printlogo


کد خبر: 242245تاریخ: 1400/11/19 00:00
تحقیر دورتموند مقابل لورکوزن
خداحافظ کورس قهرمانی!

بوروسیادورتموند در دیدار با تیم رده سومی بایرلورکوزن نتوانست یک مبارزه شایسته داشته باشد و در خانه به شکست تحقیرآمیز 5 بر 2 تن داد. بعد از چند مسابقه که دفاع متزلزل و غیرقابل اعتماد دورتموند با خوش‌شانسی فقط به اندازه بردن مسابقه خوب بود، این دیوار مقابل خط حمله شاداب لورکوزن فرو ریخت. برای اینکه اوضاع میزبان بدتر شود، خط حمله بدون ارلینگ هالند کارایی لازم را نداشت و در بیشتر دقایق بازی نمی‌توانست دروازه لورکوزن را تهدید کند. در نهایت دورتموند شکست خورد مقابل تیمی که کاملاً سزاوار پیروزی بود و این داستانی است که هواداران دورتموند در این فصل با آن خو گرفته‌اند.
 
 دفاع؟ کدام دفاع!
در آغاز تعطیلات بازی‌های ملی، مارکو روزه سرمربی دورتموند اعلام کرد تیمش در این دو هفته تمرین روی دفاع تمرکز می‌کند اما به نظر می‌رسد این تلاش در روز مسابقه کمک زیادی به تیم نکرد. دفاع دورتموند مقابل لورکوزن شاید بدترین بازی فصل خود را انجام داد و از همه طریق گل خورد؛ در ضدحمله، ضربات شروع مجدد و به‌دلیل احمقانه‌ترین اشتباهاتی که یک بازیکن خط دفاعی ممکن است مرتکب شود. اشتباه دن اکسل زاگادو روی گل اول شاید بدترین کار یک بازیکن دفاعی دورتموند در طول سال بود. هواداران با دیدن این وضعیت دفاعی یاد تیم لوسین فاوره می‌افتند که بیشتر از یکی دو ضربه ایستگاهی به حریف نمی‌داد، آن موقع تیم حداقل کمی ثبات داشت.
 
 اکراه روزه برای تعویض مهاجمان
ارلینگ هالند مصدوم است و به نظر منطقی بود که دانیل مالن در این بازی نقش شماره 9 را داشته باشد اما بعد از 45 دقیقه بازی غیرمؤثر از این هلندی، انتظار می‌رفت تعویض صورت بگیرد. یک ساعت گذشت و هیچ اتفاقی نیفتاد. یوسف موکوکو و اشتفان تیگز به نیمکت چسبیده بودند تا اینکه در دقیقه 79، روزه به این نتیجه رسید که به اندازه کافی به مالن مهلت داده است و حالا باید به موکوکو فرصت داد. این نوع تصمیم‌گیری از مربی کاملاً آشکار می‌کند که او به بازیکنان جوان خود بخصوص موکوکو اعتماد ندارد برای اینکه تعویض‌های طلایی تیم باشند. این واقعاً نگران‌کننده است.
 
 کورس قهرمانی تمام شد
اگر کسی هنوز امید داشت که دورتموند با حل مشکلات دفاعی خود می‌تواند دوباره به کورس قهرمانی برگردد و برای بایرن‌مونیخ مشکل درست کند، بازی یکشنبه شب این امید را کشت. دورتموند حالا 9 امتیاز از بایرن عقب است و با مسابقه‌ای که مقابل لورکوزن دیدیم، شانسی برای بازگشت مقابل باواریایی‌ها ندارد. البته هواداران خوشبین هستند اتفاقات خوبی در ادامه فصل رخ دهد اما قطعاً فصل تا اینجا آن طور پیش نرفته که آنها انتظار داشتند.
 

Page Generated in 0.0052 sec