printlogo


کد خبر: 242207تاریخ: 1400/11/18 00:00
فولاد نوار قهرمانی‌های پرسپولیس در سوپرجام را قطع می‌کند؟

فولاد بعد از حضور در اولین دوره سوپرجام، امروز برای دومین بار این مسابقه را تجربه می‌کند. تیم اهوازی به‌عنوان قهرمان دوره چهارم لیگ در اولین مسابقه سوپرجام حاضر شد. این بازی در سال 1384 برگزار شد و آنها با هدایت فرانچیچ مقابل صبا قرار گرفتند، ولی با 4 گل شکست خوردند.
ستاره آن بازی علی دایی بود که دو گل از چهار گل صبا را زد. در همان بازی بود که ایمان مبعلی تکل خشنی روی پای دایی داشت و از زمین اخراج شد.
سوپرجام بعد از آن به‌مدت 10 سال برگزار نشد تا اینکه از سال 1395 با تصمیم سازمان لیگ از سر گرفته شد. پرسپولیس از سال 1396 پای ثابت این مسابقه بوده. سرخ‌پوشان در آن سال نفت را با سه گل علیپور، مسلمان و احمدزاده شکست دادند و برای اولین بار به این جام رسیدند.
در سال 1397 استقلال به‌دلیل اردوی ترکیه در این مسابقه حاضر نشد تا جام مجدداً با حکم کمیته انضباطی به پرسپولیس برسد. در سال 1398 پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شده بود و با توجه به فشردگی تقویم به‌دلیل شیوع کرونا، سازمان لیگ از برگزاری این بازی صرفنظر کرد ولی جام قهرمانی به پرسپولیس اهدا شد.
سوپرجام 1399 بین پرسپولیس و تراکتور به‌دلیل به‌هم خوردن تقویم مسابقات فوتبال به 30 خرداد امسال موکول شد که پرسپولیس توانست با تک‌گل آل‌کثیر به پیروزی برسد. آنها کمتر از هشت ماه بعد دوباره در سوپرجام حاضر می‌شوند و فرصت دارند برای پنجمین بار این جام را ببرند.
فولاد به‌عنوان قهرمان جام حذفی در سوپرجام 1400 حاضر شده است. آنها فصل گذشته با بردن استقلال در ضربات پنالتی برای اولین بار فاتح این جام شدند. هدایت تیم در آن بازی به عهده نکونام بود، ولی در شروع فصل از فولاد جدا شد و در هفته پنجم دوباره به این تیم برگشت. او حالا امیدوار است که با قطع نوار قهرمانی‌های پرسپولیس این جام را هم به کلکسیون افتخارات باشگاه اضافه کند. فولاد سابقه دو بار قهرمانی لیگ برتر و یک بار قهرمانی جام حذفی را دارد.

Page Generated in 0.0054 sec