printlogo


کد خبر: 242246تاریخ: 1400/11/19 00:00
خبر

تاریخ‌سازی ورزشکار هلندی در المپیک زمستانی پکن
آیرن ووست، ستاره اسکی هلند با کسب مدال طلای رشته اسکی سرعت رقابت‌های المپیک زمستانی 2022 پکن تاریخ‌ساز شد. ووست با ثبت زمان یک دقیقه و 53 ثانیه و 28 صدم ثانیه مسافت هزار و 500 متری پیست اسکی پکن را زودتر از رقبایش پیمود تا از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند. شادی او از بابت کسب این افتخار با شکست رکورد این ماده مضاعف شد. رکورد قبلی متعلق به میهو تاکاگی از ژاپن بود که در آخرین تلاشش نتوانست رکورد قبلی خود را ارتقا دهد.
تاکاگی که زمان یک دقیقه و 53 ثانیه و 72 هزارم ثانیه را به ثبت رساند، پس از ووست نفر دوم بخش اسکی سرعت زنان المپیک زمستانی شد. سومین نفر هم یک زن هلندی دیگر به‌نام آنتوانت دیونگ بود که با ثبت زمان یک دقیقه و 54 ثانیه و 82 صدم ثانیه مدال برنز گرفت.
ووست 35 ساله پرافتخارترین ورزشکار المپیکی هلند است و با این قهرمانی شمار مدال‌های طلایش از اولین حضور خود در این رقابت‌ها در سال 2006 را به 5 مورد افزایش داد. او گفته است که این آخرین المپیکی است که در آن شرکت خواهد داشت.
 
 
لوو، جانشین آنچلوتی در رئال؟
رئال مادرید انتظار دارد یواخیم لوو را جانشین کارلو آنچلوتی سازد. این مربی سابق آلمان در یک سال اخیر زبان اسپانیایی را یاد گرفته و هدفش مربیگری در لالیگا است. فلورنتینو پرس، رئیس رئال مادرید از عملکرد تیمش با آنچلوتی راضی نیست و می‌خواهد لوو را جانشین او سازد.
 
 
 جدایی اوورمارس از آژاکس پس از رسوایی اخلاقی 
مارک اوورمارس از سمت خود به‌عنوان مدیر فوتبال آژاکس کناره‌گیری کرده است. دلیل این کار او، پیام‌های زننده‌ای بوده که به همکاران خانم فرستاده است. اوورمارس 48ساله اخیراً قراردادش را تا سال 2026 تمدید کرده بود، اما پس از ملاقات با ادوین فن‌درسار، مدیر ارشد اجرایی باشگاه و هیأت نظارت آژاکس، تصمیم به جدایی گرفت. او گفته که از کارهایش «شرمسار» است: «هفته گذشته با گزارش‌هایی درباره رفتارم روبه‌رو شدم و اینکه این کار من چه تأثیری روی دیگران گذاشته است. متأسفانه نمی‌دانستم که از خطوط قرمز عبور کرده‌ام. اما این چیزی است که در روزهای اخیر فهمیدم. من عذرخواهی می‌کنم. برای فردی در جایگاه من، این رفتار پذیرفتنی نیست. اما دیگر دیر شده و گزینه‌ای به جز ترک باشگاه ندارم. این ماجرا روی زندگی شخصی من هم تأثیر بسیاری گذاشته است. به همین دلیل است که از همه می‌خواهم من و خانواده‌ام را تنها بگذارند.»
 
 
 لیورپول به‌دنبال یک ستاره و یک پدیده
لیورپول اوضاع اندی الیسه لوگبو از لوهاور را زیر نظر گرفته است. یورگن کلوپ این بازیکن 17ساله را می‌خواهد. او لقب «روملو لوکاکو آینده» را گرفته است. لوهاور ستارگان زیادی پرورش داده، از جمله پل پوگبا، دیمیتری پایت و ریاض محرز.
لیورپول همچنین می‌خواهد از اوضاع مالی دشوار بارسلونا در تابستان نهایت استفاده را داشته باشد. آنها می‌خواهند گاوی، هافبک این تیم را جذب کنند، در حالی که بارسلونا در تلاش است قرارداد جدیدی با او امضا کند. بارسا البته با دستمزد پیشنهادی گاوی موافق نیست. در این میان، لیورپول می‌خواهد این ستاره جوان را هر چه زودتر به خدمت بگیرد.
 
 
کارلوس توز به MLS می‌رود
کارلوس توز، مهاجم سابق منچستر یونایتد و منچستر سیتی با دی‌سی‌ یونایتد در حال مذاکره است. این باشگاه MLS به این بازیکن 38ساله پیشنهاد قرارداد داده است. توز از تابستان که بوکا جونیورز را ترک کرد، بازی نکرده است و مشخص نیست که دی‌سی یونایتد بتواند دستمزد پیشنهادی او را بپردازد.
 

Page Generated in 0.0050 sec