printlogo


کد خبر: 242213تاریخ: 1400/11/18 00:00
اسطوره‌های شکیبایی

سام ستارزاده
 
مدتی است که تب اخبار و شایعات پیرامون استعفای یحیی گل‌محمدی در رسانه‌ها فروکش کرده. این موضوع به همان اندازه که رنگ آرامش به آسمان اردوی سرخ‌ها بخشیده، می‌تواند طرفداران پرسپولیس را غافل سازد از این که جامه عمل بر خواسته‌های امپراطور محبوبشان در نیم‌فصل پوشانیده نشده ‌است. باشگاهی که افتخارات داخلی و بین‌المللی چندسال اخیرش بستر درآمدزایی چند میلیون ‌دلاری است، انتظارات هوادارانش را به پرداخت قسمتی (نه تمام) مطالبات بازیکنانش و اجاره زمین تمرین تقلیل داده؛ به طوری که حتی فعالیت در بازار نقل‌وانتقالات در حال خارج ‌شدن از این دایره انتظارات است.
در آستانه از سر‌گیری کوران رقابت‌های لیگ، از میان تمام پست‌هایی که گل‌محمدی در آنان به جذب بازیکن جدید نیاز دارد، تنها جانشین بوژیدار رادوشویچ جذب شده ‌است. خریدهای تاجیک پرسپولیس که از تابستان ماه‌ها منتظر باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه بودند، تنها بازیکنان جدید ارتش سرخ نسبت به نیم‌فصل نخست محسوب می‌شوند.
بازیکنان و کادر‌فنی پرسپولیس به تعبیر صحیح گل‌محمدی «اسطوره شکیبایی» بودند که بدون سه ستاره تأثیرگذار فصل گذشته و با حفظ روحیه و اتحاد تیمی، خود را نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده استقلال در صدر جدول قرار دادند. اما تفاوت اصلی میان سرخآبی‌های پایتخت را توانایی و تبحر مدیریت در تزریق آرامش، پرهیز از حاشیه و حمایت عملی از تیم در کوران نقل‌وانتقالات رقم زده. 
اگر در هفته پیش‌رو تحول غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، قرمزپوشان در کورس قهرمانی لیگ بیست‌ویکم ناچار هستند به همین استقامت و شکیبایی خود اتکا کنند.
 

Page Generated in 0.0054 sec