printlogo


کد خبر: 242318تاریخ: 1400/11/20 00:00
خبر

5 اسفند، قرعه‌کشی مرحله حذفی
سردار و لورکوزن مدعی فتح لیگ اروپا
براساس تقویم رقابت‌های لیگ اروپا، بعد از آن‌که مرحله پلی‌آف با حضور تیم‌های حذف شده از لیگ قهرمانان اروپا برگزار شود، تیم‌های صعودکننده از مرحله گروهی لیگ اروپا وارد چرخه مرحله حذفی می‌شوند و طبق جدول برنامه‌ریزی رقابت‌ها، 10 و 17 مارس (19 و 26 اسفندماه) مرحله حذفی رقابت‌های لیگ اروپا برگزار می‌شود. بایر‌لورکوزن یکی از تیم‌های حاضر در مرحله حذفی است که چشم‌انتظار مشخص شدن رقیب خود است. لورکوزنی‌ها در بازار زمستانی فعالیت زیادی داشتند و با تقویت خود به‌دنبال موفقیت در لیگ اروپا هستند.
 آنها موفق به جذب سردار آزمون از تیم زنیت روسیه شدند و در کنار آزمون، لنارت گریل، دروازه‌بان این تیم و تیموتی فوسو منساه که به‌علت پارگی رباط صلیبی دور از فهرست تیم لورکوزن بودند، به فهرست تیم‌شان برای مرحله حذفی اضافه شده و مهیای همراهی لورکوزن هستند. در بازار زمستانی ندیم امیری و پاناگیوتیس رتسوس از لورکوزن جدا شدند و نام‌شان نیز از فهرست اروپایی این تیم آلمانی خارج شد. 25 فوریه (5 اسفندماه) قرار است قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ اروپا انجام شود و باید دید بایر لورکوزن و یاران سردار آزمون با کدام تیم مسابقه خواهند داد.
 
 
پتروویچ: عراقی‌ها باید جام جهانی را از تلویزیون ببینند
با یک دست گرمکن و شلوار نمی‌توان موفق شد
سرمربی تیم ملی عراق که پس از شکست برابر ایران و تساوی مقابل لبنان از سمتش برکنار شد؛ به تصمیم فدراسیون فوتبال این کشور واکنش نشان داد. زلیکو پتروویچ مربی اهل مونته نگرو که به‌عنوان جانشین ادووکات هدایت تیم ملی عراق را در دست گرفت، می‌گوید: «من به‌دنبال بازارگرمی نیستم و همیشه حقیقت را گفته‌ام. سه پیشنهاد از باشگاه‌های بزرگ را با مبالغ مالی بیشتر از فدراسیون عراق رد کردم تا به تیم ملی این کشور کمک کنم. هدف من این بود که تحولی در فوتبال عراق به وجود بیاورم. شما فکر کرده‌اید با یک دست گرمکن و لباس تمرین می‌توانید به جام جهانی صعود کنید؟ عراقی‌ها جام جهانی را فقط می‌توانند از تلویزیون تماشا کنند. 20 سال دیگر به حرف من می‌رسید و خواهید گفت حق با تو بود!»
 
 
مهاجم بنفیکا مدعی اصلی آقای گلی
5 گل، فاصله طارمی با کفش طلا
در ادامه مسابقات هفته بیست و یکم لیگ فوتبال پرتغال، شب گذشته تیم بنفیکا موفق شد با نتیجه ۳ بر یک تیم توندلا را شکست دهد. اتفاق ویژه این بازی گلزنی «داروین» مهاجم بنفیکا بود که تعداد گل‌های خود را در لیگ پرتغال به عدد 16 افزایش داد. در جدول گلزنان لیگ پرتغال بعد از داروین، «لوئیس دیاز» بازیکن سابق پورتو با ۱۴ گل حضور دارد که البته دیاز پورتو را به مقصد لیورپول ترک کرده است. بعد از او هم «فران» از ژیل ویسنته، «هورتا» از براگا و مهدی طارمی از پورتو ۱۱ گُله هستند و رقابت نزدیکی برای رسیدن به داروین و کسب عنوان آقای گلی دارند. طارمی دو فصل پیش با پیراهن تیم ریوآوه ۱۸ گل در پرتغال به ثمر رساند و فصل قبل هم ۱۶ بار برای پورتو در لیگ پرتغال گل به ثمر رساند. با جدایی دیاز از پورتو پیش‌بینی می‌شود طارمی فرصت‌های بیشتری برای بازی و گلزنی داشته باشد.
 
 
حمایت بلان از خلیل‌زاده و هم‌پستی‌هایش
مشکل الریان خط دفاع نیست
تیم فوتبال الریان به همراه شجاع خلیل‌زاده مدافع ملی‌پوش کشورمان این روزها در شرایط بدی به سر می‌برد و نتایج خوبی نمی‌گیرد. یکی از مشکلات الریان در خط دفاع و در همان پست خلیل‌زاده است، چون گل‌های زیادی را در بازی‌های اخیر دریافت کرده و این باعث شده تا مدافع ملی‌پوش ایرانی تحت فشار قرار بگیرد اما لورن بلان سرمربی سرشناس الریان در نشست خبری پیش از بازی مقابل السیلیه به حمایت از مدافعانش از جمله خلیل‌زاده پرداخت و گفت: «در شرایط کنونی نمی‌توانیم بگوییم مشکل ما مدافعان تیم است. خط دفاع مشکل اصلی ما نیست بلکه مشکلی مهم در خط حمله است. به نظرم اگر تیمی نتواند گلزنی کند، طبیعی است که گل دریافت می‌کند. باید بازیکنان خط حمله بتوانند گلزنی کنند تا مدافعان کارشان را درست انجام بدهند.» الریان با وجود جذب بازیکنان سرشناسی مثل خامس رودریگز ستاره سابق رئال مادرید و انزونزی بازیکن سابق رم و شجاع خلیل‌زاده مدافع تیم ملی کشورمان، اکنون با 17 امتیاز در رده نهم جدول 12 تیمی قرار دارد.
 
 
چهارشنبه سرمربی رقیب ایران معرفی می‌شود
4 گزینه داخلی برای هدایت عراق
تیم ملی فوتبال عراق یکی از رقبای تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی انتخابی جام جهانی تاکنون 3 بار مربی خود را برکنار کرده است. عراقی‌ها در ابتدا در مرحله دوم انتخابی جام جهانی با کاتانچ به مرحله نهایی این رقابت‌ها رسیدند و این مربی در نهایت از این تیم جدا شد. در آغاز مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی عراق کارش را با دیک ادووکات سرمربی سرشناس هلندی آغاز کرد ولی این مربی در میانه راه به‌دلیل کسب نتایج ضعیف برکنار شد. پتروویچ دستیار ادووکات زمام امور را به دست گرفت ولی بعد از باخت به ایران در ورزشگاه آزادی، این مربی نیز هفته گذشته برکنار شد. فدراسیون عراق اکنون به‌دنبال سرمربی جدید است تا در دو بازی پیش رو در انتخابی جام جهانی 2022 روی نیمکت تیم بنشیند. طبق اعلام رسانه‌های این کشور تا چهارشنبه سرمربی جدید معرفی می‌شود. ایوب ادویشو، راضی شنیشل، عبدالغنی شهد و باسم قاسم 4 گزینه داخلی برای مربیگری روی نیمکت همگروه ایران هستند. عراق بعد از باخت به ایران از رقابت‌های انتخابی حذف شد.
 

 


Page Generated in 0.0068 sec