printlogo


کد خبر: 242231تاریخ: 1400/11/19 00:00
خبر

دوئل جذاب ایرانی‌ها در آتن
میلاد جای احسان؛ احسان جای میلاد
آ.ا.ک آتن در چهارچوب هفته بیست‌و‌دوم سوپر لیگ یونان، در ورزشگاه اسپیروس لوئیس مقابل تیم قعرنشین اسمیرنیس قرار گرفت. این دیدار با پیروزی سه بر صفر تیم آ.ا.ک همراه بود. میلاد محمدی، ملی پوش ایرانی تیم آ.ا.ک آتن از ابتدا در ترکیب این تیم حضور داشت و در دقیقه 79 با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. احسان حاجی‌صفی که در 
فیفا دی در دو مسابقه سوپر لیگ یونان جزو نفرات اصلی آ.ا.ک آتن بود، با بازگشت میلاد محمدی به ترکیب، نیمکت‌نشین شد. او دو دقیقه بعد از اخراج میلاد به جای دامین وارد زمین شد تا جای خالی میلاد را پر کند. اکنون سرمربی آ.ا.ک به‌دنبال یافتن بازیکن جایگزین میلاد محمدی در بازی دور برگشت یک‌چهارم نهایی جام حذفی یونان برابر پائوک است. این جایگزین احتمالاً احسان حاجی‌صفی خواهد بود.کریم انصاری‌فرد، دیگر ملی‌پوش ایرانی تیم آ.ا.ک آتن که پیش از این بازی، ۱۷ بار در سوپر لیگ یونان به میدان رفته و موفق به زدن سه گل شده بود، پس از نیمکت‌نشینی در دیدارهای ملی، این بار هم جزو نفرات ذخیره دیدار با اسمیرنیس بود و در دقیقه 72 و یک دقیقه پس از به ثمر رسیدن گل آخر تیمش به میدان آمد. آ.ا.ک آتن با کسب این پیروزی 39 امتیازی شد و در مکان سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت.
 
 
دینامو برد، صدرنشین ماند
نیمکت‌نشینی محرمی بعد از اخراج
در دیداری از هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر کرواسی، دیناموزاگرب در استادیوم آلدو دروسینا میهمان تیم ایسترا بود و توانست با یک پیروزی دو بر یک سخت ولی شیرین، صدرنشینی خود را مستحکم کند. در این دیدار صادق محرمی بازیکن دیناموزاگرب در لیست این تیم حضور نداشت تا این تیم بدون مدافع ایرانی خود یک برد ارزشمند را کسب کند. آنها با این پیروزی 46 امتیازی شده و با 3 امتیاز بیشتر و یک بازی کمتر نسبت به اوسییک در صدر جدول رده‌بندی باقی ماندند.
 
 
استراحت به مهاجم ایرانی، پیروزی پورتو
همه ما طارمی هستیم
در دیداری از هفته بیست و یکم لیگ برتر پرتغال، پورتو در استادیوم مونیکیپال ده آروکا میهمان تیم رده پانزدهمی آروکا بود. سرجیو کونسیسائو که شاید تصور می‌کرد بازی آسانی در پیش دارد، به مهدی طارمی استراحت داد و او را روی نیمکت نشاند. با این حال پورتو در ابتدای نیمه دوم به گل رسید و ویتور فریرا در دقیقه 54 بالاخره قفل دروازه آروکا را باز کرد. این هافبک 21 ساله پرتغالی پس از گشودن دروازه میزبان به سمت نیمکت خودی رفت تا شادی گلش را با نیمکت‌نشینان تقسیم کند که مهدی طارمی که روی نیمکت بود به سمت این بازیکن دوید و او را در آغوش کشید. باشگاه پورتو هم با انتشار تصویر این لحظه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «همه ما طارمی هستیم.»
پس از این گل، مهدی طارمی نیز به جای مارکو گروییچ وارد زمین مسابقه شد و 2 دقیقه پس از ورود او، پورتو موفق به زدن گل دوم شد. طارمی در زمان حضور در زمین، 4 بار به سمت دروازه حریف شوت زد که یک مورد آن در چهارچوب بود. نصف پاس‌های این بازیکن سالم بودند و او یک پاس کلیدی نیز به هم‌تیمی‌هایش داد. طارمی که یک دریبل موفق نیز داشت، نمره 7 را از این بازی گرفت و یکی از خوب‌های پورتو بود. آبی و سفیدهای بندرنشین با این پیروزی 59 امتیازی شده و امید اول قهرمانی به شمار می‌آیند.
 
