printlogo


کد خبر: 242313تاریخ: 1400/11/20 00:00
کارنامه الکساندر در کاوالا؛ 7 بازی و 9 امتیاز
انقلاب نـــوری در یونــــان
حالا انقلاب نوری در کاوالا شکل گرفته و این تیم مترصد فرصتی مناسب است تا از قعر جدول جدا شود

امیر اسدی      
 
 الکساندر نوری یک نام شناخته‌شده در فوتبال ایران است. مربی ایرانی‌الاصلی که در فوتبال آلمان هدایت چند تیم مطرح نظیر وردربرمن و هرتابرلین را بر عهده داشته و البته سابقه مربیگری در تیم ملی امریکا را نیز در کارنامه دارد. نوری که مدتی مورد توجه دو باشگاه استقلال و تراکتور  نیز قرار داشت و البته جزو گزینه‌های مربیگری تیم ملی ایران هم بود، دو، سه ماه قبل و در انتخابی عجیب سرمربی و مدیرفنی باشگاه کاوالا در یونان شد. کاوالا فصل گذشته در لیگ دسته دوم در رده دوم قرار گرفت اما به‌دلیل مشکلات مالی شدید، نتوانست به لیگ برتر صعود کند و حتی در خطر سقوط به دسته سوم قرار گرفت.
در فصل نقل و انتقالات تابستانی بسیاری از بازیکنان تصمیم به ترک کاوالا گرفتند و با کم شدن دستمزدها، کاوالا توانست مجوز بازی در لیگ دسته دوم را کسب کند. پس از کسب مجوز، پنجره نقل و انتقالات در یونان بسته شد و کاوالا بازیکن حرفه‌ای در ترکیب اصلی خود نداشت. به همین دلیل باشگاه کاوالا تصمیم گرفت برای رقابت در لیگ، از بازیکنان تیم‌های پایه و ورزشکاران سایر رشته‌ها از جمله بازیکنان بسکتبال و کیک‌بوکسینگ در ترکیب خود استفاده کند. شاید اگر هر مربی دیگری جای نوری بود، هدایت چنین تیمی را بر عهده نمی‌گرفت اما مربی 42 ساله ایرانی چالش جدیدی را انتخاب کرد و روی نیمکت کاوالا نشست.
با حضور نوری، بحث جذب مهره‌های جدید نیز مطرح شد و باشگاه توانست در برخی پست‌ها بازیکنان باتجربه‌ای را استخدام کند. این حرکت نوری و باشگاه کاوالا نتیجه داد و دیگر از آن شکست‌های پرگل ابتدای فصل خبری نشد. کاوالا قبل از جذب نوری در 7 بازی شکست خورد و روی هم 45 گل دریافت کرد و هرگز گلی به ثمر نرساند. بعد از حضور نوری و بازیکنان جدید اما کاوالا 7 بار به میدان رفته و 9 امتیاز به دست آورده. این تیم 2 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته، سه تساوی به دست آورده و تنها 2 بار برابر رقبا تن به شکست داده است.
حالا انقلاب نوری در کاوالا شکل گرفته و این تیم مترصد فرصتی مناسب است تا از قعر جدول جدا شود و خطر سقوط را برای همیشه کنار بزند. 18 هفته تا پایان رقابت‌ها باقی مانده و کاوالا تنها 4 امتیاز با رهایی از منطقه سقوط فاصله دارد. با توجه به روندی که کاوالا با سرمربی جدید خود پیش گرفته، به نظر می‌رسد نوری و شاگردانش این شانس را دارند که در لیگ دو یونان بمانند و فصل بعد برای صعود به سطح اول فوتبال باشگاهی در یونان تلاش کنند.
الکساندر نوری که پیشنهادهای مناسبی از فوتبال ایران دریافت کرد، در یونان با چالشی جذاب مواجه شده. چالشی که می‌تواند در نقش سکوی پرتاب ظاهر شود و او را دوباره به سطح نخست مربیگری در فوتبال اروپا برساند؛ البته در صورت موفقیت در ادامه راه و بقای کاوالا در لیگ دو یونان، اتفاقی که وقوع آن به هیچ وجه دور از دسترس نیست.
 

Page Generated in 0.0056 sec