نداد که در رویدادی بزرگ شرکت کند و به این ترتیب او پیروزی‌اش در نبرد با سرطان و بازگشتش به میادین را روی سکوی قهرمانی اسنوبورد رقابت‌های المپیک زمستانی جشن گرفت.
او بعد از موفقیتش در پکن گفت: «این دستاورد قطعاً حیرت‌‌انگیز بود. روزهای سختی را سپری می‌کردم و گاهی اوقات احساس شیری در قفس را داشتم چون نمی‌توانستم کاری که بیشتر از همه دوست دارم را انجام دهم. آن مقطع تنها زمانی در زندگی‌ من بود که من مجبور شدم اسنوبوردم را در کمد بگذارم. ورزش اسنوبورد تنها چیزی است که من می‌شناسم. به همین دلیل کنار گذاشتن آن برایم خیلی سخت بود. تا قبل از آن اتفاق من فکر می‌کردم هر چیزی که بخواهم همان می‌شود اما الان دیگر این‌طور فکر نمی‌کنم. الان هر بار که روی اسنوبورد می‌روم بیشتر از دفعه قبل قدر این فرصتی را که به دست آورده‌ام می‌دانم.»
 

Page Generated in 0.0059 sec