printlogo


کد خبر: 242250تاریخ: 1400/11/19 00:00
پیکان - استقلال، ساعت 17:00
بازگشت به جام شگفتی‌ها!

استقلال خاطره خوبی از اولین بازی خود در جام حذفی ندارد. آبی‌ها به سختی از تیم ناشناخته 90 ارومیه گذشتند؛ آن هم به گونه‌ای که تا دقایق پایانی از حریف پس بودند. اگر گل آرمان رمضانی رقم نمی‌خورد، استقلال امروز به تمرین می‌پرداخت و به جایش 90 ارومیه مقابل پیکان قرار می‌گرفت اما به هر حال آبی‌ها از آن چالش گریختند تا امروز یک مرحله به جام حذفی نزدیک شوند و فرصت دیگری را در این جام به دست آورند.
نمایش استقلال مقابل 90 ارومیه به حدی اسفبار بود که فرهاد مجیدی بعد از بازی نای حرف زدن نداشت و هرگز نتوانست مدافع عملکرد مردانش شود. مجیدی با عذرخواهی از صحنه آن بازی گذشت و به امید امروز ماند تا شاید تیمش با ارائه فوتبالی قابل قبول و رو به جلو بتواند در جام حذفی پیشروی کند.
استقلال برای عبور از پیکان اما ظاهراً مشکل حادی نخواهد داشت. تیم فرهاد مجیدی به هر شکل تا امروز همواره از شکست گریزان بوده و توانسته این رکورد را حفظ کند. صدرنشینی در لیگ برتر محصول همین وضعیت است اما به هر شکل آنچه در جام حذفی رقم می‌خورد، متفاوت است و مجیدی نیز نیک می‌داند که امروز پیکان می‌تواند دوباره مانند 90 ارومیه خطرناک باشد. در واقع استقلال باید به گونه‌ای در این میدان حاضر شود که حریف حتی فکر پیروزی هم نباشد. چنانچه استقلالی‌ها نمایش غیر مسئولانه‌ای در این بازی داشته باشند و حریف را دست‌کم بگیرند هیچ بعید نیست به سرنوشت بازی با 90 ارومیه دچار شوند.
البته سرمربی استقلال نکاتی را در این راستا به بازیکنانش گوشزد کرد و مضاف بر آن روند تیمی آبی‌ها در هفته‌های اخیر لیگ برتر رو به رشد بوده است. هر چند که استقلال گاهاً با فوتبالی که چندان جذابیت ندارد مقابل رقبا به برتری می‌رسد اما این تداوم نشان می‌دهد روحیه کسب پیروزی در کالبد استقلال کاملاً جاری است و استقلال می‌تواند روی برد پیکان نیز حساب باز کند.
اینکه مجتبی حسینی قبل از بازی اعلام کرده وضعیت استقلال بهتر از ما است را هم نباید چندان ملاک این بازی قرار داد. پیکان جزو تیم‌هایی است که در خط میانی بازیکنان دونده‌ای دارد و مقابل استقلال نیز با انگیزه ظاهر خواهد شد. بازی کردن استقلال مقابل هوادار نیز هیچ برتری برای آبی‌ها ایجاد نمی‌کند و نباید به اظهارات قبل از بازی مجتبی حسینی، سرمربی پیکان توجه کرد. هیچ بعید نیست سرمربی پیکان دنبال کاستن از انگیزه بازیکنان استقلال باشد و با این حربه بخواهد کفه ترازو را به سمت خود سنگین کند. استقلالی‌ها در واقع باید همه محاسبات را انجام دهند و با ارزیابی دقیق گام به میدان بگذارند.
 

Page Generated in 0.0041 sec