printlogo


کد خبر: 242251تاریخ: 1400/11/19 00:00
سوژه

اخطار مجیدی به بازیکنان
مثل نود ارومیه نشود
استقلال در نخستین بازی خود در رقابت‌های جام حذفی با سختی حریف دسته دومی خود را شکست داد! استقلالی‌ها در ضربات پنالتی توانستند نود ارومیه را شکست دهند و همین مسأله باعث ناراحتی و نگرانی هواداران این تیم شد، البته مجیدی در آن بازی به اکثر بازیکنان اصلی تیم خود استراحت داد و همین نکته این تیم را تا مرز شکست سوق داد. به همین دلیل مجیدی قصد ندارد تجربه بازی قبلی برای تیمش تکرار شود. سرمربی استقلال در تمرین این تیم به بازیکنان خود گوشزد کرده ماجرا بازی قبلی تکرار نشود. بازی‌های حذفی فرصت اشتباه برای تیم‌ها نمی‌گذارد. استقلال در بازی امروز باید مقابل تیم پیکانی بازی کند که در لیگ برتر شرایط خوبی دارد، هرچند استقلال در بازی لیگ برتر با سه گل این تیم را شکست داده است اما این مسأله ملاک خوبی نیست تا بازیکنان مجیدی بخواهند حریف خود را دست‌کم بگیرند.
 استقلال برای اینکه به مرحله یک چهارم برسد باید تیم پیکان را شکست دهد و به احتمال زیاد برای رسیدن به این مهم کار سختی در پیش دارد.
 
 
بازگشت یامگا
غیبت یامگا در بازی با هوادار کاملاً به چشم آمد و استقلال در خط حمله فاقد تحرک کافی بود. هرچند که قاسمی‌نژاد در آن بازی یک پنالتی به سود استقلال گرفت و ژستد نیز آن پنالتی را گل کرد اما به هر شکل فقدان کوین در ترکیب اصلی کاملاً به چشم آمد. به طور مشهودی غیبت این بازیکن فرا‌نسوی در بازی با هوادار به چشم آمد و پیدا است که دیگر بازیکنان نیز به حضور این مهاجم در ترکیب اصلی عادت کرده‌اند. حالا بعد از یک بازی غیبت یامگا یکی از ارکان اصلی استقلال در خط حمله خواهد بود و اگر از خط میانی بخوبی تغذیه شود باز هم می‌تواند در نقش گلزن عمل کند. یامگا در بازی با 90 ارومیه گلی برای استقلال نزد و اگر موفق به انجام این کار شود، گلزنی‌های خود را به جام حذفی هم می‌آورد.
 
 
تمرین پنالتی در استقلال
در جام حذفی احتمال دارد تیم برنده با پنالتی‌ها معرفی شود. در بازی با 90 ارومیه این اتفاق رخ داد که البته برای استقلال خوش عاقبت بود و آبی‌ها توانستند از آن بازی به همین روش بگذرند و از بی‌تجربگی حریف سرسخت خود سود ببرند. با توجه به اینکه ممکن است پیکان بازی بسته‌ای را در دستور کار قرار دهد و در نهایت بازی به ضربات پنالتی کشیده شود، یکی از تمرینات ویژه بازیکنان استقلال پیش از بازی با پیکان تمرکز روی همین مورد خاص خواهد بود. حتی قرار شده یامگا اولین پنالتی‌زن استقلال باشد. با توجه به اینکه یامگا پنالتی‌‌های متعددی را در استقلال تبدیل به گل کرده، انتخاب او هوشمندانه است. احتمالاً ژستد هم یکی دیگر از پنالتی‌زن‌های اولیه تیمش باشد.
 
