printlogo


کد خبر: 242289تاریخ: 1400/11/19 00:00
نکوجام

پرسپولیس خیلی دیر فهمید که پیروزی در این بازی مأموریتی دشوار است؛ آن لحظه که موسی کولیبالی ضربه سر غیر قابل مهاری را به سمت دروازه لک نواخت و توپ به شکل مواج در دقیقه 18 تور دروازه را به لرزه درآورد. از آن پس سرخ‌ها دشواری عبور از فولاد و کسب سوپر جام را از اعماق وجود احساس کردند.  دقیقه 39 ضربه کامیابی‌نیا پرسپولیسی‌ها را به آسمان برد. در آن لحظه تصور می‌شد بازی به تساوی کشیده شده اما داور آفساید اعلام کرد؛ تصمیم درستی بود. شاید اگر شاگردان گل‌محمدی با انگیزه بیشتری توپ را به گردش درمی‌آوردند می‌توانستند در همان نیمه اول بازی را به تساوی بکشانند اما موفقیتی به دست نیامد. 
اخراج مهدی شیری در دقیقه 63 پرسپولیس را در مخمصه بیشتری فرو برد اما بواقع سرخ‌ها از این لحظه به بعد تیم برتر میدان بودند. گو اینکه اخراج شیری انگیزه‌ای مضاعف را به پرسپولیس تزریق کرد. پرسپولیس اما از برتری خود هیچ بهره‌ای نبرد.  حتی زمانی که حمید بوحمدان در دقیقه 81 اخراج شد تا توازن عددی میان دو تیم برقرار شود. حتی مهدی عبدی دقیقه 86 با دروازه‌ فولاد تک به تک شد و می‌توانست شادی را به اردوی سرخ‌ها ببرد اما تعلل در نواختن توپ به سمت دروازه فولاد سبب شد بهترین موقعیت پرسپولیس از کف برود تا ضربه سر کولیبالی نتیجه سوپرجام را تعیین کند و فولاد خوزستان بار دیگر با جواد نکونام به جام قهرمانی دست یابد. جامی که بی‌شک اهمیت بسیاری برای باشگاه خوزستانی خواهد داشت و آنها را با انگیزه‌ای مضاعف وارد نیم فصل دوم خواهد کرد. پرسپولیس نیز باید درس‌های کافی را از این شکست گرفته باشد. هرچند که فقدان ترابی و پهلوان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا اثرات مخرب بسیاری بر شکل بازی گل‌محمدی و شاگردانش داشت اما به هر شکل این شکست می‌تواند مقدمه کسب بردهای تازه در لیگ برتر باشد و سرخ‌‌ها را که برای رسیدن به ششمین جام قهرمانی بی‌تابی می‌کنند به خواسته خود برساند.
پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال حسینی (70‌- وحدت هنانوف)، فرشاد فرجی (85‌- علیرضا ابراهیمی)، مهدی شیری، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، رضا اسدی (70‌- امید علیشاه)، علی شجاعی (70‌- منوچهر صفروف)، وحید امیری، حامد پاکدل (70‌- علی نعمتی)، مهدی عبدی
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
فولاد خوزستان: احسان مرادیان، ساسان انصاری، موسی کولیبالی، سینا شاه‌عباسی، محمدرضا عباسی (62‌-‌ محمدرضا خلعتبری)، محمد آبشک (83- ‌احمد عبدالله‌زاده)، مجتبی نجاریان(90- محمد‌امین حزباوی)، لوسیانو پریرا، وحید حیدریه، حمید بوحمدان و علیرضا کوشکی (83‌- آرش رضاوند)
سرمربی: جواد نکونام
 
نکونام: این قهرمانی کمترین هدیه به مردم خوزستان بود
جواد نکونام سرمربی فولاد پس از قهرمانی در سوپرجام، مقابل دوربین‌های تلویزیونی گفت: «شناخت کاملی روی نقاط ضعف و قوت پرسپولیس داشتیم و فکر می‌کنیم در بازی آخر در لیگ هم نباید مقابل این تیم شکست می‌خوردیم.» او ادامه داد: «به هر حال این قهرمانی با آنالیز درست و تلاش بازیکنان به دست آمد و قهرمانی را به مردم خوزستان هدیه می‌دهیم. این کمترین هدیه به هواداران فولاد و مردم خوزستان بود.»
 

 


Page Generated in 0.0054 sec