printlogo


کد خبر: 242297تاریخ: 1400/11/20 00:00
بازی های متوالی مهاجم نداشتیم
کلانتری: فرصت چهار هفته‌ای کذب است

گفت و گو
جعفر برزگر   
 
تیم فجرسپاسی که پس از سال‌ها به لیگ برتر برگشته شرایط خوبی در جدول ندارد. اما این تیم اگر چنین نتایجی را برای خود رقم زده حتماً دلایلی دارد که نباید قبل از دانستن آن قضاوت‌شان کرد. یکی از ابتدایی‌ترین و البته مهم‌ترین امکانات اولیه یک تیم داشتن زمین مناسب برای برگزاری بازی‌های خانگی است که البته فجری‌ها آن را نداشتند.
 
 شما از 24 بازیکن در 15 هفته استفاده کردید، این تعداد زیاد نیست.
این مسأله دلایل زیادی دارد. ما از هفته دوم و بازی با گل‌گهر با مشکلات سربازی تعدادی از بازیکنان‌مان مواجه شدیم. در هفته هفتم و هشتم تعدادی از بازیکنان ما مصدوم شدند. همه اینها آمار استفاده از بازیکنان را بالا می‌برد. به هرحال اگر ثبات باشد خیلی بهتر است. از طرفی هم باید از تمام بازیکنان استفاده کرد و آنها را در یک سطح نگاه داشت که این هم اتفاق خوبی است. البته فراموش نکنیم که فشردگی مسابقات و برگزاری بازی‌ها به فاصله هر پنج روز کار را سخت‌تر می‌کند.
یکی از مشکلات اصلی شما نداشتن زمین باکیفیت بود که ظاهراً به همین دلیل هر دو پیروزی‌تان را در خارج از خانه به دست آورده‌اید.
تمام تیم‌هایی که به شیراز آمدند از زمین ورزشگاه حافظیه شاکی بودند. بعضی تیم‌ها مثل فولاد، هوادار، مس رفسنجان و تراکتور به اینجا آمدند و مساوی گرفتند و رفتند که شاید راضی باشند، اما واقعیت این است که خود ما هم شاکی هستیم چون یک نیم فصل در این زمین بازی کردیم.
البته قرار شده که در نیم فصل دوم در خارج از شیراز میزبان حریفان‌تان باشید.
بله، اما هنوز نمی‌دانیم کجا. باور کنید هنوز نمی‌دانیم کجا باید بازی کنیم.
پیشنهاد خودتان کدام شهر است؟
ببینید برای ما کیفیت زمین مهم است. حالا شهرش فرقی ندارد که تهران باشد یا بوشهر، کرمان، اصفهان، مشهد یا... اما با توجه به فاصله کم بازی‌ها اگر قرار باشد در شهر دیگری بازی کنیم ما مثل نساجی نیستیم که پرواز چارتر داشته باشیم و باید در آن شهر حتی تا پایان فصل هم که شده اسکان پیدا کنیم. چون اگر بخواهیم هر پنج روز برای بازی‌ها در رفت و آمد باشیم تیم‌مان نابود می‌شود.
قبول دارید کسب 12 امتیاز در 15 هفته کم است؟
بله، البته به بخشی از دلایلش اشاره کردم. حتی ابتدای فصل هم در مصاحبه‌هایم گفتم که تیم‌هایی با امکانات گل گهر و مس رفسنجان هم در اولین سال حضورشان گزینه سقوط بودند. حتی نساجی هم غیر از امسال در فصل‌های قبل همین مشکل را داشت اما متأسفانه بعضی‌ها انتظار قهرمانی از فجر دارند. اگر همه دست به دست هم دهند تا تیم بماند قطعاً فصل بعد شرایطش بهتر هم خواهد شد.
به دلایلی که گفتید در جام حذفی با تیم اصلی‌تان حاضر نشدید؟
دقیقاً، برای این که ما به جام حذفی نیازی نداریم و اولویت‌مان لیگ است. با این که در آن بازی (مقابل آلومینیوم اراک) به 5-6 بازیکن‌مان استراحت دادیم اما در وقت‌های اضافی به حریف باختیم و چند فرصت را هم از دست دادیم.
تیم‌تان خیلی کم گل می‌زند، اما جالب این که در 15 دقیقه ابتدایی بازی‌هایش نه گل زده نه گل خورده.
ببینید ما به‌دلیل مصدومیت‌ها و بیماری‌ها 5-6 هفته اصلاً مهاجم نداشتیم و در چند بازی دفاع راست‌مان را در خط حمله به کار گرفتیم. به‌عنوان مثال فرزان دانا هفته اول برای‌مان بازی کرد و در اردوی تیم امید مصدوم شد و تا هفته سیزدهم او را در اختیار نداشتیم. یا محمد کاظمی بعد از دوری هفت هفته‌ای‌اش هنوز به شرایط مطلوب نرسیده است. بضاعت ما هم مثل سپاهان، استقلال، پرسپولیس یا گل‌گهر نیست که بازیکن زیاد و نیمکت خیلی قوی داشته باشیم.
از داوری هم ضرر کرده‌اید؟
به گواه کارشناسان داوری در خیلی بازی‌ها اشتباهات داوری امتیازهای با ارزشی را از ما گرفت. بازی با سپاهان دو گل خوردیم که هر دو گل خطا بود، مقابل فولاد پنالتی‌مان را نگرفتند و فکر می‌کنم تا امروز هفت امتیاز ما به همین دلیل از دست رفته است.
در فصل نقل و انتقالات به خواسته‌های‌تان رسیده‌اید؟
در پست‌هایی که نیاز داشتیم بازیکن گرفتیم و با جذب دو بازیکن دیگر کارمان تمام می‌شود. اما در این بازار که بازیکنان حداقل درخواست‌های 4-5 میلیاردی دارند باشگاه باید دل شیر داشته باشد که آنها را جذب کند.
 مدیرعامل باشگاه انتقادی از عملکرد شما داشت که شاید بهتر بود رسانه‌ای نمی‌شد اما در جلسه هیأت مدیره هفته گذشته از شما حمایت شد اما همان روز خبری انتشار پیدا کرد مبنی بر فرصت 4 هفته‌ای به شما، صحت دارد؟
اصلاً این طور نبود. اول این که هیأت مدیره مگر با من رودربایستی دارد که بخواهد در جلسه یک چیزی بگوید بیرون از جلسه چیز دیگری. همان موقع این موضوع مطرح شد که این خبر کذب از کجا نشأت گرفته و بر چه اساسی برخی سایت‌ها آن را اعلام کرده بودند.
 

Page Generated in 0.0053 sec