printlogo


کد خبر: 242252تاریخ: 1400/11/19 00:00
خبر

شروع اردوی دختران هندبال از امروز
اردوی تیم‌های ملی هندبال دختران جوان و نوجوان جهت آماده‌سازی برای مسابقات قهرمانی آسیا از امروز (۱۹ بهمن) آغاز می‌شود.
اردوی تیم‌های ملی هندبال دختران جوان و نوجوان در فدراسیون هندبال آغاز می‌شود و تا ۲۵ بهمن ادامه دارد. در این اردو ۳۰ ملی‌پوش از هر دو رده سنی جوانان و نوجوانان دعوت شده‌اند که زیر نظر کادر فنی تمرینات خود را دنبال می‌کنند. این اردو دوازدهمین اردوی تیم ملی نوجوانان و پنجمین اردوی تیم ملی جوانان است. شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا دختران جوان از ۱۶ تا ۲۲ اسفند در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود. در این مسابقات شش تیم ایران، قزاقستان، کره جنوبی، ازبکستان، هندوستان و تایلند حضور دارند و سه سهمیه مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ اسلوونی توزیع می‌شود.
همچنین نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا دختران نوجوان نیز از ۲۷ اسفند تا ۷ فروردین به میزبانی آلماتی قزاقستان انجام می‌شود. تیم ملی دختران ایران در گروه B این مسابقات با چین‌تایپه، کویت و قزاقستان همگروه است.
 
 
برای دسترسی عادلانه به واکسن
 IOC و بهداشت جهانی تفاهمنامه امضا کردند
 رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی (WHO) در جریان بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ با یکدیگر ملاقات کردند.
این نشست پس از آن برگزار شد که مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در روز افتتاحیه مشعل المپیک را حمل کرد و گفت: «المپیک درباره امید، همبستگی، وحدت و صلح است. بخصوص به امید پایان دادن به این بیماری همه‌گیر. امیدوارم تا اواسط امسال به واکسیناسیون ۷۰ درصدی در هر کشوری در سراسر جهان دست پیدا کنیم و امیدوارم مرحله حاد همه‌گیری به پایان برسد تا مردم مثل همیشه دور هم جمع شوند.»
باخ گفت: «راهی به جلو با واکسنی ایمن و مؤثر که می‌تواند به نجات جان‌های ارزشمند کمک کند، به ما داده شده است.» بیش از ۲۰ ورزشکار المپیکی و پارالمپیک از رهبران و تصمیم‌گیرندگان جهان خواستند به دسترسی آزاد و عادلانه همه مردم به واکسن‌های کووید-۱۹ اطمینان حاصل کنند و این ویدیو را به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.
 
 
شروع جام بدمینتون فجر در شیراز
سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر به میزبانی شیراز و با حضور ورزشکارانی از ۱۶ کشور جهان، دیروز (18 بهمن‌ماه) آغاز شد. سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر با حضور ۷۴ بازیکن مرد و ۴۰ بازیکن زن از ۱۶ کشور به میزبانی شیراز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب، رسماً آغاز شد.
رقابت‌های این دوره بدمینتون جام فجر با حضور تیم‌هایی از کشورهای ایران، ارمنستان، استرالیا، آذربایجان، بلژیک، بلغارستان، کانادا، هند، قزاقستان، مالزی، پرتغال، اسلواکی، اوکراین، روسیه، اندونزی و عراق برگزار می‌شود.
 
 
برگزاری نشست شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد
جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضای این شورا در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد. محمدمهدی طهرانچی، مهدی علی‌نژاد، جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، ایرج رحمانی، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته پارالمپیک و فریبا محمدیان از جمله افراد حاضر در این نشست بودند. 
در این جلسه، امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با ارائه گزارشی از برگزاری لیگ ورزش همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «برای اولین بار توسط دانشگاه آزاد اسلامی لیگی طراحی شد تا فعالیت جسمی در دوران کرونا ایجاد و تداوم داشته باشد. در این لیگ که طی 8 هفته از اول آبان ماه و همزمان با هفته تربیت بدنی آغاز شد، هر هفته دو روز شرکت‌کنندگان 25 دقیقه به فعالیت‌های ورزشی پرداختند و حرکات تخصصی در سامانه نیز بارگذاری شد. در پایان هر هفته از افراد برتر تقدیر به عمل آمد.»

Page Generated in 0.0047 sec