printlogo


کد خبر: 242236تاریخ: 1400/11/19 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در نیم‌فصل لیگ بیست و یکم
720 دقیقه 2 گل

ارزیابی
جعفر برزگر   
 
تیم تازه راه‌یافته به لیگ برتر برای اینکه بتواند حداقل در اولین سال حضورش لیگ برتری باقی بماند بازیکنانی همچون پیمان میری، داریوش شجاعیان، دانیال کردستانی، رضا علیاری، سیدمحمد حسینی، علی درخشان، فرهاد زاوشی، محسن طرحانی، محمد ستاری، محمد قاضی، معین عباسیان، مهرداد بشاگردی، نیما انتظاری و آرش داجلیری را به خدمت گرفت. برای رضا عنایتی خیلی مهم بود که بتواند به اهدافش برسد اما او در بیشتر مسابقات از داوری‌ها گلایه داشت.
 
26 بازیکن، 15 هفته
در 15 بازی نیم‌فصل اول، رضا عنایتی از 26 بازیکن استفاده کرد، یعنی بیشتر از دو تیم کامل. در میان آنها بازیکنی نبود که عملکرد خیلی متفاوتی نسبت به بقیه داشته باشد. 
جواد محمدی با دو گل و یک پاس گل و معین عباسیان با سه پاس گل جزو خوب‌های این تیم بودند. البته باید به بازیکنانی همچون مهدی عبدی، نیما انتظاری، مهرداد بشاگردی محمد ستاری، محمد چهارمحالی و صایب محبی هم  اشاره کرد که در بیشتر بازی‌ها به میدان رفتند.
 
شروع و پایانی ضعیف
تیم هوادار با قرعه سختی روبه‌رو شد و نتوانست شروع خوبی داشته باشد. آنها به استقلال، پیکان و سپاهان باختند اما پدیده را در هفته چهارم شکست دادند و بعد از آن باز هم روند نزولی داشتند تا اینکه تساوی 2-2 با پرسپولیس روحیه مضاعفی به آنها داد و دو پیروزی متوالی هم مقابل ذوب‌آهن و تراکتور تجربه کردند. شاگردان عنایتی از چهار بازی پایانی‌شان دو امتیاز گرفتند.
 8 بازی دو گل زده
هر چقدر رضا عنایتی در دوران بازیگری‌اش یکی از بهترین مهاجمان و گلزنان لیگ و در واقع یکی از رکوردداران بود، تیمش در امر گلزنی فوق‌العاده ضعیف کار کرد. آنها در هشت بازی ابتدایی فقط دو گل زدند آن هم در یک بازی. یعنی در هفت بازی (630 دقیقه) اصلاً گل نزدند.
 
حذف مقابل تیم لیگ دویی
چند روز بعد از تساوی مقابل پرسپولیس آنها برای انجام اولین بازی حذفی به زمین تیم لیگ دویی خلیج فارس رفتند. کاملاً مشخص بود که شاگردان عنایتی بعد از آن تساوی دچار غرور شدند و از طرفی با تیم کامل هم به میدان نرفتند. این بازی در طول ۹۰ دقیقه با یک گل به سود خلیج فارس به پایان رسید تا شگفتی جام حذفی رقم بخورد. 
تک‌گل این بازی توسط عباس طهماسبی (۸۵ - پنالتی) به ثمر رسید و خلیج فارس جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را کسب کرد.
 
گلایه‌های تکراری از داوری
رضا عنایتی مدعی است که تیمش همیشه از داوری ضربه خورده است: «اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است اما همیشه اشتباهات علیه ما است و در این چند هفته اخیر این مسأله ما را اذیت کرد. در 7 هفته اخیر ما از اشتباهات داوری ضرر کردیم و همه اتفاقات به ضرر ما بود و حتی در یک صحنه هم به سود ما اشتباه داوری رخ نداد. صحنه‌هایی است که ما در کنار خط می‌بینیم، اما داور از یک متری نمی‌بیند، ناراحت می‌شویم. مثلاً در بازی با استقلال، در دقیقه ۶۵ پنالتی اتفاق افتاد و مرادمند با دست توپ را زد. همچنین داور مسابقه قبل از گل دوم استقلال باید صددرصد خطای بازیکن حریف را می‌گرفت. مطهری بازیکن ما را کامل هل داد. نمی‌دانم چرا برخلاف ما داور آن صحنه‌ها را ندید. صحنه‌های زیادی وجود دارد که باید بنشینیم و درباره آنها بحث کنیم. امیدوارم داور‌ها مقداری سلیقه‌ای سوت نزنند.»
 
هفت کلین‌شیت 
برای بشاگردی
تیم هوادار در 15 بازی نیم‌فصل از دو دروازه‌بان استفاده کرد. مسلم حق‌شناس در دو بازی اول مقابل استقلال و پیکان به میدان رفت و سه گل دریافت کرد. رضا عنایتی در ادامه مهرداد بشاگردی را درون دروازه فرستاد. او در 13 بازی هفت کلین‌شیت داشت و دروازه‌اش را بسته نگه داشت و هشت گل هم 
دریافت کرد.
 

Page Generated in 0.0064 sec