 
درخشش ستاره‌های الاهلی در خط حمله
کار سخت قایدی برای بازگشت به ترکیب
شباب الاهلی با درخشش دو خرید تازه وارد در نقل و انتقالات زمستانی الامارات را مغلوب کرد. فدریکو کارتابیا وینگر آرژانتینی و توماس اولسن مهاجم نروژی زننده گل‌های شباب الاهلی در این بازی بودند، دو بازیکنی که با توجه به کمبود نفرات این تیم در فاز هجومی در تعطیلات نیم‌فصل به جمع یاران نوراللهی و قایدی ملحق شدند. نوراللهی در این بازی در ترکیب اصلی حضور داشت اما قایدی به‌عنوان بازیکن تعویضی در 10 دقیقه پایانی به بازی آمد. این در حالی است که درخشش کارتابیا و اولسن که عناصر تهاجمی تازه وارد شباب الاهلی به شمار می‌روند، کار قایدی را برای بازگشت به ترکیب این تیم دشوارتر خواهد کرد و لژیونر ایرانی رقابت سختی با بازیکنان هم‌پستی در پیش خواهد داشت.
 
 
فدراسیونی‌ها دست سرمربی تیم ملی را باز گذاشته‌اند
اسکوچیچ هر کجا که دوست داشته باشد، می‌تواند برود
با توجه به قطعی شدن حضورمان در مرحله نهایی رقابت‌های جام جهانی، دراگان اسکوچیچ انتظار دارد در قطر هم روی نیمکت تیم ملی بنشیند و از همین حالا مشغول برنامه‌ریزی جهت آماده‌سازی ملی‌پوشان ایران پس از پایان مرحله انتخابی جام جهانی است. اسکوچیچ می‌خواهد سفرهای دوره‌ای به کشورهایی که بازیکنان ایرانی در لیگ آنها حضور دارند، انجام بدهد و از نزدیک شاگردان خود را زیر نظر بگیرد. شیوه‌ای که فدراسیون فوتبال هم مخالفتی با آن نداشته و به سرمربی تیم ملی اعلام شده است هر کجا که دوست دارد، می‌تواند برود و فدراسیون نیز مکاتبات لازم جهت حضور اسکوچیچ در نقاط مختلف قاره اروپا را انجام می‌دهد تا این مربی بتواند دیدارهای لژیونرهای کشورمان را با حضور در ورزشگاه از نزدیک تماشا کند.
به احتمال فراوان سفر به آلمان، پرتغال و هلند از جمله برنامه‌های اسکوچیچ خواهد بود و اگر چنین مسأله‌ای قطعی شود، فدراسیون هزینه‌های مسافرت سرمربی تیم ملی به کشورهای مذکور را متقبل خواهد شد.
 
 
آنالیز کره‌ای‌ها روی لژیونرهای اروپایی ایران
 کادر‌فنی کره جنوبی برای پیروزی مقابل ایران در ایام نوروز برنامه‌ریزی بسیار گسترده‌ای صورت داده‌اند و تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهند آخرین فرصت خود را برای صعود تحت عنوان صدرنشین به جام جهانی از دست بدهند. آنها بخوبی می‌دانند با توجه به شرایط جدول، تنها راه سبقت گرفتن از ملی‌پوشان کشورمان، پیروزی در این تیم در دیدار برگشت است و اگر چنین امری محقق نشود، قطعاً به‌عنوان تیم دوم گروه راهی قطر می‌شوند و این مسأله در هنگام قرعه‌کشی کارشان را دشوارتر خواهد کرد. کره‌ای‌ها جدا از آنالیز ساختار تاکتیکی تیم ملی، به آنالیزور‌های خود مأموریت داده‌اند تا لژیونرهای اروپایی ما را هم به طور ویژه زیر نظر داشته باشند و هر هفته عملکردشان را تحلیل کنند تا سرمربی این تیم و دستیارانش بدانند مهره‌های کلیدی اسکوچیچ با چه شرایطی وارد سئول خواهند شد. این اقدامات البته می‌تواند مؤثر باشد ولی حتماً مربیان ایران هم از همین حالا به‌دنبال اتخاذ ضد‌تاکتیک‌های لازم جهت خنثی کردن تدابیر چشم بادامی‌ها هستند.
 

 


Page Generated in 0.0045 sec