printlogo


کد خبر: 242209تاریخ: 1400/11/18 00:00
پنج کارت نکونام برای غافلگیری یحیی

گزارش
آرمن ساروخانیان  
 
پرسپولیس و فولاد 16 روز قبل جدال جذابی در ورزشگاه آزادی داشتند که با وجود نمایش خوب شاگردان نکونام با برتری یک بر صفر میزبان به پایان رسید. با توجه به سابقه آن بازی که حتی مالکیت توپ و تعداد شوت به چهارچوب دو تیم برابر بود، پیش‌بینی برنده سوپرجام را بسیار دشوار کرده است.
فولاد در این مدت تمرینات منظمی داشته و با باز شدن پنجره نقل و انتقالات توانست پنج بازیکن جدید را به تیمش اضافه کند. پرسپولیس اما گرفتار حاشیه‌های استعفای گل‌محمدی بود و تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش هم در اردوی تیم ملی بودند تا تمریناتش در بهترین شرایط پیش نرود. وحید امیری در هر دو بازی تیم ملی حاضر بود، ولی مهدی ترابی طبق معمول روی نیمکت نشست و پرسپولیسی‌ها معتقدند که او در بازگشت از اردوهای تیم ملی از فرم مسابقه خارج می‌شود. کامیابی‌نیا مقابل عراق دقایقی بازی کرد، ولی سرلک در اردوی تیم ملی آسیب دید و امروز غایب خواهد بود. پرسپولیس برای ارتقای فرم بازیکنانش یک بازی دوستانه با پیکان داشت وگل‌محمدی معتقد است که همین بازی به آنها کمک کرد تا آماده‌تر شوند.
بردن سوپرجام به‌عنوان یک بازی نمادین اهمیت زیادی ندارد، ولی در این مقطع حساس از فصل هر دو تیم نیاز زیادی به برد دارند. پرسپولیس در لیگ برتر با اختلاف سه امتیاز نسبت به استقلال دوم است و شکست در آستانه شروع نیم‌فصل دوم می‌تواند حاشیه‌های ناخواسته‌ای برای آنها داشته باشد. گل‌محمدی تأکید داشت که تیمش برای ادامه راه نیاز به بازیکنان جدید دارد، ولی تنها یک دروازه‌بان به گروه اضافه شد و شکست مقابل فولاد تردیدهایی درباره توانایی این تیم برای رقابت قهرمانی به‌وجود می‌آورد.
فولاد هم که فصل را با ویسی شروع کرد و به‌دلیل پنجره بسته و کمبود بازیکن امتیازات زیادی از دست داده، مصمم است که نیم‌فصل دوم را پرقدرت شروع کند. سوپرجام متری برای نکونام است تا وضعیت تیمش را بسنجد. در روزهای گذشته پنج بازیکن به فولاد اضافه شده، ولی آنها زمان کمی برای تمرین کنار تیم داشته‌اند و نکونام ممکن است تعداد کمی از آنها را در ترکیب قرار دهد. با این حال می‌توان گفت که دست نکونام برای تعویض و تغییر جریان بازی بازتر است و حضور همین بازیکنان جدید شاید به او برای غافلگیر کردن کادر‌فنی حریف کمک کند. گل‌محمدی خوب می‌داند که عبور از ساختار دفاعی منسجم فولاد ساده‌ نیست و غیبت سرلک و آل‌کثیر هم کار آنها را سخت‌تر خواهد کرد، ولی همچنان در یک‌سوم هجومی می‌تواند روی ترابی، امیری و عبدی حساب کند. پرسپولیس در سایر خطوط هم بازیکنانی دارد که توان گل زدن و تغییر سرنوشت بازی را دارند.
فولاد در بازی قبل تکیه زیادی روی همکاری کولیبالی و پاتوسی داشت و اضافه شدن خلعتبری، کوشکی پدیده پیکان در نیم‌فصل اول و رضاوند می‌تواند آنها را در فاز هجومی تقویت کند. آنها حردانی را به استقلال واگذار کردند، ولی نجاریان در بازی قبل نمایش خوبی در دفاع راست داشت و امروز هم می‌تواند مهره‌ای کلیدی در کنترل حملات سمت چپ پرسپولیس باشد.
 

Page Generated in 0.0062 sec