 
بازیکن مورد علاقه فرهاد در انتظار جواب تست
«منتظرت هستم زود بیا ایران». این جمله از زبان بازیکنی بیرون آمد که مدعی است فرهاد برای رسیدنش به ایران لحظه‌شماری می‌کند اما این بار هم پای ویروس کرونا و این بیماری منحوس در میان است، چرا که تأخیر آمانوف در آمدن به ایران تست کرونا است. عزیزبک آمانوف بازیکن ازبکستانی و جدید استقلال که پس از مذاکره با مدیران این باشگاه برای عقد قراردادی 2 و نیم ساله به توافق رسیده بود، به دلیل شرایطی خاص هنوز موفق به حضور در تهران نشده است. در حالی که تمامی شرایط برای سفر این بازیکن به ایران مهیا شده بود و حتی باشگاه استقلال نیز زمان ورود آمانوف را روز گذشته اعلام کرده بود، اما به دلیل تأخیر در اعلام تست کرونای این بازیکن ازبکی، او موفق به دریافت بلیت برای حضور در تهران نشد. ویزای بازیکن جدید استقلال صادر شده و با توجه به نبود پرواز مستقیم، این بازیکن صبح روز سه‌شنبه از طریق دبی وارد تهران خواهد شد تا پس از عقد قرارداد و به صورت رسمی، به عنوان جدیدترین بازیکن استقلال معرفی شود. عزیزبک آمانوف بازیکن ازبکستانی و جدید استقلال که پس از مذاکره با مدیران این باشگاه برای عقد قراردادی 2 و نیم ساله به توافق رسیده بود، به دلیل شرایط خاصی هنوز موفق به حضور در تهران نشده است.
 
 
حردانی مشکلی برای بازی ندارد
عارف آقاسی و آرش رضاوند دو بازیکنی بودند که برای نیم فصل دوم به تیم فولاد ملحق شدند و در ازای این دو بازیکن صالح حردانی به تیم استقلال آمد تا نیم فصل دوم در کنار سایر شاگردان مجیدی در لیگ بازی کند، این‌طور که مجیدی روز گذشته مدعی شد، حردانی برای بازی با پیکان مشکلی ندارد و می‌تواند امروز در جام حذفی بازی کند. استقلالی‌ها امیدوارند که حردانی بتواند در بازی‌های باقی مانده به آنها کمک کند. استقلال فعلاً صدرنشین مسابقات لیگ برتر است و در جام حذفی هم برای قهرمانی تلاش می‌کند. مجیدی اگر بتواند استقلال را در دو جام قهرمان کند محبوبیتش نزد هواداران بیشتر می‌شود.
 
 
وریا در ترکیب اصلی؟
یکی از سؤالات مهم درباره ترکیب استقلال در بازی امروز بودن یا نبودن وریا غفوری در ترکیب اصلی استقلال است. با توجه به جذب صالح حردانی و حضور این بازیکن جوان و ملی‌پوش در استقلال احتمال دارد مجیدی در هر سیستمی که به کار بگیرد از حردانی استفاده کند. البته بعید نیست مجیدی حردانی و وریا را توأمان در ترکیب اصلی قرار دهد و نباید این احتمال را از نظر دور کرد اما در این شرایط تا حدی برای دیگر بازیکنان مشکل ایجاد می‌شود و احتمال دارد از بازیکنان خط میانی نیمکت‌نشین شوند تا فرصت به ‌وریا برسد. باید دید استراتژی سرمربی استقلال درباره حردانی این است که از اولین بازی برای تیمش به میدان برود یا اینکه روی نیمکت باشد. 
 
 
خارجی‌ها تافته جدا بافته؟!
اینطور که گفته می‌شود میزان دریافتی بازیکنان و کادرفنی استقلال اصلاً مشابه هم نیست، در حالی که بعضی از بازیکنان و مربیان تنها 25 درصد مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده‌اند، اما بازیکنان خارجی استقلال تاکنون 60 درصد از مبلغ قراردادشان را دریافت کرده‌اند که این نکته در نوع خود قابل تأمل است. به تجربه ثابت شده که بازیکنان خارجی خیلی صبر بازیکنان داخلی را ندارند و اگر بموقع پول خود را دریافت نکنند حاضر نیستند برای تیم استقلال بازی کنند، به همین دلیل به نظر می‌رسد مسئولان استقلال برای اینکه حاشیه‌ای برای تیم به وجود نیاید فوراً پول بازیکنان خارجی را پرداخت کرده‌اند تا هوس شکایت یا ترک تیم استقلال به سرشان نزند. البته ممکن است این دریافتی‌های متفاوت در آینده باعث اعتراض بازیکنان و مربیانی شود که احساس می‌کنند مدیران استقلال نگاه تبعیض‌آمیزی به تیم دارند!
 

 


Page Generated in 0.0050 sec